fbpx
loading ...
loading ...

26. Liffe: Bravo!

Razlike med bogatimi, kmeti, sužnji in cigani niso več tako očitne. In bogataš svojega sužnje ne more več kastrirati? Morda res ne dobesedno, in vendar se ta realnost izpred skoraj 200 let še vedno preveč odraža v današnji. Mar se ne ljudje še vedno ločujejo po rasah, državah, veri? In mar ne moderni bojar, korporativec s svojimi sužnji počne kar hoče?

 

FILMSKI SEMINAR ZA MLADE: ENOSTAVNO NORI NA FILM

Recenzijo je Lovro spisal v okviru delavnice filmske kritike.

 

Bravo!

Avtor: Lovro Smrekar 
Črno-bela fotografija, dandanes pri filmih ni več taka redkost. A zaradi večjega števila filmov, ki so posneti na tak način, je to tehniko tudi vedno težje dobro uporabiti. Odlično pa jo je uporabil režiser Radu Jude, ki je za Bravo! (Aferim!, Radu Jude, 2015), njegov četrti celovečerec, na letošnjem Berlinalu dobil Srebrnega medveda za režijo, k čemur je zagotovo pripomogla tudi več kot posrečena izbira odtenka. Tako se za zrcaljenje realnosti Vzhodne Evrope v 30. letih 19. stoletja brez nepotrebnega kompliciranja najbolje izkaže starinska črno-bela fotografija, ki dejansko izgleda, kot da je bila posneta v zlatem času kostumskih dram. Odtenek črno-bele je čisto preprost, brez nepotrebnih sivin, in tudi kamera je večino časa pri miru, nam pa cinemaskopski objektiv pričara vso širino panonskih step Vzhodne Evrope.

aferim-berlin-film-festival-review
image-1403

Skozi to širino vsak na svojem konju ovešenem z raznimi kladami in pištolami, prodirata dva žandarja. Oče in sin. Dve komični osebnosti, oče Costandin, ki želi svojega sina Ionita naučiti, kako dela žandar. Ob lovu na pobeglega sužnja (»cigana«) jahata skozi življenje, takrat »manj razvite« in »zaostale« Vzhodne Evrope, ki je napol obtičala v srednjem veku. Na vaseh imajo še vedno glavno besedo duhovniki, naokoli se potikajo romske karavane, ki jih imajo običajni ljudje še vedno za »zveri« ali »satanovo ljudstvo«. Medtem, ko se na Zahodu že pojavljajo prvi znaki demokracije in ko znanost ter napredna miselnost širita obzorja, imajo na Vzhodu lokalni bogataši »bojarji« še vedno sužnje, najpogosteje rome. Skozi vso njuno odisejado pa igra glavno vlogo folklora. Verski običaji, govorice ter ljudske pripovedke, rasizem, seksizem in šovinizem so bili glavni del takratnjega vsakdana. In ta dva komična lika sta povezovalca, odraz vsega tega, saj sta takšna kot ostali. Služita vsakdanji kruh. Lik sina je prikaz nekoga, ki je še napol distanciran od vse tedanje mentalitete (otrok) a se vedno bolj podreja očetu, ki primitivno mišljenje živi in izvaja že od nekdaj. Toda ta skorajda lahkotna komedija (na trenutke, vizualno in dramaturško, celo burleska), katero sestavljajo občasni rahli ksenofobni izpadi, ki se nam dandanes zdijo že absurdni in skorajda primitivna verovanja ter razumevanja življenja, se prekine, ko rasne in socialne razlike dosežejo vrhunec in se celo njima zazdi, da je nekaj narobe. »A kaj češ. Svet je takšen kot je. Ne moreš ga spremeniti.« Ampak … svet se je od takrat nedvomno spremenil. Ljudi ne ločujemo več po rasah, spolu, državljanstvu ali veri. Razlike med bogatimi, kmeti, sužnji in cigani niso več tako očitne. In bogataš svojega sužnje ne more več kastrirati? Morda res ne dobesedno, in vendar se ta realnost izpred skoraj 200 let še vedno preveč odraža v današnji. Mar se ne ljudje še vedno ločujejo po rasah, državah, veri? In mar ne moderni bojar, korporativec s svojimi sužnji počne kar hoče?

201508081_4_IMG_FIX_700x700
image-1404

In ko se v temi kinodvorane že skoraj distanciramo od te realnosti, nas film nanjo znova opomni.

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top