fbpx
loading ...
loading ...

Risana nostalgija

Predvajala se je risanka Yogi Bear. Za vse, ki se je ne spomnite, gre za eno prvih uspešnih risank, ki so priromale na televizijske zaslone v 60. letih.

Yogi Bear

Risana nostalgija

Avtor: Jan Nalesnik

V današnjih časih, ko svet hitro brzi s tabo in okoli tebe, nekatere tradicije ostajajo. Ena od teh, je za prebivalce naše male deželice, vsekakor kosilo ob nedeljah pri mami. Dodatek naše generacije pa je nedvomno to, da se potem zlekneš pred televizor in z daljinskim upravljalcem romaš po neskončnem številu kanalov, ki jih ponujajo ponudniki digitalnih vsebin. Vsake toliko se zgodi, da naletiš na kanal, kjer se predvaja vsebina ob kateri te malce stisne in na plano privrejo vsi spomini in čustva iz preteklosti.

Ravno to se mi je zgodilo, ko sem prestavil na kanal po imenu Boomerang, ki danes vrti stare risanke studia Hannah-Barbera, ki so jih včasih vrteli na Cartoon Networku. Predvajala se je risanka Yogi Bear. Za vse, ki se je ne spomnite, gre za eno prvih uspešnih risank, ki so priromale na televizijske zaslone v 60ih letih. V risanki igrata glavno vlogo dva medveda in sicer Yogi Bear in Boo-Boo Bear, ki sta svoje prehranjevalne navade spremenila na račun velikega števila ljudi, ki so kampirali v parku Jellystone. Svoje dneve sta posvetila inovativnim načinom kraje košar polnih dobrot in se spretno izogibala roki pravice paznika parka Ranger Smitha.

yogibear
image-455

Yogi Bear

Poleg nostalgije, me je risanka spomina tudi na precej prelomno obdobje za risanke pa tudi televizijski svet. V 50. letih se je število ameriških gledalcem otroških let znatno povečevalo in v studiih tistega časa so iskali ideje, kako jim postreči s čim več primerne vsebine. Ena od zamisli je bila, da so prenesli risanke, ki se so prikazovale v kinih pred filmi na televizijske zaslone. Vendar pa to za precej hitrejši ritem televizijskega programa ni bilo dovolj. Tako so bili primorani poiskati rešitve, ki bi omogočile hitrejšo produkcijo risank za manj denarja.

Ena od zamisli studia Hannah-Barbera je bila za današnji čas sila preprosta. Ste se kdaj vprašali zakaj liki kot so Yogi Bear in druščina nosijo razne ovratnike, metuljčke in rute? Odgovor je preprost. Pri risanju to omogoča neopazno delitev med telesom in glavo. Vsak animator si je tako prihranil veliko časa, saj mu ni bilo potrebno vsakič, ko je lik spremenil položaj glave ali izraz na obrazu, na novo narisati tudi telesa. Tako so lahko v eni epizodi risanke uporabil le nekaj statičnih postavitev telesa, premikanje glave in izraze pa so lahko poljubno spreminjali. Tako je lahko studio Hannah-Barbera v nekaj kratkih letih nabral število likov, ki je pariralo Disney-ju. Njihove tehnike še danes vplivajo na način kako posameznice in posamezniki rišejo na papirju in računalnikih.

yogibearshow
image-456

There you go, a dinner and a show!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top