loading ...
loading ...

Sebastião Salgado: Geneza in Sol zemlje

Dan po odprtju razstave, 1. junija ob 21. uri, bo Kinodvor v parku Tivoli predvajal dokumentarni film Sol zemlje, avtorjev Wima Wendersa in Juliana Ribeira Salgada, ki razkriva življenje in delo Sebastiãa Salgada. Film se bo v času trajanje razstave dvakrat tedensko na ogled tudi v Mestnem muzeju Ljubljana, in sicer vsak torek ob 12. uri in vsako soboto ob 19. Poleg dokumentarnega filma bomo v muzeju predvajali tudi dva animirana filma: vsako prvo nedeljo v mesecu Deček in svet, vsako tretjo pa Mož, ki je sadil drevesa.
  
10
image-1963
Muzej in galerije mesta Ljubljane s ponosom predstavljamo odmevno razstavo Geneza svetovno priznanega fotografa Sebastiãa Salgada, ki je hkrati tudi eden glavnih kulturnih projektov v letu Ljubljane, Zelene prestolnice Evrope. Razstava, ki jo je kurirala in oblikovala Lélia Wanick Salgado, je rezultat fotografovega večletnega raziskovanja. Zajema 245 veličastnih črno-belih fotografij prostoživečih rastlin in živali, krajin, morij in staroselskih ljudstev, fotograf pa z njimi ozavešča javnost o perečih problemih, povezanih z okoljskimi in podnebnimi spremembami.

Genezo, ki je Salgadov tretji večletni cikel, gre razumeti kot odgovor na fotografova starejša projekta, cikla Delavci (Workers) (1993) in Migracije (Migrations) (2000), v katerih se je fotograf posvečal neizprosnim delovnim pogojem, v katerih delajo delavci vsepovsod po svetu, ter ljudem, ki so iz različnih razlogov ostali brez svojih domov. PriGenezi se je Salgado sklenil preusmeriti od ljudi k neokrnjeni lepoti Zemlje in bitjem, ki živijo v sožitju z njo.

Vse od nastanka našega planeta je 46 odstotkov zemeljske mase prav take, kot je bila na začetku, in se je torej skozi celotno zgodovino komajda kaj spremenila. Sebastião Salgado se je v obdobju osmih let v malih letalih na propelerski pogon, peš, s čolnom, zložljivim kajakom ali privezanim balonom odpravil na 32 potovanj na taka območja. Popotoval je po predelih z ekstremnim podnebjem in težko prehodnim terenom, daleč stran od sleherne civilizacije. Na takih potovanjih je dokumentiral arktične in puščavske krajine, tropski deževni gozd, morske in druge prostoživeče rastline in živali ter skupnosti, ki še danes živijo v skladu z izročilom prednikov. Razstava je razdeljena na pet geografskih območij, poimenovanih Jug planeta, Zatočišča, Afrika (na ogled v Mestnem muzeju Ljubljana) ter Severna prostranstva in Amazonija in Pantanal (v Galeriji Jakopič), vsa skupaj pa oblikujejo čudovit mozaik narave v vsej njeni neokrnjeni veličini. Salgado je s svojimi fotografijami napravil vizualni poklon našemu ranljivemu planetu, saj je prepričan, da smo ga dolžni varovati.

»Geneza je iskanje sveta, kot je nekoč bil, kakršen je bil ustvarjen in kot se je razvijal, kakršen je obstajal v tisočletjih, preden je sodobno življenje podivjalo in nas začelo oddaljevati od resničnega bistva našega obstoja,«
pravi Lélia Wanick Salgado. »Je pričevanje o tem, da so na našem planetu še vedno prostrana odročna območja, kjer v tihi in prvinski veličini vlada narava …«

Salgado skozi svoj celoten opus ostaja zvest črno-beli fotografski estetiki. Na formalni ravni njegove fotografije očarajo gledalca s pretanjenimi odtenki in sivinami, ki jih nadgrajuje z močnimi kontrasti med svetlimi in temnimi površinami. Fotograf priteguje gledalca predvsem z namerno umirjenimi kompozicijami, ki jih sestavljajo izčiščena struktura, linije in oblike.Zaradi izjemnega obsega, v kakršnem pri nas doslej ni bila predstavljena nobena fotografska razstava, sta vodji projekta v Muzeju in galerijah mesta Ljubljane, direktor Blaž Peršin in višja kustosinja Marija Skočir, za predstavitev Geneze izbrala dve razstavišči MGML, da si bo razstavo mogoče ogledati v neokrnjenem obsegu. Mestni muzej Ljubljana se v projekt vključuje kot sodoben muzej, ki zmore generirati prispevke k trajnostnemu razvoju slovenske prestolnice in širšega okolja, Galerija Jakopič pa v svojem programu s Salgadom nadaljuje niz velikih imen in izjemnih predstavitev svetovne fotografske produkcije.

V Muzeju in galerijah mesta Ljubljane pa ne želimo zgolj predstaviti izjemno pomembnega avtorja iz sveta fotografije. Pri celostni predstavitvi fotografove kariere in njegovih naravovarstvenih prizadevanj želimo podkrepiti moč sporočila, s katerim se projekt vključuje tudi v naše okolje in spodbuja razmišljanja o tem, da ima sleherni posameznik še vedno možnost prevzeti veliko odgovornost za prihodnost našega planeta.

Sebastião Salgado je projekt Geneza poimenoval »moje ljubezensko pismo planetu«. Ta misel je v Muzeju in galerijah mesta Ljubljane v želji po prispevku k varovanju in obnavljanju zelenega okolja, ne le na globalni, temveč tudi na lokalni ravni, navdihnila okoljevarstveno iniciativo Moje ljubezensko pismo planetu (#lovelettertotheplanet), s katero želimo ozaveščati in prispevati k ohranjanju naravnih ekosistemov in čistega okolja. Iniciativa, v kateri sodelujemo z Oddelkom za varstvo okolja Mestne občine Ljubljana, Botaničnim vrtom Univerze v Ljubljani ter društvoma Ekologi brez meja in Re-generacija, bo vsakemu obiskovalcu razstave ponudila možnost, da sodeluje v številnih akcijah, tako na lokalni kot na globalni ravni – od odstranjevanja invazivnih tujerodnih vrst do čiščenja okolja, v Mestnem muzeju Ljubljana pa s svojim »ljubezenskim pismom planetu« ozeleni simbolično drevo.

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top