10. seminar MAF: Poročilo

v Festivali/MAF!/Poročila/Vsi prispevki

Zavod za uveljavljanje vizualne kulture VIZO s programom Mad About Film (MAF) vzpostavlja prostor, ki mladim ponuja priložnost, da se o filmu in filmskem izobrazijo na neformalen in kakovosten način. Tako je na 19. Festivalu dokumentarnega filma letos med 16. in 22. aprilom potekal že 10. MAF seminar: Nori na dokumentarni film!, ki je vsem zainteresiranim ponujal delavnico filmske kritike ali videa in montaže.

Delavnico filmske kritike je vodila filmska kritičarka Tina Poglajen, ki piše za domače in tuje medije, med drugim tudi za Ekran, ARS!, Cineuropa in MUBI. Je članica uredniškega odbora revije Ekran, v preteklih letih pa je bila povabljena na kritiške delavnice v Benetkah, Locarnu in Rotterdamu.

Delavnica je bila zasnovana iz treh delov: iz teoretičnega dela, v katerem se je vseh 8 udeležencev seznanilo z osnovami kritiških in filmsko-novinarskih žanrov in teoretsko-kritiških perspektiv, ter iz dveh praktičnih delov, v okviru katerih so udeleženci spoznali, kako poteka delo filmskega kritika v Sloveniji in tujini. Na zadnjem predavanju sta se delavnice udeležili tudi filmski kritičarki Ana Sturm in Petra Meterc.  Udeležencem sta predstavili način svojega dela in spregovorili o možnostih zaposlitev, tujih medijih ter filmskih festivalih, med katerimi sta največ pozornosti namenili Berlinalu in Sarajevskemu filmskemu festivalu. V okviru delavnice so udeleženci napisali filmsko kritiko, kjer so lahko izbirali med filmoma Globina 2 in Austerlitz, ki sta bila prikazana v okviru Festivala dokumentarnega filma. O prvem sta kritiko napisala Ana Hancock in Mihailo Terzič, o drugem pa Sanja Podržaj in Yana Lukashevich.

Delavnico videa in montaže je vodila Maja Prelog, ki je študij filmske in televizijske režije zaključila na AGRFT, za svoje diplomsko delo pa je prejela nagrado Vesna. Je članica umetniškega kolektiva RÁTNEEK, s katerim je posnela nagrajeni kratki eksperimentalni film »2 0 4 5«, ki se predvaja po več slovenskih kinematografih.

V okviru delavnice so udeleženci, kakor se je izrazila mentorica, razgibano delali in ločevali cvetje od plevela. Vsak izmed 7 udeležencev je namreč skozi celotno delavnico intenzivno delal na kratkem ekspresivnem filmčku, ki je bil koncipiran na hipnem odzivu vsakega udeleženca. Avtorji so svoje filme s pomočjo krajših individualnih konzultacij samostojno snemali in montirali, nastali rezultati pa so objavljeni na Youtubu; Olja M. Jerele je tako kot vsi naslednji kandidati snemala in montirala kratek dokumentarni film Vzbrst, Eva Kuhar film Utrinek, Endorfini Jakob Tržan (kamera Veronika Tržan), Šok Jan Krek in Final FTM Lara Reichman .

Dva filma sta ostala nedokončana, vsi pa so bili skupaj s filmskimi kritikami predstavljeni na zaključnem dogodku, po katerem je sledila krajša pogostitev.

Vse filme si vsi zainteresirani lahko ogledate na spletni strani Youtuba (https://www.youtube.com/watch?v=u2f7-BeoiIY), filmske kritike pa so objavljene na naši spletni strani.

Rok Govednik