loading ...
loading ...

26. Liffe: Gospod Holmes

Film Mr. Holmes od tega odstopa, saj prikaže junaka kot ranljivega in dokaj neizstopajočega človeka.

FILMSKI SEMINAR ZA MLADE: ENOSTAVNO NORI NA FILM
Lara je recenzijo spisala v okviru delavnice filmske kritike.

DEMENTNI DETEKTIV

Avtor: Lara Fatur 

Film Billa Conduna Gospod Holmes (Mr. Holmes, 2015) nam prikaže angleškega detektiva Sherlocka Holmesa v popolnoma drugačni luči, kot smo ga navajeni. Zdi se, kot da film temelji na enem samem vprašanju: kaj se zgodi z našimi junaki, ko se postarajo?

V filmu se nam predstavi Sherlock Holmes, slavni angleški detektiv, ki ga je svet spoznal prek zgodb njegovega prijatelja Watsona. Vendar gospod Holmes ni takšen, kot ga prikazujejo zgodbe, pravzaprav ga nihče ne prepozna, tudi, če ga srečujejo na ulici vsak dan. Gospod Holmes je namreč na videz le običajen star gospod, ki se spopada z demenco in osamljenostjo. Preseli se na angleško podeželje, kjer se začne ukvarjati s svojim zadnjim primerom, ki pa se izkaže za izjemno težkega, saj je največja ovira pri reševanju prav on sam.

holmes1
image-1435

Ko pomislimo na Sherlocka Holmesa, si v glavi ustvarimo predstavo o mladem genialnem posamezniku, ki ničesar ne prepusti naključju, njegov vsakdan je sestavljen iz analiziranja dejstev, iz opažanja podrobnosti in logičnega sklepanja. Vedno je iznajdljiv in se znajde v vsaki situaciji, v svojih domnevah se nikoli ne moti, ves čas razlaga nejasnosti in rešuje zahtevne primere. Ian McKellen pa nam prikaže Holmesovo osebnost, kot je nismo navajeni. Demenca, zmedenost, mešanje dejstev in napačno povezovanje dogodkov gotovo niso značilnosti, ki bi jih pripisali Sherlocku Holmesu. Prav to pa pri njem v starih letih povzroči nekakšno krizo identitete, saj si začne zastavljati vprašanja o tem, kdo sploh je v primerjavi z literarnim likom, ki ga ljudje vidijo v njem. Sprašuje se, zakaj se je osamil od ljudi in na kakšen način je bil njegov zadnji primer drugačen od ostalih, da ga je prisilil, da je končal s svojim poklicem in podvomil vase ter v svoje metode. Na angleškem podeželju Holmes ponovno odkriva samega sebe, se ukvarja z zanj nenavadnim hobijem: čebelarstvom, poleg tega pa otroku svoje hišne pomočnice pojasnuje značilnosti detektivskega dela in podrobnega opazovanja. Ob tem pa si hkrati zapisuje svoj zadnji primer kot zgodbo, ki jo sproti dopolnjuje, glede na spomin.

mr_holmes
image-1436

Staranje junakov je pogosto prikazano v westernih iz 60. In 70. letih, kjer so junaki kljub staranju ohranili svojo dostojanstvo in se niso bistveno oddaljili od svojih prepričanj. Danes pa filmi o superjunakih večinoma prikazujejo mlade, izstopajoče posameznike, ki si jih težko predstavljamo postarane, saj bi s tem izgubili na svoji fizični moči, ki je pri filmih o superjunakih pogosto bolj poudarjena kot psihološka stran. Film Mr. Holmes od tega odstopa, saj prikaže junaka kot ranljivega in dokaj neizstopajočega človeka. V filmu se večkrat pojavijo close- upi Holmesovega obraza, s čimer lahko prepoznamo čustva, ki nam jih igralec McKellen prikaže z obrazno mimiko. Tempo filma je počasen, kar bi si lahko razložili s počasnim staranjem, ali z upočasnjenim reševanjem problema oz. primera, saj se Holmes le preko svojih spominov vrača na kraje, kjer se je soočal s svojim zadnjim primerom. V primer ne posega več, saj je ta že zaključen, reševanje zadnjega primera je v obliki retrospektive, glede na Holmesov spomin. Holmes se nam na ta način prikaže kot bolj ‘človeški’, bolj dostopen, saj je staranje proces, s katerim se soočamo vsi, kar nam junaka še dodatno približa, da se z njim lažje poistovetimo. Na ta način je film izviren, saj odstopa od ostalih adaptacij Sherlocka Holmesa, prav tako pa bo morda odprl vrata novim predelavam junakov, ki se soočajo s staranjem.

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top