fbpx
loading ...
loading ...

10. seminar MAF: Austerlitz 2

So ostanki bivšega koncentracijskega taborišča danes spomeniki tragedije z namenom opominjanja na grozote zgodovine ali le prenatrpano sprehajališče, znamenitost, ki si jo je treba ogledati vsaj enkrat v življenju ter prečrtati s seznama obveznih mest za selfije?

Sergej Loznica, sloviti  dokumentarist, se v svojih filmih velikokrat dotakne zgodovinske tematike (Blokada, 2006) ter postavi družbo pod kritični objektiv (Pismo, 2013). Tokrat je združil niti obojega in jih prepletel z idejami istoimenskega romana W. G. Sebalda o petletnem fantku, ki je poslan v rejo in tako uide usodi v koncentracijskem taborišču. Pri novih starših pozabi na svojo identiteto in preteklost, nato pa se mora z njima soočiti.

Režiserjeva poanta glasno odmeva tudi brez dodatnega komentarja, problematika pa žari v vseh odtenkih tudi brez barv. Velikokrat zastrt pogled nam razkriva današnjo situacijo v koncentracijskem taboru, ki bolj kot na karkoli drugega spominja na turistično atrakcijo. Zlahka rečemo, da je avtor na sliko zgodovinskega prostora groze položil prosojnico z novodobnimi liki.

Umirjenost statičnih kadrov se prepleta s konstantnim premikanjem ljudi, ki se včasih zdi brezciljno. Zgodba brez pravega vrha nas vseskozi nosi na enakomernih valovih ter se ciklično zaključi točno tam, kjer se je začela. Skozi zaporedje tekoče nanizanih, velikokrat precej predolgih prizorov, spremljamo naravno obnašanje obiskovalcev ter njihovo ukvarjanje z vsakodnevnimi neprijetnostmi na območju koncentracijskega taborišča, pa naj gre za obletavanje čebel, vročino, utrujenost od dolge poti ogleda ali pa prekratek odmor za malico. Res, da vse to težko primerjamo z neznosnimi okoliščinami koncentracijskega taborišča, a vseeno se zdi, da Loznica zasmehuje osnovne človekove potrebe, le zato ker obiskovalci niso dejanski ujetniki taborišča.

Črno-belo fotografijo nadgrajujejo zvoki iz okolja, smeh in vedenje, ki bi se marsikomu najbrž zdelo neprimerno in se prepleta z ledeno resnimi dejstvi turističnih vodičev v različnih jezikih. Zdi se, da smo, kakor glavni lik v romanu, pozabili na svojo preteklost, saj si sicer ne bi drznili tako nonšalantno obregniti ob zgodovino – četudi ujeti trenutki zbeganosti in izgubljenosti, ki pronicajo skozi nekatere bližnje kadre obrazov vseeno dajejo misliti, da vsi obiskovalci niso čisto brez empatije.

Kakor naj bi Napoleon zaveznike ukanil z odločilno bitko pri Austerlitzu, nas tudi Loznica v kinodvorano zvabi nič hudega sluteče in nas prisili, da se soočimo sami s sabo in z današnjim odnosom človeštva do zgodovine. Nasprotje tihih krikov iz preteklosti in smeha iz sedanjosti odzvanja še dolgo po tem, ko se dvorana izprazni.

Yana Lukashevich

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top