fbpx
loading ...
loading ...

26. Liffe: Macbeth

Fotografija ujame pravo škotsko pokrajino, ki je surova in mrzla istočasno pa tudi prečudovita. Pomembna je tudi uporaba barv v scenah. Tako prihod čarovnic napove rumena barva, bitke pa spremlja rdeča barva, ki simbolizira kri.

 

FILMSKI SEMINAR ZA MLADE: ENOSTAVNO NORI NA FILM

Nika je članek spisala v okviru delavnice filmske kritike.

 

KRVAVI PRESTOL

Avtorica: Nika Volk

 

Mrtev otrok, ki leži na posteljici iz mahu. To je prva scena s katero smo soočeni v filmu Macbeth (Macbeth, 2015, Justin Kurzel).Ta nam v enem zamahu prikaže ton filma ob enem pa tudi na nek način utemeljuje dejanja otrokovih staršev, generala in plemiča Macbeth ter njegove žene Lady Macbeth tekom filma. Poleg tega pa tudi nakaže, da so pisci scenarija Jacob Koskoff, Michael Lesslie in Tod Louiso vzeli Shakespearovo tragedijo Macbeth za podlago ter jo modernizirali. Igra se namreč začne s prikazom treh čarovnic, ki Macbethu napovejo, da mu je usojeno postati kralj Škotske, v filmu pa se mu prikažejo po bitki, v kateri zmagajo zavezniki Macbetha in kralja Duncana.

Način, kako je posneta ta bitka, je zelo zanimiv, saj avstralski režiser Justin Kurzel s preskakovanjem iz splošnih planov v bližnje ter izmenjujočih se počasnih posnetkov in hitre, glasne akcije pritegne gledalca, poleg tega pa se s tem, kar vidimo preko celega filma, ujema tudi glasbena podlaga, ki jo je prispeval režiserjev brat Jed Kurzel.

1443573581402
image-1371

Michael Fassbender je v vlogi Macbetha naravnost odličen. Prikaz moža, ki se mu zaradi njegovih dejanj, da je prišel do pozicije škotskega kralja, zmeša in postane tiran, je pristen in surov. Njegov propad se nas še toliko bolj dotakne, ker ga na začetku spoznamo kot žalujočega očeta, ki skrbi za svoje vojake ter se upira misli uboja kralja Duncana, vendar se pusti prepričati svoji ženi ter kralja ubije. Tako se znajde v vrtincu iz katerega ni več izhoda. Ob vsem tem mu zvesto ob strani stoji žena Lady Macbeth, ki jo odigra oskarjeva dobitnica Marion Cotillard. Ta na začetku izkoristi svojega moža, da jima uspe priti na visoki položaj in njenim odločitvam zaupamo, saj Marionina upodobitev stoična in močna ter je v kontrastu z Michaelovo, ki upodablja moža s post-travmatsko stresno motnjo. Proti koncu, ko spozna, kaj se je zgodilo z možem pa se tudi sama začne počasi lomiti.

Velikost in spektakularnost tej zgodbi in igri pa zagotovo doda direktor fotografije Adam Arkapaw, ki je z režiserjem že sodeloval pri filmu Snowtown (2011), ki je režiserjev prvi celovečerec, v zadnjih letih pa je bil prepoznaven predvsem v televizijskih serijah kot sta Top of the Lake (2013, Jane Campion, Gerard Lee) ter Pravi detektiv (True Detective, 2014, Nic Pizzolatto). Fotografija ujame pravo škotsko pokrajino, ki je surova in mrzla istočasno pa tudi prečudovita. Pomembna je tudi uporaba barv v scenah. Tako prihod čarovnic napove rumena barva, bitke pa spremlja rdeča barva, ki simbolizira kri. Je pa ta barva tudi osrednji del teme filma, saj se z njo film začne in zaključi ter poleg prelite krvi simbolizira tudi ponavljajočo se zgodovino ter da kdor pride na oblast preko krvi, bo prestol v njej tudi zapustil.

193c952f-37bf-4e23-9d27-a93c915ca1e7-bestSizeAvailable

Pomanjkljivost filma pa so zagotovo nekateri daljši monologi in dialogi, ki so tako kot izvirna igra, napisani v stari angleščini, ta pa zna marsikomu predstavljati problem, kljub slovenskemu prevodu. Poleg tega pa smo v zadnjih časih, tudi iz filmov, vajeni bolj hitrega dogajanja in krajših dialogov, v tem filmu pa je na trenutke potrebno biti bolj potrpežljiv. Kljub temu se mi zdi film primerne dolžine in se ni preveč vlekel.

Macbeth zagotovo priporočam ogled vsem tistim, ki imate radi Shakespeara in uživate v dobri igri ter radi gledate tudi vizualno lepe filme. Je pa potrebno vzeti v zakup, da je to malo težji film, ki si ga človek ne ogleda za sprostitev, ampak kot v film ujeto gledališko tragedijo.

Komentarji (1)

  • Brandi
    13. maj 2016 Odgovori

    Unbebievalle how well-written and informative this was.

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top