loading ...
loading ...

26. Liffe: Scenarij “Lesk vljudne brezskrbnosti”

FILMSKI SEMINAR ZA MLADE: ENOSTAVNO NORI NA FILM

Kristian  je scenarij spisal v okviru delavnice filmskega scenarija.

Na scenaristični delavnici so mlade udeleženke in udeleženci letos pisali predelavo pravljice bratov Grimm, Žabjega princa. Pri tem so skupaj z mentorico Tino Poglajen razmislili, katere elemente izvirnika – če sploh katere – je treba pri oblikovanju pripovedi za filmski scenarij ohraniti, katere predrugačiti za potrebe filmskega medija in kako se pripoved spreminja z umestitvijo v različne žanre, s spreminjanjem glavnih likov in poigravanjem s krajem in časom dogajanja. Ob tem so se naučili pisanja o tistem, kar vidimo in slišimo in osvojili druge zakonitosti scenaristične forme kot predvsem praktičnega besedila.

Druge scenarije iz filmskega seminarja “Enostavni nori na film” si lahko preberete tukaj.

Avtor: Kristian Božak Kavčič

Lesk vljudne brezskrbnosti

(Odlomek)

INT. EVINA HIŠA – VEČER

Glasba hitrega ritma s pridihom klasičnega džeza je pomešana z nerazločnim, ne preveč hrupnim skupkom človeških glasov. Pridruži se jim še trkanje kozarcev, rahlo topotanje, poplesavanje čevljev po temno rjavih tleh. Množice ženskih rok, obdanih z biseri in nalakiranih nohtov, ter moških rok z urami, ki se zlato lesketajo, si podajajo do vrha napolnjene kozarce. Iz njih se, zaradi močnih sunkov teles v ritmu glasbe, izliva ves martini. Ženski obrazi so naličeni, moški pa robustno obriti. Izmikajo se drug drugemu.

Butler ob strani si krajša čas s kulijem in beležko in opazuje neprehodno množico ljudi, medtem ko drugi butler hodi naokoli, pozorno opazuje vsakega izmed obrazov. Za hrbtom mu kazalec in palec na levici oklepata desno zapestje, zvito v pest.

Služkinja s pladnjem šestih kozarcev martinija stopi skozi nihajna vrata iz kuhinje, se ozre proti plešočim nogam. Ko se ji pogled ustavi na paru zlatih čeveljcev z visoko peto, ki lahkotno in vešče poskakujejo na plesišču, na široko odpre usta in obnemi.

Do nje malce povzdignjene brade, razprtih in ogorčenih očes ter počesanih brk pristopi butler in razburjeno vzdihuje in izdihuje, ko z zaprto pahljačo potreplja služkinjo po levi rami. Glavo nato spusti na višino njene, pahljačo in svoje
oci usmeri proti oddaljeni točki in jo napodi tja. Služkinja spusti glavo in ubogljivo odide.

Butler še vedno strastno vzdihuje in izdihuje, odkimava ter razburjeno pogleduje naokoli. Odpre si pahljačo, še bolj privzdigne glavo in si jo začne hladiti.

Na robu sobe jih opazuje suhljata ženska. EVA (27) je odeta v oprijeto, rdečo svilnato obleko, ki ji sega le do kolen. Na desnici nosi velik safirni prstan, medtem ko je levica prosta vsega nakita. Njeni lasje so ležerno speti. Temno
rdeca šminka se sklada z malce temnejšimi čeveljci na njenih nogah. Okoli oči se je posedla rahla črna barva ličila.

Z levico naslonjeno na trebuh si pridrži desnico, v kateri je steklen kozarec. Opazuje množico in se nasmiha. Pogled usmeri proti desni, kjer opazi skupinico štirih ljudi, ki so ostali pri mizi in prav tako opazujejo ljudi na plesišču.

Odpravi se proti njim in pri tem ji uspe, da ohrani vso pijačo v kozarcu, tudi, ko se tu in tam zaleti v kakšnega plesalca.

Prispe do skupine in se usede na edini stol, ki je prost. Prikimajo si v pozdrav, edini moški pri mizi z desnico privzdigne navidezni klobuk na glavi.

K mizi stopi butler, a ga Eva nežno odslovi z desnico. Na butlerjevem obrazu je malce prisiljen nasmešek.

Ljudje okoli nje se začno pogovarjati, a ni moˇc razbrati, o čem. Eva se le vsake toliko časa, ko kdo zaključi s pripovedjo, nasmehne in prikima.

Gostje se pogovarjajo še naprej, Eva pa vstane, se vljudno nasmehne in obrne proti gmoti ljudi na sredi sobe. Tokrat ne gre okrog, ampak kar v sredino množice.

Dvignjenih rok se preriva skozi množico. Srečuje se s tem in onim gostom, komu nameni zapeljiv pogled in prikima v pozdrav.

Na sredini množice se zaziblje v ritmu glasbe ter za kratek čas zapre oči.

Nenadoma jo za desno ramo prime formalno napravljen brat NIK (33), ki se nagne k njej. Eva ohrani svojo pokončno držo.
Nik ji nekaj pripoveduje, a ni moˇc razločiti, kaj. Eva ravnodušno pogleduje naokrog in se malce izgubljeno nasmiha sami sebi. Nik ji pomaha pred nosom ter nadaljuje z govorjenjem, ki se ga zaradi preglasne glasbe ne razloči.

Prejšnja skladba se konča, Eva še vedno pogleduje naokrog ter se ne odzove na to, kar ji je povedal Nik.

Nik to opazi, nejevoljno zavzdihne in nadaljuje z govorjenjem, a ga prekine živahna glasba, ki začne spet igrati. Nik začne obupano odkimavati in govoriti v prazno. Pogleda Evo, in z glavo namigne v smeri kopalnice.

Eva ga začudeno pogleda, a ko Nik odide proti kopalnici, tja odide tudi ona. Skozi malce pomirjeno gnečo plešočih ljudi, ki se skupaj zibljejo sem ter tja, stopita v kopalnico.

 

KONEC ODLOMKA

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top