fbpx
loading ...
loading ...

Festival žanrskega filma Kurja polt

Festival žanrskega filma KURJA POLT 13. – 17. april

Slovenska kinoteka in Kinodvor / Ljubljana

Kurja polt 3: Zadnje dekle

Čeprav najbolj drzen in direkten med žanri, filmska grozljivka, ostaja v fokusu festivala Kurja polt, program pod praporom festivala žanrskega filma letos razpiramo in svojo naklonjenost odmerjamo še drugim žanrskim prvakom. Na festivalu bodo našo in vašo kožo poleg grozljivk ježili tudi ameriški kultni B, hollywoodska groteska, indijski junaški ep, kanibalski vestern in še kaj.

S tematsko retrospektivo Zadnje dekle se bomo na platnu in filmskem traku poigrali z že davno ponarodelim arhetipom Final Girl ameriške teoretičarke Carol J. Clover in potovali skozi pester filmski repertoar. Nadnaravno pošastno ženskost bomo odkrivali v okultni grozljivki Daria Argenta Suspiria (1977) na restavrirani filmski kopiji (!), v zamolčanem biseru Johna Hancocka Na smrt prestrašimo Jessico (Let’s Scare Jessica to Death, 1971) ter lezbični vampirijadi (tj. rollinadi) Živa smrt (La Morte vivante, 1982) Jeana Rollina. Lotili se bomo podžanra »posilstva in maščevanja« in to s kar najbolj zloglasnim primerkom vseh časov, filmom Pljunem na vaš grob (I Spit on Your Grave, 1978). S kultnim znanstvenofantastičnim B-jem Napad velikanke (Attack of the 50 Foot Woman, 1958) bomo maščevali še prešuštvo. Z letošnjim žanrskim odpadnikom, čistokrvno klasiko in kvintesenčno ameriško grotesko Roberta Aldricha Kaj se je zgodilo z Baby Jane? (What Ever Happened to Baby Jane?, 1962) bomo med Bette Davis in Joan Crawford iskali pravo žrtev. Psihotičnega morilca pa našli v še enem manj razvpitem dragulju, Ko pokliče neznanec (When a Stranger Calls, 1979).

Če se v tematskem sklopu posvečamo ženskam, bomo v sodelovanju z Društvom Kraken in festivalom Internationale Kurzfilmtage Winterthur namenili poklon švicarskemu umetniku H. R. Gigerju, nadrealistu in vizionarju, avtorju naslovne pošasti iz znanstvenofantastične klasike Ridleya Scotta, Osmi potnik. Tudi v sekciji mlada kri, ki jo zopet postavljamo ob bok starim mojstrom, naletimo na moško ekipo. Dva debitantska režiserja se srečata z dvema žanrsko prekaljenima igralskima ikonama: legenda neodvisne ameriške grozljivke Larry Fessenden v filmu Še vedno smo tu (We Are Still Here, 2015) Teda Geoghegana in horror vestern pisatelja in muzikanta S. Craiga Zahlerja Bojna sekira (Bone Tomahawk, 2015) s Kurtom Russllom v glavni vlogi.

Za spektakularnost bo poskrbljeno z najdražjim indijskim filmom doslej. Naravnost iz Hyderabada, središča teluške filmske industrije, tako imenovanega Tollywooda prihaja junaški ep, vojni spektakel, ljubezenska zgodba in tollywoodski muzikal o »možu mogočnih rok«, mitskem Bahubaliju (Bahubali: The Beginning, 2015). Projekcijo filma Demon (2015), avtorskega križanca med art filmom in klenim žanrom, pa posvečamo spominu na prezgodaj preminulega poljskega cineasta in nekdanjega gosta festivala Kino Otok, Marcina Wrono.

Več o prihajajoči festivalski ediciji:

http://kurjapolt.org/intro-2016-slo/

http://kurjapolt.org/filmi-2016/

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top