fbpx
loading ...
loading ...

14. MAF seminar: Poročilo

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je lahko našel nekaj prav zase. Na glavnem festivalskem prizorišču v Cankarjevem domu pa je že četrto leto potekal Mad About Film seminar, ki vzpostavlja prostor in ponuja priložnost mladim, da se o filmu in filmskem na neformalen način kakovostno izobrazijo.

Seminar, poimenovan “Enostavno nori na film!”, je ponudil delavnici pisanja filmske kritike in scenaristike, poleg tega pa še nekaj spremljevalnih dogodkov. Podrobnejši opis progama seminarja si lahko preberete tukaj.

Direktor fotografije Lev Predan Kowarski nam je predstavil svoj poklic in delo v filmskem svetu; udeleženci delavnice filmske kritike so svoje pisanje lahko še dodatno oplemenitili po pogovoru z Zdenkom Vrdlovcem; mlade pisce kritike je mentor Matic Majcen tudi letos spodbudil k izvedbi in zapisu intervjuja z nekaterimi LIFFe gosti; na scenaristični delavnici pa so se letos mladi osredotočili na en prizor, svojo idejo so pod mentorstvom Tine Poglajen imeli možnost dodelati v ustvarjalnem tednu. Zadnji dan delavnice pa so se vsi skupaj zbrali na sklepnem srečanju in predstavili svoje izdelke.

 Foto: Olja Simčič

Lev Predan Kowarski je v svojem zelo informativnem predavanju mladim udeležencem predstavil delo direktorja fotografije oz. ti. režiserja fotografije – kaj počne, kaj ga ločuje od kamermana ali snemalca in kakšno vlogo ima v ustvarjalnem filmskem procesu. Kot je pojasnil, direktor fotografije ustvarja vizualizacijo režiserjeve ideje in koncepta; njegov namen je, da poskuša pripovedovati vizualno s podobami, ki odvzemajo moč besedam in tako pomaga sooblikovati filmsko realnost. Predavatelj je delil tudi svoje izkušnje od časa študija na nacionalni filmski televizijski in gledališki šoli v Lodžu na Poljskem in tudi izkušnje s snemanj filmov. Udeležencem je pokazal ustvarjalni pomen osvetljevanja v filmih preko treh velikih baročnih slikarjev Rembrandt-Caravaggio-Vermeer, ob koncu pa na primeru filmskega odlomka Pot v pogubo (Road to Perdition, Sam Mendes, ZDA, 2002) pokazal lep (šolski) primer vizualnega pripovedovanja.

– Rok Govednik, vodja programa Mad About Film

Pri delavnici scenaristike smo se letos ukvarjali le s posameznimi prizori in ne s celotnimi scenariji. Teden pred delavnico so vsi opravil predpripravo in na eno danih ključnih besed (grozljivi gostje, nevsakdanja ljubezen, uprimo se!) opisali vsak svojo idejo za kratek igrani prizor, z vsemi pomembnimi osebami, prizoriščem in časom dogajanja. Na delavnici je tudi letos vladalo izjemno dobro vzdušje. Vsi udeleženci in udeleženke so izkazali izjemno zanimanje, vsi so ves čas aktivno sodelovali, tako, da so se razvili res krasni pogovori in razprave, ki so bili marsikdaj tudi zelo zabavni. Letos so v primerjavi s prejšnjimi leti vsi izkazali tudi izjemno domiselnost, njihove ideje za prizore so bile res nekaj posebnega. Navdušilo me je, ker se niso obremenjevali s tem, kaj bi zgodba morala biti, temveč so pustili domišljiji prosto pot, ne da bi jih omejevale filmske konvencije in klišeji.
– Tina Poglajen, mentorica scenaristične delavnice

 Foto: Rok Govednik

Delavnica je bila v letošnji izvedbi nekoliko drugačna od preteklih, saj smo prvič omejili število prijavljenih kandidatov in poostrili kriterije. Kljub temu smo uspeli dodobra napolniti delavnico, najbolj presenetljivo pa je bilo, da je bila slaba polovica udeležencev povratnikov, ki so se delavnice želeli udeležiti znova. V 10 dneh dela je 9 mladih filmskih piscev napisalo 19 člankov, od katerih je bilo 13 filmskih kritik in 6 intervjujev. Še posebej preizkušanje mladih piscev v slednjem žanru se je znova izkazalo za zelo uspešno, saj so vsi udeleženci potrdili, da so s tem dobili povsem novo perspektivo na videne filme. Tudi sicer je bila letos odzivnost in marljivost kandidatov nad pričakovanji.

– Matic Majcen, mentor delavnice filmske kritike

Delavnic na seminarju se je udeležilo 15 mladih, in v dobrem tednu ustvarjalnega dela je nastalo 25 izdelkov. Festival LIFFe je ponudil odličen nabor filmov in gostov, ki so poleg mentorjev mladim ponudili dobro spodbudo za pisanje.

“Enostavno nori na film” – pogled na letošnji LIFFe.

Filmski seminar za mlade Mad About Film organizira Zavod za uveljavljanje vizualne kulture Vizo.
Projekt podpira Javna agencija RS Slovenski filmski center.

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top