loading ...
loading ...

26. Liffe: Bravo!

Razlike med bogatimi, kmeti, sužnji in cigani niso več tako očitne. In bogataš svojega sužnje ne more več kastrirati? Morda res ne dobesedno, in vendar se ta realnost izpred skoraj 200 let še vedno preveč odraža v današnji. Mar se ne ljudje še vedno ločujejo po rasah, državah, veri? In mar ne moderni bojar, korporativec s svojimi sužnji počne kar hoče?

 

FILMSKI SEMINAR ZA MLADE: ENOSTAVNO NORI NA FILM

Recenzijo je Lovro spisal v okviru delavnice filmske kritike.

 

Bravo!

Avtor: Lovro Smrekar 
Črno-bela fotografija, dandanes pri filmih ni več taka redkost. A zaradi večjega števila filmov, ki so posneti na tak način, je to tehniko tudi vedno težje dobro uporabiti. Odlično pa jo je uporabil režiser Radu Jude, ki je za Bravo! (Aferim!, Radu Jude, 2015), njegov četrti celovečerec, na letošnjem Berlinalu dobil Srebrnega medveda za režijo, k čemur je zagotovo pripomogla tudi več kot posrečena izbira odtenka. Tako se za zrcaljenje realnosti Vzhodne Evrope v 30. letih 19. stoletja brez nepotrebnega kompliciranja najbolje izkaže starinska črno-bela fotografija, ki dejansko izgleda, kot da je bila posneta v zlatem času kostumskih dram. Odtenek črno-bele je čisto preprost, brez nepotrebnih sivin, in tudi kamera je večino časa pri miru, nam pa cinemaskopski objektiv pričara vso širino panonskih step Vzhodne Evrope.

aferim-berlin-film-festival-review
image-1403

Skozi to širino vsak na svojem konju ovešenem z raznimi kladami in pištolami, prodirata dva žandarja. Oče in sin. Dve komični osebnosti, oče Costandin, ki želi svojega sina Ionita naučiti, kako dela žandar. Ob lovu na pobeglega sužnja (»cigana«) jahata skozi življenje, takrat »manj razvite« in »zaostale« Vzhodne Evrope, ki je napol obtičala v srednjem veku. Na vaseh imajo še vedno glavno besedo duhovniki, naokoli se potikajo romske karavane, ki jih imajo običajni ljudje še vedno za »zveri« ali »satanovo ljudstvo«. Medtem, ko se na Zahodu že pojavljajo prvi znaki demokracije in ko znanost ter napredna miselnost širita obzorja, imajo na Vzhodu lokalni bogataši »bojarji« še vedno sužnje, najpogosteje rome. Skozi vso njuno odisejado pa igra glavno vlogo folklora. Verski običaji, govorice ter ljudske pripovedke, rasizem, seksizem in šovinizem so bili glavni del takratnjega vsakdana. In ta dva komična lika sta povezovalca, odraz vsega tega, saj sta takšna kot ostali. Služita vsakdanji kruh. Lik sina je prikaz nekoga, ki je še napol distanciran od vse tedanje mentalitete (otrok) a se vedno bolj podreja očetu, ki primitivno mišljenje živi in izvaja že od nekdaj. Toda ta skorajda lahkotna komedija (na trenutke, vizualno in dramaturško, celo burleska), katero sestavljajo občasni rahli ksenofobni izpadi, ki se nam dandanes zdijo že absurdni in skorajda primitivna verovanja ter razumevanja življenja, se prekine, ko rasne in socialne razlike dosežejo vrhunec in se celo njima zazdi, da je nekaj narobe. »A kaj češ. Svet je takšen kot je. Ne moreš ga spremeniti.« Ampak … svet se je od takrat nedvomno spremenil. Ljudi ne ločujemo več po rasah, spolu, državljanstvu ali veri. Razlike med bogatimi, kmeti, sužnji in cigani niso več tako očitne. In bogataš svojega sužnje ne more več kastrirati? Morda res ne dobesedno, in vendar se ta realnost izpred skoraj 200 let še vedno preveč odraža v današnji. Mar se ne ljudje še vedno ločujejo po rasah, državah, veri? In mar ne moderni bojar, korporativec s svojimi sužnji počne kar hoče?

201508081_4_IMG_FIX_700x700
image-1404

In ko se v temi kinodvorane že skoraj distanciramo od te realnosti, nas film nanjo znova opomni.

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top