loading ...
loading ...

26. Liffe: Gospod Holmes

Ian McKellen je odličen Sherlock Holmes. In še boljši gospod Holmes. V malce mlajši verziji detektiva ima bister, oster pogled. Korak je skorajda poskočen, drža je pokončna.

 

FILMSKI SEMINAR ZA MLADE: ENOSTAVNO NORI NA FILM

Neža je recenzijo spisala v okviru delavnice filmske kritike.

 

Gospod Holmes: Postmoderna verzija legendarnega detektiva
Avtor: Neža Mežan

 

Gospod Holmes ni Sherlock Holmes, kot smo ga vajeni. Megalomanski blockbusterji in televizijske serije so nas prepričali, da so lahko zgodbe o slavnem detektivu lahko le kriminalke in trilerji s kančkom komedije in romantike. Sherlock Holmes ni bil nikoli oseba, s katero bi se gledalci brez težav poistovetili. Lahko smo ga le občudovali, se čudili nad njegovim intelektom in skorajda nadnaravno sposobnostjo opažanja ter ga včasih (ko je aroganca dosegla svoj višek) tudi prezirali. Zgodbe o Sherlocku Holmesu niso navadne kriminalke, včasih so že skorajda fantazijski romani; in Sherlock Holmes je fantazijski junak. Dokler ne srečamo gospoda Holmesa.

Film Gospod Holmes (Mr. Holmes, 2015, Bill Condon) nam velikega detektiva namreč predstavi na drugačen način. Zdaj že starejši gospod se je pred leti iz neznanega razloga upokojil. Živi na podeželju, stran od mestnega vrveža, in za trenutek bi se nam lahko celo zazdelo, da gledamo eno izmed mnogih britanskih televizijskih kriminalk, ki se že skorajda stereotipno dogajajo nekje na deželi. Ampak v tej drami ni prostora za reševanje zločinov. Edino, kar mora gospod Holmes rešiti, je svoj spomin. Briljantni um, ki mu je tako dolgo tako dobro služil, ga počasi zapušča in nekdaj najboljši detektiv, ki je znal v zadrego spraviti celoten Scotland Yard, poskuša rešiti vse, kar se rešiti da. Gospod Holmes v tej inkarnaciji nima sovražnikov ali nasprotnikov. Vsaj ne v fizični obliki. Edino, kar mu je v napoto, je on sam. S preteklostjo se po eni strani ne more sprijazniti, po drugi pa se je tudi spomni ne.

holmes1
image-1411

Gospod Holmes tako začne zapisovati zgodbo svojega zadnjega primera. Večkrat se vrne v preteklost, kjer lahko zelo očitno vidimo razliko med detektivom, ki je nekoč bil in gospodom, ki je zdaj. Sherlock Holmes je bistroumen, a aroganten. Čustva drugih ga ne zanimajo. Zaradi svojih sposobnosti primere rešuje hitro in učinkovito. Časa za sočustvovanje v njegovem svetu ni. Gospod Holmes pa obžaluje.

Ian McKellen je odličen Sherlock Holmes. In še boljši gospod Holmes. V malce mlajši verziji detektiva ima bister, oster pogled. Korak je skorajda poskočen, drža je pokončna. Kot starejši gospod pa se McKellen popolnoma spremeni. Ko se gospod Holmes počuti dobro, je videti kot le malce starejša verzija Sherlocka Holmesa. Kadar pa ga spomin izda, njegov pogled postane moten, hoditi skorajda ne more več in tudi izraz na obrazu se mu popolnoma spremeni. Sprememba je seveda tudi fizična (maska je sicer minimalistična – le nekaj gub in starostnih peg), a to ne zasenči dejstva, da je nekajinsedemdesetletni igralec zelo prepričljivo odigral vlogo 93-letnika, ki mu demenca povzroča vedno večje težave.

mr-holmes
image-1412

Staranje ni prijetno. Kar naenkrat ne moreš več početi stvari, ki si jih še pred kratkim lahko. Spomin je poln lukenj. Telo več ne uboga. Razmišljanje o preteklosti in obremenjevanje s preteklostjo postane vsakodnevno opravilo. Na mnogo dejavnikov staranja gospod Holmes ne more vplivati. Lahko pa se sooči s preteklostjo in živi naprej. Kar je najboljši nasvet, ki ga lahko dobimo. Življenje je polno razočaranj in obžalovanj. Starejši kot smo, več jih je. Vsi bomo enkrat gospod Holmes. Zakaj pa ne bi sledili njegovemu zgledu?

Komentarji (1)

  • Dalton
    13. maj 2016 Odgovori

    I read your posnitg and was jealous

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top