loading ...
loading ...

Serija Fargo

Fargo je serija, ki z zajetno mero črnega humorja s prstom kaže na absurdnost vsakdanjih konvencij in vrednot konservativnega dela ameriške družbe, ki pod tančico spodobnosti skriva nekaj gnilega.

Fargo

Avtorica: Petra Gajžler

Letošnje poletje je s svojo oblačnostjo in padavinami več kot idealno za gledanje serij in moje odkritje je serija Fargo. Narejena je po istoimenskem filmu bratov Coen (Fargo, 1996), ki sta se pod serijo podpisala kot producenta, zato seveda ni presenečenje, da je serija polna referenc iz filma. Te so domiselno vpete v pripoved, niso pa ključne za razumevanje zgodbe, tako da si serijo lahko ogledate tudi, če filma (še) niste gledali.

Z mešanimi občutki in z nekoliko dvoma, ali bo serija dosegla nivo kakovosti filma, sem pričakovala povprečno filmsko imitacijo, dobila pa sem veliko več kot to. Serija namreč posnema film samo v svoji »fargo« atmosferi, ki jo v največji meri ustvari zimska pokrajina Minnesote in njeni tipični prebivalci, ki spodobno preklinjajo in tako, vsaj na videz, tudi živijo. Sicer pa je zgodba popolnoma drugačna od filmske, liki pa veliko bolj razdelani, kar je na nek način logična posledica, saj le imamo opravka z 10-urno serijo, ki bo po zadnjih informacijah z 2. sezono postala antologija, kar očitno postaja produkcijski trend.

Lester in Malvo
image-618

Lester (Martin Freeman) in Malvo (Billy Bob Thornton) v seriji Fargo.

Zgodba je postavljena v Bemidji, majhno mesto v Minnesoti, v katerega z neznanimi nameni pripotuje skrivnostnež Lorne Malvo (Billy Bob Thornton), ki postane rakava rana tega mesta, a hkrati rešilna bilka za Lesterja Nygaarda (Martin Freeman), ki živi nesrečno zakonsko življenje oziroma življenje nasploh. Odločitev, ki jo Lester sprejme po naključnem pogovoru z Malvom, ga potegne v vrtinec spletk, nevarnosti, nasilja in nenavadnih dogodkov, vendar pa mu hkrati odpre vrata, da stvari vzame v svoje roke in se reši sedanjega življenja, ki je zanj eno samo veliko ponižanje. Katastrofalne posledice njunega srečanja rešuje inteligentna načelnica Molly Solverson (Allison Tolman), ki pa svojega potenciala sprva sploh ne more izkoristiti, saj jo pri tem ovira njen šef Bill (Bob Odenkirk), ki s svojim preprostim in ozkogledim razmišljanjem išče najhitrejše, a napačne rešitve.

Serija je odlično posneta, z veliko zanimivimi in nevsakdanjimi kadri, ki s podporo glasbe ustvarijo na trenutke že mučen suspenz. Scenarij je fantastičen, poln črnega humorja in dolgih napetih dialogov, v katerih Malvo včasih hudomušno pod vprašaj postavlja najbolj samoumevne in vsakdanje stvari, s čimer ustvarja razpoke v vsakodnevno živeči malomeščanski ideologiji. Humor je največkrat grajen predvsem na stereotipih (o policistih, ženah, mafiji …), ki so v seriji pripeljani v takšen ekstrem, da so na trenutke že groteskno karikirani.

Fargo je serija, ki z zajetno mero črnega humorja s prstom kaže na absurdnost vsakdanjih konvencij in vrednot konservativnega dela ameriške družbe, ki pod tančico spodobnosti skriva nekaj gnilega.

Priporočam!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top