fbpx
loading ...
loading ...

Prespana pomlad

V primerjavi z ostalimi filmskimi deli je Prespana pomlad neverjetno bogata z rabo metaforičnega jezika, ki ga režiser izvrstno vnaša v sistem filmske govorice.

Filmski seminar: Nori na slovenski film

PRESPANA POMLAD

Avtorica: Tina Pečan

Tina Pečan (1997) je dijakinja Gimnazije Vič.

Na 17. festivalu slovenskega filma se je poleg mnogih drugih filmov v kategoriji »Študijski igrani filmi« predvajal tudi film režiserja Dominika Menceja Prespana pomlad (2014).

Dominik Mencej zaključuje študij na UL AGRFT, smer filmska in televizijska režija. Pred tem je študiral grafične in interaktivne komunikacije na UL NTF, obenem pa je delal kot grafični opremljevalec na RTV Slovenija.

Mencej
image-706

Dominik Mencej, režiser filma Prespana pomlad

Film prikazuje problematiko prehranjevalne motnje – anoreksije – ter načine soočanja z njo. Anoreksija je nasploh aktualna tema, ki so jo obdelali številni filmi in knjige, med katerimi nedvomno prednjači odličen roman Debeluška pisateljice Janje Vidmar.

V primerjavi z ostalimi filmskimi deli je Prespana pomlad neverjetno bogata z rabo metaforičnega jezika, ki ga režiser izvrstno vnaša v sistem filmske govorice.

Mlado dekle Jasna (Anja Novak) zaznava svet skozi filter neresničnosti in išče nekaj, česar bi se lahko oprijela ter pobegnila iz monotone in nesmiselne sedanjosti. Telo dekleta je odsev njene duše: krhko in nemočno, iščoč zavetja. Rana na njenem čelu in metaforično puljenje ter praskanje le-te nam sporoča, od kje njen problem pravzaprav izvira, hkrati pa namiguje, da si je sama sebi največji sovražnik.

Ustvarjalci filma slednje vizualizirajo s pomočjo njenega odseva v ogledalu. Njen svet je obrnjen na glavo; beseda stvarnost je izgubila smisel. Stvari počenja samodejno; živi iz dneva v dan, ne da bi se tega zares zavedala.

Ko jo mama – na ločnico med njima nad opozori domišljena raba TV sprejemnika – ter odtujena prijateljica poskušata doseči, ju zaustavi obrambna meja potlačenega strahu, ki jo je Jasna zarisala okoli sebe. Nato pa v njeno življenje vstopi Pero, mlajši fant, in Jasna ob druženju z njim kmalu uvidi, da v njegovi navzočnosti Praznina postane znosnejša.

V filmu lahko prepoznamo marsikatero filmsko referenco, na primer Melanholijo (Melancholia, 2011) Larsa von Trierja in Adelino življenje (La vie d’Adèle, 2013) Abdellatifa Kechichea – kar je nedvomno presežek v slovenski filmski industriji.

 

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top