loading ...
loading ...

32 kratkih filmov o Glennu Gouldu

32 kratkih filmov o Glennu Gouldu je film, ki ima enega najbolj zgovornih naslovov, kar jih obstaja. Film Françoisa Girarda iz leta 1993 je namreč točno to – 32 kratkih filmov o Glennu Gouldu.

32 kratkih filmov o Glennu Gouldu

Avtor: Matic Majcen

Prvi prizor: prostrana, popolnoma zasnežena kanadska pokrajina. Tišina. Nekje v daljavi je črna pika in izkaže se, da gre za moškega, ki hodi proti kameri. Minuto ali dve kasneje bo ta pika postala telo, gledalcu pa bo iz neskončne daljave s seboj prinesla glasbo – uvodno arijo iz Bachovih Goldbergovih variacij. Ta človek je Glenn Gould, eden največjih pianistov minulega stoletja. Nikoli pred njim niso poslušalci Bacha slišali na tak način, kot ga je zaigral on. Čustveno, meditativno, razmišljujoče. Mnoga izmed glasbenih del osemnajstega stoletja so prvič zares zaživela šele z njim, 200 let kasneje.

32 kratkih filmov o Glennu Gouldu je film, ki ima enega najbolj zgovornih naslovov, kar jih obstaja. Film Françoisa Girarda iz leta 1993 je namreč točno to – 32 kratkih filmov o Glennu Gouldu. Zakaj dvaintrideset? Zato, ker sta Gouldovi najbolj slavni deli, dve interpretaciji Bachovih Goldbergovih variacij, vsaka sestavljeni iz 32 koščkov glasbe. Tista slišana uvodna arija je že dodobra zlajnana – slišali smo jo denimo v Hannibalu, pa v Sramoti, v Kakršen oče, takšen sin. Igrajo jo povsod – pravi šlager klasične glasbe. Hec te glasbene mojstrovine pa je, da če jo poslušate, boste slišali, da Gould na njej ob igranju godrnja. Pravzaprav je njegovo čudaško mrmranje, plod njegovega izjemnega žara igre, slišati na večini njegovih plošč. Na začetku kariere so to momljanje poskušali v studiu odstraniti s posnetkov, a je kasneje postalo njegov nezmotljivi zaščitni znak. Še en dokaz, da je nekaj, kar se v umetnosti sprva zdi napaka, v bistvu tisti ključni element, ki mojstrovine naredi nesmrtne.

image-390

Glenn Gould

A Gould je bil veliko več kot samo pianist. Bil je predvsem človek, z vsemi svojimi napakami vred. Bil je velik hipohoder. To, da je v naslovu filma številka, je povsem logično, saj je bil podobno kot Freud tudi on strašno vraževeren in je v kombinacijah raznih številk iskal datum svoje smrti. Nosil je rokavice in se ni rokoval, da se ne bi nalezel virusov in bakterij. Bil je tudi izjemno ljudski človek. Tokom kariere si je s posebnimi izobraževalnimi oddajami nenehno prizadeval – tudi s komičnimi vložki –, da bi povprečnemu, nepoučenemu gledalcu razložil bit klasične glasbe. Bil je tudi delničar, pa džanki in še marsikaj, živel je s toliko žara, da je za oris njegovega življenja res potrebnih 32 pogledov. Prav zaradi vseh teh stvari 32 filmov o Glennu Gouldu ni zgolj klasični igrani biografski film ali dokumentarec. Je oboje. Še več, je tudi avtorski omnibus, pa videospot, pa animirani film, pa eksperimentalni film. Je eden najbolj nenavadnih biografskih filmov, ki ga težko uvrstim na kakršno koli lestvico najboljših ali najljubših filmov, a ga imam vseeno nenehno v glavi.

Zadnji prizor: neskončno prostrana, popolnoma zasnežena kanadska krajina. Glasba. Pred nami je človek, ki hodi vstran od našega pogleda. Minuto ali dve kasneje bo to telo v daljavi postalo črna pika, ki bo s sabo v neskončno daljavo odneslo uvodni preludij iz Bachovega Dobro uglašenega klavirja. To je bil Glenn Gould, eden največjih pianistov minulega stoletja.

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top