loading ...
loading ...

10. seminar MAF: Austerlitz 2

So ostanki bivšega koncentracijskega taborišča danes spomeniki tragedije z namenom opominjanja na grozote zgodovine ali le prenatrpano sprehajališče, znamenitost, ki si jo je treba ogledati vsaj enkrat v življenju ter prečrtati s seznama obveznih mest za selfije?

Sergej Loznica, sloviti  dokumentarist, se v svojih filmih velikokrat dotakne zgodovinske tematike (Blokada, 2006) ter postavi družbo pod kritični objektiv (Pismo, 2013). Tokrat je združil niti obojega in jih prepletel z idejami istoimenskega romana W. G. Sebalda o petletnem fantku, ki je poslan v rejo in tako uide usodi v koncentracijskem taborišču. Pri novih starših pozabi na svojo identiteto in preteklost, nato pa se mora z njima soočiti.

Režiserjeva poanta glasno odmeva tudi brez dodatnega komentarja, problematika pa žari v vseh odtenkih tudi brez barv. Velikokrat zastrt pogled nam razkriva današnjo situacijo v koncentracijskem taboru, ki bolj kot na karkoli drugega spominja na turistično atrakcijo. Zlahka rečemo, da je avtor na sliko zgodovinskega prostora groze položil prosojnico z novodobnimi liki.

Umirjenost statičnih kadrov se prepleta s konstantnim premikanjem ljudi, ki se včasih zdi brezciljno. Zgodba brez pravega vrha nas vseskozi nosi na enakomernih valovih ter se ciklično zaključi točno tam, kjer se je začela. Skozi zaporedje tekoče nanizanih, velikokrat precej predolgih prizorov, spremljamo naravno obnašanje obiskovalcev ter njihovo ukvarjanje z vsakodnevnimi neprijetnostmi na območju koncentracijskega taborišča, pa naj gre za obletavanje čebel, vročino, utrujenost od dolge poti ogleda ali pa prekratek odmor za malico. Res, da vse to težko primerjamo z neznosnimi okoliščinami koncentracijskega taborišča, a vseeno se zdi, da Loznica zasmehuje osnovne človekove potrebe, le zato ker obiskovalci niso dejanski ujetniki taborišča.

Črno-belo fotografijo nadgrajujejo zvoki iz okolja, smeh in vedenje, ki bi se marsikomu najbrž zdelo neprimerno in se prepleta z ledeno resnimi dejstvi turističnih vodičev v različnih jezikih. Zdi se, da smo, kakor glavni lik v romanu, pozabili na svojo preteklost, saj si sicer ne bi drznili tako nonšalantno obregniti ob zgodovino – četudi ujeti trenutki zbeganosti in izgubljenosti, ki pronicajo skozi nekatere bližnje kadre obrazov vseeno dajejo misliti, da vsi obiskovalci niso čisto brez empatije.

Kakor naj bi Napoleon zaveznike ukanil z odločilno bitko pri Austerlitzu, nas tudi Loznica v kinodvorano zvabi nič hudega sluteče in nas prisili, da se soočimo sami s sabo in z današnjim odnosom človeštva do zgodovine. Nasprotje tihih krikov iz preteklosti in smeha iz sedanjosti odzvanja še dolgo po tem, ko se dvorana izprazni.

Yana Lukashevich

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top