loading ...
loading ...

12. festival Animateka: Tekmovalni program

V svetu transparentnih individuumov ni skrivnosti, ni intimnosti in ni presenečenj. Kdo si, če vsi vidijo skozi tebe, če si uniformno konformen, vedno nag in razgaljen, ali sploh obstajaš kot neopazna številka v sistemski bazi?

5. filmski seminar za mlade: NORI NA ANIMIRANI FILM

 

Avtor: Ray Mencin

Tekmovanje v animirani domišljiji

Letošnji tekmovalni program festivala Animateka k sreči ni v tolikšni meri odražal duha časa, saj bi bile vsebine verjetno precej turobne, je pa bil zato pester in poseben, kot se od animiranega filma in njegovih avtorjev tudi pričakuje. Ker se je v štirih sklopih zvrstilo skoraj štirideset filmov, se v vsej pestrosti zagotovo najde nekaj za vsakega. Ob tem bi sam izpostavil naslednjih nekaj filmov.
Nina (Veronika Obertová, Michaela Čopiková, 2014), 7′
tehnika: kolažni stop motion
Čudovita opogumljajoča zgodba o odraščanju, spopadanju s strahom in prvi ljubezni, povedana skozi naracijo in uporabo bujne domišljije. Mali junak doživlja vedno večji strah, ki vdira v njegovo odraščajoče življenje; z njim se bo moral soočiti, sicer ga bo potegnil v brezno brez dna. Ko se skozi debele ovire časa sami spominjamo prigod iz otroštva, dogodki pridobivajo na teži in rastejo v domišljiji. Namišljen strah dobi fizično obliko, temen vrt postane džungla in otroške kotalke postanejo tanki. Tvoj fokus definira tvojo realnost.
Zobje (Teeth, Daniel Gray, Tom Brown, 2015), 6′
tehnika: risani animirani film
Nenavadna zgodba nenavadnega človeka z nenavadnim pogledom na nekaj vsakdanjega. Kar nam je vsem skupno, tako da se s temo vsakdo zlahka poistoveti, vse do komičnega zaključka. Risani junak preko naracije opiše vseživljenjsko izkušnjo s svojim zobovjem, od mlečnega do umetnega, že po nekaj sekundah pa je jasno, da je s svojimi zobmi naravnost obseden. Med gledanjem nam postane v zadovoljstvo, da sami nimamo podobnih težav.

SC_015_Teeth_1417108881870_0077a43800
image-1519

Življenje s Hermanom H. Rottom (Elu Herman H. Rotiga, Chintis Lundgren, 2015), 11’06”
tehnika: risani animirani film
V moderno basen zavita ljubezenska zgodba med zapito smrdljivo dipl. ing. podgano in prevzetno čistoče vajeno belo mucko brez besed pokaže, kaj bi lahko bila življenjska zgodba kateregakoli človeka. Da to ni risanka za otroke, potrjuje v njej prisoten alkoholizem, nasilje in nezvestoba, tako da se ob gledanju zagotovo najdemo nekje vmes. Risanka se tako izkaže kot zelo primeren medij za prenašanje sporočila o tem, koliko smo se pripravljeni spremeniti za ljubezen.
Gospodar (Isand, Riho Unt, 2015), 18′
tehnika: stop motion lutke
Pasja predanost svojemu gospodarju in brezpogojna ljubezen gresta v tej pripovedki do te mere, da pes celo sanjari o svojem gospodarju. Pomenljivost junakov, torej psa in šimpanza, je tako bizarna in večplastna, da lahko predstavlja vsakemu nekaj drugega, in to je najlepše pri filmih z odprtimi zaključki. V zgodbi, ki jo je avtor posvetil svoji materi, smo, skupaj s pohištvom, prepuščeni na milost in nemilost dveh neobičajnih prebivalcev domovanja, medtem, ko se napetost ves čas stopnjuje in otežuje. Zgodba je kljub temu, da je brez besed, zelo zgovorna v pasjem laježu, opičjem kričanju in bogati interpretaciji s poudarkom na medsebojnih odnosih.
Anatomija Pajka (Anatomie Pavouka, Vojtech Kiss, 2014), 27’20”
tehnika: stop motion lutke
Tesnobna slika vsakdana gospoda Pajka grozeče opozarja pred distopično prihodnostjo, ki se bo kmalu uresničila, če ji bomo to le dovolili. Če bomo še naprej pustili, da z nami izključno komercialno manipulirajo in da je človek le potrošniški objekt. Gospod Pajek tega že ne bo dopustil, saj mu bo vsak čas prekipelo. Če se mu uspe iztrgati iz toplega naročja alkohola, se bo postavil zase in vse razbil. In mi gledalci z njim.

Anatomie pavouka_still 3__2
image-1520

Prosojni človek (Stekleni čovjek, Daniel Šuljić, 2015), 7′
tehnika: risani animirani film
Še ena zgodba, ki spretno svari pred pastmi moderne tehnologije, junaka neusmiljeno razgali, saj kot sam pravi, »nima ničesar skrivati«. Prikazan svet je svet, v katerem že živimo prav zdaj, a postane veliko bolj grozljiv, če ga gledamo skozi recimo oči otroka osemdesetih ali še dlje. V svetu transparentnih individuumov ni skrivnosti, ni intimnosti in ni presenečenj. Kdo si, če vsi vidijo skozi tebe, če si uniformno konformen, vedno nag in razgaljen, ali sploh obstajaš kot neopazna številka v sistemski bazi?

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top