loading ...
loading ...

And now for something completely different …

Bil je čas pred Monty Pythoni. Čas, ki je zame odšel v sivo predzgodovino humorja. Odkar sem se usedla v Leteči cirkus Pythoncev, so grški filozofi najboljši igralci nogometa  angleških dam v klobučkih s torbicami pa se strašno bojim!

And now for something completely different …

Avtorica: Anja Banko

Bila je dnevna soba, kavč in rožaste tapete po steni. Bila je televizija. Tista, z gumbi. In pingvinom. Bil je čas dolgih večerov. Kramljanja. Oddiha od brezbarvnosti dneva. Poročila. It’s just gone eight o’clock and time for the penguin on top of your television set to explode.

In potem je razneslo pingvina.

Bil je čas pred Monty Pythoni. Čas, ki je zame odšel v sivo predzgodovino humorja. Odkar sem se usedla v Leteči cirkus Pythoncev, so grški filozofi najboljši igralci nogometa  angleških dam v klobučkih s torbicami pa se strašno bojim! Skupina petih angleških mož – Grahama ChapmannaJohna CleesejaMichela PalinaTerryja Jonesa in Erica Idla – slednjega predvsem kot pisca songov ter enega poangleženega Američana, Terryja Gilliama – ki je ovenčal skeče z odpuljenimi animacijami – je za vedno spremenila način smeha, razumevanje humorja in reference v angleškem jeziku (pythonesque je beseda, ki jo najdete celo v Oxfordovem slovarju ali pa spam v vašem e-poštnem predalu).

Preden so Pythonovci postali Pythonovci, je vsak za sabo že imeli uspešno zgodovino sodelovanja pri humorističnih serijah na BBC-ju. V cvetočih letih televizije, med leti 1969 – 1974, so ustvarili štiri sezone humoristične serije Monty Python’s Flying Circus, ki so svoje nadaljevanje med drugim našle v petih filmih, med njimi najbolj znani naslovi: Monty Python and the Holy Grail (1975) in Monty Python’s Life of Brian (1979) ali Monty Python’s Meaning of Life (1983).

S Pythonovci je tako – imaš jih rad ali pa ti sploh ni jasno, kaj naj bi bilo smešnega pri vsej zadevi. Leteči cirkus je kot raketa, ki te dvigne nad sive oblake vsakdana in odpre pogled na ravnino, banalnost in absurdnost, ki se razteza tam dol, na zelenih poljih in med vršaci gora – pogled na to, čemur pravimo življenje. Situacije vsakdana so potencirane do skrajnosti in tako razkrivajo resnico. Morda njeno praznino … Pri tem skeči niso gole karikature – plastično napihnjeni stereotipi »industrijske proizvodnje« sodobnih popularnih komedijantov. Ključni element, zaradi katerega skeči delujejo, je presenečenje. V trenutku, ko skeču grozi, da bi zapadel v preigravanje znanih formul, dolgčas ali pa nesmisel, se nekaj ZGODI. Katahreza, ki je stalno na delu, daje občutek nadrealističnosti. Monty Pythoni so avantgarda.

image-431

Pythonovci nekoč.

Z oznako avantgarda pa se pojavi tudi vprašanje aktualnosti. Skeči so danes v neskončnost citirane kulturne reference, element presenečenja se je gotovo zmanjšal. Zato sem bila ob napovedi zadnjega nastopa Monty Python Live (mostly) –  Chapman je umrl že 1989  –  nekoliko zadržana. Osemdesetletni gospodje so sicer do dobra nasmejali do visokih obokov napolnjeno londonsko O2 dvorano. Ob preigravanju starih skečev so se potrdili kot mojstri svoje obrti, vendar razigranosti, čistega užitka igre, pikro komentiranje aktualnosti (ki je tako nujno!) ni bilo čutiti. Songi v izvedbi profesionalnih plesalcev in pevcev so bili celo preveč popolni; povrhnjica je bila spolirana do take potankosti, da je posteklenela in izgubila tisto, čemur sem se prišla smejat – življenju.

image-432

Pythonovci danes.

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top