loading ...
loading ...

12. festival Animateka: Zgodba o ljubezni in jezi

V vsakem primeru je v osnovi zapleta v dobrem in v slabem ženska – »cherchez la femme«, izraz, sposojen iz romana Alexandra Dumasa (Les Mohicans de Paris), s katerim je možno razložiti včasih na videz neracionalno vedenje moškega. In mar ni v vsakem razmerju prisoten moment nepredvidljivosti; vsakokratno srečanje z osebo, ki ima mano, je kot da jo na novo spoznavamo?

5. filmski seminar za mlade: NORI NA ANIMIRANI FILM

Avtor: Mihailo Terzić

Zgodba o ljubezni in jezi 

Običajen Evropejec pozna brazilsko mesto Rio de Janeiro večinoma iz holivudskih filmov, v očeh katerih je to eksotična destinacija za križarjenje, kjer se veliko pleše, zabava in pije pozno v noč – animirani film Zgodba o ljubezni in jezi (Uma História de Amor e Fúria, Luiz Boblognezi, 2012) pa je avtentična brazilska produkcija, nastala na podlagi šestletnega raziskovanja antropologov in zgodovinarjev. Velja za neuradno biografijo Ria de Janeira.

27137
image-1578

Spremljamo zgodbo o dveh ljubimcih, ki umirata in se reinkarnirata skozi več kot šest stoletij brazilske zgodovine. V vsakem izmed štirih zgodovinskih obdobij, ki jih film prikazuje, se borita proti zatiralskim režimom. Zgodba je pripovedovana skozi oči prvoosebnega pripovedovalca, indijanskega bojevnika v času kolonizacije okrog leta 1500, ko so državo odkrili portugalski raziskovalci. Po smrti se spremeni v ptico in v tridesetih letih 19. stoletja zopet najde svoje dekle, reinkarnirano v mulatko, ki mu pomaga pri boju proti sužnjelastnikom, belskim kreolom. Po smrti se zopet spremeni v ptico in po 130 letih spet najde svoje dekle, Janaíno, študentko, ki sodeluje na protestih proti vojaški diktaturi leta 1968. Spet se srečata v prihodnosti leta 2096, ko se na ulicah mesta bije boj za pitno vodo, ki je primanjkuje, in se upirata proti monopolistom, ki si jo lastijo.

 

Ob tem mi je zanimivo reflektirati filozofsko-eksistencialno vprašanje, ki se zastavlja ob ogledu filma: zakaj se glavni lik vsakič zaljubi v isto žensko? Njegovo motivacijo se da najbolje razložiti s psihoanalitičnim konceptom objekta mali a: ljubljena oseba privlači kljub svojim slabostim in napakam, saj poseduje tisto nekaj, »je ne sais quoi«, antropološko rečeno, mano. Ima isto karizmo, tudi če se fizično spremeni, in ga je zaradi tega tudi zmožna sprogramirati tako, da jo vsakič, skozi simbolno zavezo podpira v njenem prizadevanju, bodisi kot upornik proti sužnjelastništvu ali ulični gverilec. V vsakem primeru je v osnovi zapleta v dobrem in v slabem ženska – »cherchez la femme«, izraz, sposojen iz romana Alexandra Dumasa (Les Mohicans de Paris), s katerim je možno razložiti včasih na videz neracionalno vedenje moškega. In mar ni v vsakem razmerju prisoten moment nepredvidljivosti; vsakokratno srečanje z osebo, ki ima mano, je kot da jo na novo spoznavamo?

rio2096-still-a
image-1579

Film je enkratna kombinacija žanrov akcije in romantične drame s tekočo zgodbo in tehnično dovršenostjo, ki z jasno izrisanimi liki in animacijo ter originalno filmsko glasbo pričara vzdušje brazilskega velemesta. Kljub temu, da je avtentična brazilska produkcija in v tem smislu prispevek h kinematografiji tretjega sveta, tehnično sledi smernicam klasične holivudske produkcije celovečernih animiranih filmov, zato se nam na trenutke zazdi, kot da gledamo Disneyjev celovečerni animirani film, toda v portugalskem jeziku.

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top