loading ...
loading ...

26. Liffe: Filmski seminar za mlade Enostavno nori na film

Filmski seminar za mlade: Mad About Film

ENOSTAVNO NORI NA FILM

Kratko poročilo

Udeleženci filmsko-kritiške delavnice Nori na film so se tokom 5 dni v sklopu Liffa med 13. in 17. novembrom uvajali v področje poklicnega, ljubiteljskega ali na kakršen koli drug način poglobljenega pisanja o filmu. Petnajst udeležencev delavnice je močno preseglo pričakovanja v vseh pogledih. Kot prvo, ker nismo pričakovali takšnega navala – število udeležencev je bilo v primerjavi z lanskim letom skorajda podvojeno, prav tako pa smo morali zaradi velikega števila prijav predčasno zapreti prijavljanje. In kot drugo, ker so se prav vsi izkazali s svojimi oddanimi prispevki, ki so jih morali napisati tokom delavnice. Še več, nekateri so se celo odločili, da bodo po delavnici pisali še drugi tekst – nekateri izmed teh so se odločili za še eno filmsko kritiko, drugi za intervju z enim izmed gostov festivala.

12194801_1659428340941136_166948607154444396_o
image-1468
  Vseeno pa smo na delavnici podali nekaj praktičnih nasvetov, kako narediti besedila boljša. En izmed teh prijemov je denimo že sam naslov članka – če filmsko kritiko naslovimo s novim, vabljivim in informativnim naslovom, bo intuitivno že v izhodišču dobila bolj avtorski prizven, kar vsekakor doprinese k teži in kakovosti prispevka. Nadalje je pomembna tehnična opremljenost članka s pravilnim navajanjem filmskih naslovov. Prav tako sta pomembna pretočnost in zaporedje podanih informacij, ki tekst naredita bolj berljiv, besedilo pa mora vsekakor podajati predvsem nove informacije namesto golih subjektivnih mnenj o filmu. V zaključku lahko zapišemo, da je bila letošnja delavnica izjemno uspešna, izredno posrečena pa je tudi njena umestitev v okrilje Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala. Matic Majcen

12248022_1659428350941135_3071089201824598571_o
image-1469
Na scenaristični delavnici so mlade udeleženke in udeleženci letos pisali predelavo pravljice bratov Grimm, Žabjega princa. Pri tem smo skupaj razmislili, katere elemente izvirnika – če sploh katere – je treba pri oblikovanju pripovedi za filmski scenarij ohraniti, katere predrugačiti za potrebe filmskega medija in kako se pripoved spreminja z umestitvijo v različne žanre, s spreminjanjem glavnih likov in poigravanjem s krajem in časom dogajanja. Udeleženci in udeleženke scenaristične delavnice so najprej napisali kratek povzetek svoje ideje, to nato razdelali po prizorih, izpilili strukturo in na koncu dopisali še dialoge. Pri tem so se naučili pisanja o tistem, kar vidimo in slišimo in osvojili druge zakonitosti scenaristične forme kot predvsem praktičnega besedila. Tina Poglajen.

 

Na seminarju pa je imel predavanje Kaj pomeni biti producent tudi Jožko Rutar – o tem si preberite več tukaj.

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top