fbpx
loading ...
loading ...

Festival mladih in mladih po duši

Da je festival res nekaj posebnega in da mu je kljub bogati zgodovini uspelo zajeti tudi sodobni duh časa, navsezadnje dokazuje tudi to, da iz leta v leto ogromen del njegovega občinstva sestavljajo prav mladi ljudje. 

Karlovy Vary

Festival mladih in mladih po duši

Avtorica: Tina Poglajen

Pri filmskih festivalih je večkrat tako, da se moramo odločati med prestižnostjo, mednarodnim ugledom, izbranim filmskim programom in sproščenostjo ter dostopnostjo, navsezadnje tudi cenovno. No, mednarodni filmski festival Karlovy Vary je v tem pogledu zagotovo nekaj edinstvenega: čeprav s svojimi devetinštiridesetimi leti obstoja pravzaprav spada med tiste z najdaljšo tradicijo in je uvrščen med tako imenovane festivale A kategorije, je po svoji pestrosti, obiskovalcih, sproščenem vzdušju in dostopnosti v primerjavi z večino zagotovo svetla izjema.

Letos festival poteka med četrtim in dvanajstim julijem, in kar se tiče vseh očarljivih posebnosti in zanj značilnih prednosti, ni nič drugačen kot prejšnja leta. V najbolj obiskanem programskem sklopu si je mogoče ogledati izbor filmov iz letošnjega Cannesa, Berlina in septembrskih Benetk, sklop Vzhodno od Zahoda je rezerviran za filmska odkritja iz vzhodne in jugovzhodne Evrope (letos je iz Slovenije med njimi Drevo Sonje Prosenc), organizirane so tudi retrospektive, letos pa je bila predvajana še restavrirana kopija Strogo nadzorovanih vlakov slovitega češkega režiserja Jiříja Menzela. Videti je mogoče pravo bogastvo neodvisnih filmov, v drugih programih pa je mogoče najti lepo število zanimivosti iz Evrope in celega sveta. Verjetno so najmanj predvidljiv programski sklop Polnočne projekcije, ki vsak dan, oz. vsako noč – ob polnoči – postrežejo z žanrskimi filmi, ki ljubitelje B-filmov s svojim poznavalskim izborom le redko razočarajo, pa naj gre za prelivanje krvi in borilne veščine ali mockumentarce, ki prikazujejo vsakodnevno življenje sodobnih vampirjev.

Drevo (Sonja Prosenc, Slovenija, 2014)

Da je festival res nekaj posebnega in da mu je kljub bogati zgodovini uspelo zajeti tudi sodobni duh časa, navsezadnje dokazuje tudi to, da iz leta v leto ogromen del njegovega občinstva sestavljajo prav mladi ljudje. »Na nobenem festivalu še nisem videla toliko mladih,« je tako povedala ena od gostij, predsednica evropskega komiteja za kulturo in šolstvo. »Ni tako skomercializiran, ni le za višji razred.« K temu gotovo pripomore tudi edinstven način dostopa do posameznih filmskih projekcij: poleg tega, da so vstopnice za filme neverjetno poceni, se pet minut pred vsako projekcijo vrata kinodvoran odprejo za vse čakajoče brez vstopnic – do zapolnitve dvorane.

In konec koncev, le kje drugje lahko naravnost izpred stojnice s slovitimi češkimi pivi skočiš naravnost na klepet s Toddom Solondzem, Michelom Gondryjem ali Debro Granik?

Režiserka Debra Granik na 49. Festivalu Karlovy Vary

 

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top