26. Liffe: Filmski seminar za mlade Enostavno nori na film

v Poročila

Filmski seminar za mlade: Mad About Film

ENOSTAVNO NORI NA FILM

Kratko poročilo

Udeleženci filmsko-kritiške delavnice Nori na film so se tokom 5 dni v sklopu Liffa med 13. in 17. novembrom uvajali v področje poklicnega, ljubiteljskega ali na kakršen koli drug način poglobljenega pisanja o filmu. Petnajst udeležencev delavnice je močno preseglo pričakovanja v vseh pogledih. Kot prvo, ker nismo pričakovali takšnega navala – število udeležencev je bilo v primerjavi z lanskim letom skorajda podvojeno, prav tako pa smo morali zaradi velikega števila prijav predčasno zapreti prijavljanje. In kot drugo, ker so se prav vsi izkazali s svojimi oddanimi prispevki, ki so jih morali napisati tokom delavnice. Še več, nekateri so se celo odločili, da bodo po delavnici pisali še drugi tekst – nekateri izmed teh so se odločili za še eno filmsko kritiko, drugi za intervju z enim izmed gostov festivala.

12194801_1659428340941136_166948607154444396_o
image-1468
  Vseeno pa smo na delavnici podali nekaj praktičnih nasvetov, kako narediti besedila boljša. En izmed teh prijemov je denimo že sam naslov članka – če filmsko kritiko naslovimo s novim, vabljivim in informativnim naslovom, bo intuitivno že v izhodišču dobila bolj avtorski prizven, kar vsekakor doprinese k teži in kakovosti prispevka. Nadalje je pomembna tehnična opremljenost članka s pravilnim navajanjem filmskih naslovov. Prav tako sta pomembna pretočnost in zaporedje podanih informacij, ki tekst naredita bolj berljiv, besedilo pa mora vsekakor podajati predvsem nove informacije namesto golih subjektivnih mnenj o filmu. V zaključku lahko zapišemo, da je bila letošnja delavnica izjemno uspešna, izredno posrečena pa je tudi njena umestitev v okrilje Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala. Matic Majcen

12248022_1659428350941135_3071089201824598571_o
image-1469
Na scenaristični delavnici so mlade udeleženke in udeleženci letos pisali predelavo pravljice bratov Grimm, Žabjega princa. Pri tem smo skupaj razmislili, katere elemente izvirnika – če sploh katere – je treba pri oblikovanju pripovedi za filmski scenarij ohraniti, katere predrugačiti za potrebe filmskega medija in kako se pripoved spreminja z umestitvijo v različne žanre, s spreminjanjem glavnih likov in poigravanjem s krajem in časom dogajanja. Udeleženci in udeleženke scenaristične delavnice so najprej napisali kratek povzetek svoje ideje, to nato razdelali po prizorih, izpilili strukturo in na koncu dopisali še dialoge. Pri tem so se naučili pisanja o tistem, kar vidimo in slišimo in osvojili druge zakonitosti scenaristične forme kot predvsem praktičnega besedila. Tina Poglajen.

 

Na seminarju pa je imel predavanje Kaj pomeni biti producent tudi Jožko Rutar – o tem si preberite več tukaj.