fbpx
loading ...
loading ...

26. Liffe: Scenarij “Lesk vljudne brezskrbnosti”

FILMSKI SEMINAR ZA MLADE: ENOSTAVNO NORI NA FILM

Kristian  je scenarij spisal v okviru delavnice filmskega scenarija.

Na scenaristični delavnici so mlade udeleženke in udeleženci letos pisali predelavo pravljice bratov Grimm, Žabjega princa. Pri tem so skupaj z mentorico Tino Poglajen razmislili, katere elemente izvirnika – če sploh katere – je treba pri oblikovanju pripovedi za filmski scenarij ohraniti, katere predrugačiti za potrebe filmskega medija in kako se pripoved spreminja z umestitvijo v različne žanre, s spreminjanjem glavnih likov in poigravanjem s krajem in časom dogajanja. Ob tem so se naučili pisanja o tistem, kar vidimo in slišimo in osvojili druge zakonitosti scenaristične forme kot predvsem praktičnega besedila.

Druge scenarije iz filmskega seminarja “Enostavni nori na film” si lahko preberete tukaj.

Avtor: Kristian Božak Kavčič

Lesk vljudne brezskrbnosti

(Odlomek)

INT. EVINA HIŠA – VEČER

Glasba hitrega ritma s pridihom klasičnega džeza je pomešana z nerazločnim, ne preveč hrupnim skupkom človeških glasov. Pridruži se jim še trkanje kozarcev, rahlo topotanje, poplesavanje čevljev po temno rjavih tleh. Množice ženskih rok, obdanih z biseri in nalakiranih nohtov, ter moških rok z urami, ki se zlato lesketajo, si podajajo do vrha napolnjene kozarce. Iz njih se, zaradi močnih sunkov teles v ritmu glasbe, izliva ves martini. Ženski obrazi so naličeni, moški pa robustno obriti. Izmikajo se drug drugemu.

Butler ob strani si krajša čas s kulijem in beležko in opazuje neprehodno množico ljudi, medtem ko drugi butler hodi naokoli, pozorno opazuje vsakega izmed obrazov. Za hrbtom mu kazalec in palec na levici oklepata desno zapestje, zvito v pest.

Služkinja s pladnjem šestih kozarcev martinija stopi skozi nihajna vrata iz kuhinje, se ozre proti plešočim nogam. Ko se ji pogled ustavi na paru zlatih čeveljcev z visoko peto, ki lahkotno in vešče poskakujejo na plesišču, na široko odpre usta in obnemi.

Do nje malce povzdignjene brade, razprtih in ogorčenih očes ter počesanih brk pristopi butler in razburjeno vzdihuje in izdihuje, ko z zaprto pahljačo potreplja služkinjo po levi rami. Glavo nato spusti na višino njene, pahljačo in svoje
oci usmeri proti oddaljeni točki in jo napodi tja. Služkinja spusti glavo in ubogljivo odide.

Butler še vedno strastno vzdihuje in izdihuje, odkimava ter razburjeno pogleduje naokoli. Odpre si pahljačo, še bolj privzdigne glavo in si jo začne hladiti.

Na robu sobe jih opazuje suhljata ženska. EVA (27) je odeta v oprijeto, rdečo svilnato obleko, ki ji sega le do kolen. Na desnici nosi velik safirni prstan, medtem ko je levica prosta vsega nakita. Njeni lasje so ležerno speti. Temno
rdeca šminka se sklada z malce temnejšimi čeveljci na njenih nogah. Okoli oči se je posedla rahla črna barva ličila.

Z levico naslonjeno na trebuh si pridrži desnico, v kateri je steklen kozarec. Opazuje množico in se nasmiha. Pogled usmeri proti desni, kjer opazi skupinico štirih ljudi, ki so ostali pri mizi in prav tako opazujejo ljudi na plesišču.

Odpravi se proti njim in pri tem ji uspe, da ohrani vso pijačo v kozarcu, tudi, ko se tu in tam zaleti v kakšnega plesalca.

Prispe do skupine in se usede na edini stol, ki je prost. Prikimajo si v pozdrav, edini moški pri mizi z desnico privzdigne navidezni klobuk na glavi.

K mizi stopi butler, a ga Eva nežno odslovi z desnico. Na butlerjevem obrazu je malce prisiljen nasmešek.

Ljudje okoli nje se začno pogovarjati, a ni moˇc razbrati, o čem. Eva se le vsake toliko časa, ko kdo zaključi s pripovedjo, nasmehne in prikima.

Gostje se pogovarjajo še naprej, Eva pa vstane, se vljudno nasmehne in obrne proti gmoti ljudi na sredi sobe. Tokrat ne gre okrog, ampak kar v sredino množice.

Dvignjenih rok se preriva skozi množico. Srečuje se s tem in onim gostom, komu nameni zapeljiv pogled in prikima v pozdrav.

Na sredini množice se zaziblje v ritmu glasbe ter za kratek čas zapre oči.

Nenadoma jo za desno ramo prime formalno napravljen brat NIK (33), ki se nagne k njej. Eva ohrani svojo pokončno držo.
Nik ji nekaj pripoveduje, a ni moˇc razločiti, kaj. Eva ravnodušno pogleduje naokrog in se malce izgubljeno nasmiha sami sebi. Nik ji pomaha pred nosom ter nadaljuje z govorjenjem, ki se ga zaradi preglasne glasbe ne razloči.

Prejšnja skladba se konča, Eva še vedno pogleduje naokrog ter se ne odzove na to, kar ji je povedal Nik.

Nik to opazi, nejevoljno zavzdihne in nadaljuje z govorjenjem, a ga prekine živahna glasba, ki začne spet igrati. Nik začne obupano odkimavati in govoriti v prazno. Pogleda Evo, in z glavo namigne v smeri kopalnice.

Eva ga začudeno pogleda, a ko Nik odide proti kopalnici, tja odide tudi ona. Skozi malce pomirjeno gnečo plešočih ljudi, ki se skupaj zibljejo sem ter tja, stopita v kopalnico.

 

KONEC ODLOMKA

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top