loading ...
loading ...

26. Liffe: Macbeth

Fotografija ujame pravo škotsko pokrajino, ki je surova in mrzla istočasno pa tudi prečudovita. Pomembna je tudi uporaba barv v scenah. Tako prihod čarovnic napove rumena barva, bitke pa spremlja rdeča barva, ki simbolizira kri.

 

FILMSKI SEMINAR ZA MLADE: ENOSTAVNO NORI NA FILM

Nika je članek spisala v okviru delavnice filmske kritike.

 

KRVAVI PRESTOL

Avtorica: Nika Volk

 

Mrtev otrok, ki leži na posteljici iz mahu. To je prva scena s katero smo soočeni v filmu Macbeth (Macbeth, 2015, Justin Kurzel).Ta nam v enem zamahu prikaže ton filma ob enem pa tudi na nek način utemeljuje dejanja otrokovih staršev, generala in plemiča Macbeth ter njegove žene Lady Macbeth tekom filma. Poleg tega pa tudi nakaže, da so pisci scenarija Jacob Koskoff, Michael Lesslie in Tod Louiso vzeli Shakespearovo tragedijo Macbeth za podlago ter jo modernizirali. Igra se namreč začne s prikazom treh čarovnic, ki Macbethu napovejo, da mu je usojeno postati kralj Škotske, v filmu pa se mu prikažejo po bitki, v kateri zmagajo zavezniki Macbetha in kralja Duncana.

Način, kako je posneta ta bitka, je zelo zanimiv, saj avstralski režiser Justin Kurzel s preskakovanjem iz splošnih planov v bližnje ter izmenjujočih se počasnih posnetkov in hitre, glasne akcije pritegne gledalca, poleg tega pa se s tem, kar vidimo preko celega filma, ujema tudi glasbena podlaga, ki jo je prispeval režiserjev brat Jed Kurzel.

1443573581402
image-1371

Michael Fassbender je v vlogi Macbetha naravnost odličen. Prikaz moža, ki se mu zaradi njegovih dejanj, da je prišel do pozicije škotskega kralja, zmeša in postane tiran, je pristen in surov. Njegov propad se nas še toliko bolj dotakne, ker ga na začetku spoznamo kot žalujočega očeta, ki skrbi za svoje vojake ter se upira misli uboja kralja Duncana, vendar se pusti prepričati svoji ženi ter kralja ubije. Tako se znajde v vrtincu iz katerega ni več izhoda. Ob vsem tem mu zvesto ob strani stoji žena Lady Macbeth, ki jo odigra oskarjeva dobitnica Marion Cotillard. Ta na začetku izkoristi svojega moža, da jima uspe priti na visoki položaj in njenim odločitvam zaupamo, saj Marionina upodobitev stoična in močna ter je v kontrastu z Michaelovo, ki upodablja moža s post-travmatsko stresno motnjo. Proti koncu, ko spozna, kaj se je zgodilo z možem pa se tudi sama začne počasi lomiti.

Velikost in spektakularnost tej zgodbi in igri pa zagotovo doda direktor fotografije Adam Arkapaw, ki je z režiserjem že sodeloval pri filmu Snowtown (2011), ki je režiserjev prvi celovečerec, v zadnjih letih pa je bil prepoznaven predvsem v televizijskih serijah kot sta Top of the Lake (2013, Jane Campion, Gerard Lee) ter Pravi detektiv (True Detective, 2014, Nic Pizzolatto). Fotografija ujame pravo škotsko pokrajino, ki je surova in mrzla istočasno pa tudi prečudovita. Pomembna je tudi uporaba barv v scenah. Tako prihod čarovnic napove rumena barva, bitke pa spremlja rdeča barva, ki simbolizira kri. Je pa ta barva tudi osrednji del teme filma, saj se z njo film začne in zaključi ter poleg prelite krvi simbolizira tudi ponavljajočo se zgodovino ter da kdor pride na oblast preko krvi, bo prestol v njej tudi zapustil.

193c952f-37bf-4e23-9d27-a93c915ca1e7-bestSizeAvailable

Pomanjkljivost filma pa so zagotovo nekateri daljši monologi in dialogi, ki so tako kot izvirna igra, napisani v stari angleščini, ta pa zna marsikomu predstavljati problem, kljub slovenskemu prevodu. Poleg tega pa smo v zadnjih časih, tudi iz filmov, vajeni bolj hitrega dogajanja in krajših dialogov, v tem filmu pa je na trenutke potrebno biti bolj potrpežljiv. Kljub temu se mi zdi film primerne dolžine in se ni preveč vlekel.

Macbeth zagotovo priporočam ogled vsem tistim, ki imate radi Shakespeara in uživate v dobri igri ter radi gledate tudi vizualno lepe filme. Je pa potrebno vzeti v zakup, da je to malo težji film, ki si ga človek ne ogleda za sprostitev, ampak kot v film ujeto gledališko tragedijo.

Komentarji (1)

  • Brandi
    13. maj 2016 Odgovori

    Unbebievalle how well-written and informative this was.

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top