Ob zaključku festivala predstavljamo uredniški izbor nekaterih filmov, ki smo si jih uspeli pogledati in ki so nam najbolj ostali v spominu:
- Asistentka
Jane, marljiva in zagnana asistentka, se znajde v precepu, kaj storiti, ko ugotovi, da ima prav: nehote podpira spolne zlorabe, ki se dogajajo znotraj podjetja. Film omogoča vpogled v en dan na delu, kjer se razkrije vse, tudi vprašanje, ali bomo ostali tiho?
- Gagarin
Zgodba, ki dogajanje postavlja na obrobje Pariza v revno, rasno obarvano četrt, v ospredje postavlja mladega fanta, ki depresiji revščine in rušenju stanovanjskega kompleksa navkljub ohranja svojo dobrohotno naravo in upanje za boljši svet.
- Sol solza
V svojem starem znanem slogu se vrača režiser Phillipe Garrel, ki s pomočjo počasne montaže, nežnega gibanja igralcev in črno-bele fotografije pokaže, kaj se zgodi, kadar zavračamo ljubezen tam, kjer resnično obstaja, in se raje lovimo okoli bolečine ljubezni, ki se ne zdi prava.
- Martin Eden
Mornar Martin Eden želi postati izobražen človek, individualist, pisatelj. Zaljubi se v aristokratinjo, ki mu pomaga pri izobraževanju, medtem ko se skuša sam ločiti od ljudstva in revščine, iz katere prihaja. In ko človek uresniči svoje sanje, kaj ostane? Nemalokrat je jasno, da plezanje na najvišji vrh vodi do tega, da se na koncu vržemo z njega.
- Dragi tovariši!
Ruski film govori o razkolu med ljudstvom in politiko, o brisanju preteklih dogodkov iz zgodovine, o idealizmu in učinkih realnosti. Na režiserja Andreja Končalovskega je očitno vplivalo sodelovanje z Andrejem Tarkovskim, film pa je ruski kandidat za nominacijo za mednarodnega oskarja.
Avtorica: Patricija Fašalek
Vir naslovne fotografije: Arhiv Liffe