loading ...
loading ...

Festival žanrskega filma Kurja polt

Festival žanrskega filma KURJA POLT 13. – 17. april

Slovenska kinoteka in Kinodvor / Ljubljana

Kurja polt 3: Zadnje dekle

Čeprav najbolj drzen in direkten med žanri, filmska grozljivka, ostaja v fokusu festivala Kurja polt, program pod praporom festivala žanrskega filma letos razpiramo in svojo naklonjenost odmerjamo še drugim žanrskim prvakom. Na festivalu bodo našo in vašo kožo poleg grozljivk ježili tudi ameriški kultni B, hollywoodska groteska, indijski junaški ep, kanibalski vestern in še kaj.

S tematsko retrospektivo Zadnje dekle se bomo na platnu in filmskem traku poigrali z že davno ponarodelim arhetipom Final Girl ameriške teoretičarke Carol J. Clover in potovali skozi pester filmski repertoar. Nadnaravno pošastno ženskost bomo odkrivali v okultni grozljivki Daria Argenta Suspiria (1977) na restavrirani filmski kopiji (!), v zamolčanem biseru Johna Hancocka Na smrt prestrašimo Jessico (Let’s Scare Jessica to Death, 1971) ter lezbični vampirijadi (tj. rollinadi) Živa smrt (La Morte vivante, 1982) Jeana Rollina. Lotili se bomo podžanra »posilstva in maščevanja« in to s kar najbolj zloglasnim primerkom vseh časov, filmom Pljunem na vaš grob (I Spit on Your Grave, 1978). S kultnim znanstvenofantastičnim B-jem Napad velikanke (Attack of the 50 Foot Woman, 1958) bomo maščevali še prešuštvo. Z letošnjim žanrskim odpadnikom, čistokrvno klasiko in kvintesenčno ameriško grotesko Roberta Aldricha Kaj se je zgodilo z Baby Jane? (What Ever Happened to Baby Jane?, 1962) bomo med Bette Davis in Joan Crawford iskali pravo žrtev. Psihotičnega morilca pa našli v še enem manj razvpitem dragulju, Ko pokliče neznanec (When a Stranger Calls, 1979).

Če se v tematskem sklopu posvečamo ženskam, bomo v sodelovanju z Društvom Kraken in festivalom Internationale Kurzfilmtage Winterthur namenili poklon švicarskemu umetniku H. R. Gigerju, nadrealistu in vizionarju, avtorju naslovne pošasti iz znanstvenofantastične klasike Ridleya Scotta, Osmi potnik. Tudi v sekciji mlada kri, ki jo zopet postavljamo ob bok starim mojstrom, naletimo na moško ekipo. Dva debitantska režiserja se srečata z dvema žanrsko prekaljenima igralskima ikonama: legenda neodvisne ameriške grozljivke Larry Fessenden v filmu Še vedno smo tu (We Are Still Here, 2015) Teda Geoghegana in horror vestern pisatelja in muzikanta S. Craiga Zahlerja Bojna sekira (Bone Tomahawk, 2015) s Kurtom Russllom v glavni vlogi.

Za spektakularnost bo poskrbljeno z najdražjim indijskim filmom doslej. Naravnost iz Hyderabada, središča teluške filmske industrije, tako imenovanega Tollywooda prihaja junaški ep, vojni spektakel, ljubezenska zgodba in tollywoodski muzikal o »možu mogočnih rok«, mitskem Bahubaliju (Bahubali: The Beginning, 2015). Projekcijo filma Demon (2015), avtorskega križanca med art filmom in klenim žanrom, pa posvečamo spominu na prezgodaj preminulega poljskega cineasta in nekdanjega gosta festivala Kino Otok, Marcina Wrono.

Več o prihajajoči festivalski ediciji:

http://kurjapolt.org/intro-2016-slo/

http://kurjapolt.org/filmi-2016/

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top