loading ...
loading ...

Prespana pomlad

V primerjavi z ostalimi filmskimi deli je Prespana pomlad neverjetno bogata z rabo metaforičnega jezika, ki ga režiser izvrstno vnaša v sistem filmske govorice.

Filmski seminar: Nori na slovenski film

PRESPANA POMLAD

Avtorica: Tina Pečan

Tina Pečan (1997) je dijakinja Gimnazije Vič.

Na 17. festivalu slovenskega filma se je poleg mnogih drugih filmov v kategoriji »Študijski igrani filmi« predvajal tudi film režiserja Dominika Menceja Prespana pomlad (2014).

Dominik Mencej zaključuje študij na UL AGRFT, smer filmska in televizijska režija. Pred tem je študiral grafične in interaktivne komunikacije na UL NTF, obenem pa je delal kot grafični opremljevalec na RTV Slovenija.

Mencej
image-706

Dominik Mencej, režiser filma Prespana pomlad

Film prikazuje problematiko prehranjevalne motnje – anoreksije – ter načine soočanja z njo. Anoreksija je nasploh aktualna tema, ki so jo obdelali številni filmi in knjige, med katerimi nedvomno prednjači odličen roman Debeluška pisateljice Janje Vidmar.

V primerjavi z ostalimi filmskimi deli je Prespana pomlad neverjetno bogata z rabo metaforičnega jezika, ki ga režiser izvrstno vnaša v sistem filmske govorice.

Mlado dekle Jasna (Anja Novak) zaznava svet skozi filter neresničnosti in išče nekaj, česar bi se lahko oprijela ter pobegnila iz monotone in nesmiselne sedanjosti. Telo dekleta je odsev njene duše: krhko in nemočno, iščoč zavetja. Rana na njenem čelu in metaforično puljenje ter praskanje le-te nam sporoča, od kje njen problem pravzaprav izvira, hkrati pa namiguje, da si je sama sebi največji sovražnik.

Ustvarjalci filma slednje vizualizirajo s pomočjo njenega odseva v ogledalu. Njen svet je obrnjen na glavo; beseda stvarnost je izgubila smisel. Stvari počenja samodejno; živi iz dneva v dan, ne da bi se tega zares zavedala.

Ko jo mama – na ločnico med njima nad opozori domišljena raba TV sprejemnika – ter odtujena prijateljica poskušata doseči, ju zaustavi obrambna meja potlačenega strahu, ki jo je Jasna zarisala okoli sebe. Nato pa v njeno življenje vstopi Pero, mlajši fant, in Jasna ob druženju z njim kmalu uvidi, da v njegovi navzočnosti Praznina postane znosnejša.

V filmu lahko prepoznamo marsikatero filmsko referenco, na primer Melanholijo (Melancholia, 2011) Larsa von Trierja in Adelino življenje (La vie d’Adèle, 2013) Abdellatifa Kechichea – kar je nedvomno presežek v slovenski filmski industriji.

 

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top