loading ...
loading ...

Glasbeni videospot čaka, da ga vzamete resno

Podoba-Glasba na Liffu

Avtorja: Matic Majcen in Ana Šturm

Ljubljanski mednarodni filmski festival (Liffe) je že lansko leto sledil trendu mnogih filmskih festivalov po svetu in v svoj program začel vključevati sekcijo glasbenih videospotov. Glasbeni video se že od 90-ih let dalje, ko se je iz anonimne komercialne forme povzdignil v samostojen umetniški izraz, vse bolj uveljavlja kot polje razvoja inovativnih idej in estetik, umeščen pa je na pol poti med oglaševanje in filmsko umetnost.

mommy-le-nouveau-long-metrage-de-xavier-dolan-devoile-enfin-sa-bande-annonce-officielle-216696
image-951

Prizor iz filma Mamica (Mommy, Xavier Dolan, 2014)

Mamica (Mommy, 2014), najnovejši film Xavierja Dolana tudi pri nas zagotovo sodi med enega izmed najbolj nestrpno pričakovanih filmov letošnjega leta. Malokdo pa ve, da je slabo leto pred njim Dolan posnel očarljiv videospot za skupino Indochine, v katerem se je poklonil francoskemu novemu valu. V spotu, ki ga je bilo mogoče videti na lanskem Liffu v posebnem programu Podobe-Glasbe, je mladi kanadski režiser uporabil v videospotovskem svetu takrat zelo popularen kvadratast format slike, ki ga je nato prenesel tudi na svoj zadnji celovečerec.

Ne, ne gre za naključje. Dejstvo, da med glasbenim videom in filmom obstaja tesno prijateljstvo, oziroma most, prek katerega lahkotno prehajajo nove ideje, reference, igralci, režiserji in glasbeniki, se potrjuje tudi v letošnjem izboru najboljših videospotov na Liffu. Med režiserji, ki so se znašli v njem, tako lahko najdemo uveljavljena imena, kot sta Anton Corbijn in Michael Gondry, po predlanskem Time To Dance  pa se s še eno videospotovsko mojstrovino Iron Sky vrača tudi Daniel Wolfe, ki je letos v Cannesu predstavil svoj celovečerni prvenec Catch Me Daddy.

1fa51e52fcb0edef4f4d881b8a099974
image-952

Prizor iz videospota Iron Sky (Daniel Wolfe, 2014)

Čeprav ima videospot precej dolgo zgodovino, ki sega vse tja do začetkov filma, pa je v kontekstu filmske zgodovine in tudi čisto pragmatičnih distribucijskih možnosti potisnjen povsem na stranski tir. Da ne bo pomote, tu ne govorimo o prevladujočih medijskih (pop)spektaklih, pač pa o angažiranih, domiselnih, kakovostnih in večinoma nizkoproračunskih videospotih, ki nastajajo stran od kričečega soja žarometov. Ti videospoti so povsem avtonomne entitete, male mojstrovine, ki so kljub svojemu nezavidljivemu položaju vitalne, neposredne in osvobojene prežvečenih obrazcev in v katerih lahko uživamo, saj še vedno premorejo nekaj svežine, zanimivih slogovnih rešitev, lepote in norosti.

Zakaj govorimo o tem? V času pisanja tega teksta je v Kinoteki ravno potekala retrospektiva filmov Normana McLarna, umetnika, animatorja, filmarja, znanstvenika, izumitelja, glasbenika in tehničnega izvedenca, predvsem pa neumornega raziskovalca filmskega medija. In ko gledamo njegove filme, ugotovimo, kako zelo živ in poln potenciala ter (še neizkoriščenih) izraznih možnosti je (lahko) film.

In prav to živost in željo po večnem odkrivanju novega, po eksperimentiranju, po preizkušanju novih tehnik in izraznih možnosti, ter želji po premikanju mej, lahko danes opazimo v svetu glasbenega videa. V zadnjih letih smo, poleg vedno novih pripovednih pristopov, mešanja stilov, žanrov, animiranega, igranega, dokumentarnega in eksperimentalnega filma lahko v glasbenem videu opazili tudi vrsto inovativnih tehnoloških pristopov. Videli smo videe, narejene pod mikroskopom ali z radarskimi senzorji, pa videospot v celoti narejen z magnetno resonanco in Googlovim StreetViewom.

maxresdefault (1)
image-953

Pod mikroskopom: Ice and Arrows (Kate Moross in Hans Loj, 2011)

Prav zato je še toliko pomembneje, da ti videospoti niso obsojeni na pozabo v črni luknji svetovnega spleta, ampak so povabljeni, da se v svoji najboljši luči pokažejo tudi na festivalih, v kinodvoranah, na velikem platnu.

V četrtek 13. novembra se bo tako v mali dvorani Kina Šiška v okviru Liffa odvil videospotovski »double bill«. Ob 18h bo najprej na sporedu komentirana retrospektiva glasbenih videospotov Mihe Knifica in Aljoše Korenčana, ob 20h pa sledi še mednarodni tekmovalni program glasbenih videospotov.

Režiser Miha Knific in direktor fotografije Aljoša Korenčan že več kot desetletje tvorita enega najbolj vznemirljivih tandemov na slovenski videospotovski sceni. Z videospoti za izvajalce, kot so The Tide (Your River Wild, Ready To Go, Roll the Dice), Katjo Šulc (I Love You You Scream, There Will Be Boys), Ramba Amadeusa (Euro Neuro), Elvis Jackson (Weakies) in mnoge druge sta slovenski prostor nepovratno zaznamovala s prepoznavno estetiko in s samosvojim pristopom k pojmu filmskega citata oziroma poklona. Kako so njuni videospoti povečali prepoznavnost skupine The Tide? Koliko Michela Gondryja je v spotu I Love You You Scream? Kako so v Črni Gori sprejeli njun evrovizijski videospot za Ramba Amadeusa? V komentirani projekciji bosta ustvarjalca ponudila vpogled v zakulisje ustvarjanja nekaterih njunih najpomembnejših videospotov, razkrila njune vplive in odgovarjala na vprašanja iz občinstva.

maxresdefault (2)
image-954

There Will Be Boys (Miha Knific, 2013)

Letos bo na Liffu prvič na sporedu tudi mednarodni tekmovalni program glasbenih videospotov. Najboljšemu videospotu iz tekmovalnega programa bo prvič podeljena tudi  nagrada. Kipec, ki bo podeljen režiserju nagrajenega videospota, je oblikoval Dejan Kralj. Zmagovalca bo z glasovanjem na projekciji in s spletnim glasovanjem izbralo občinstvo. V večerni projekciji bosta predstavitev letošnjih nominirancev s komentarji pospremili Bojana Bregar in Ana Šturm (Podcast FilmFlow).

Program videospotov v tekmovalnem programu:

  • Arcade Fire: Reflektor (A. Corbijn, 2013)
  • MGMT: Cool Song No. 2 (I. Seret, 2013)
  • Atoms For Peace: Before Your Very Eyes (A. T. Huang, 2013)
  • Gesaffelstein: Hate or Glory (Fleur & Manu, 2013)
  • Bob Dylan: Like A Rolling Stone (V. Heymann, 2013)
  • Boggie: Parfüm (N. Lőrincz, B. Nagy, 2013)
  • Young Fathers: Get Up (G. Hastings, T. Brinkhurst, 2014)
  • Metronomy: Love Letters (M. Gondry, 2014)
  • Laibach: The Whistleblowers (M. Traavik, 2014)
  • Sia: Chandelier (Sia, D. Askill, 2014)
  • OK Go: The Writing’s On The Wall (A. Duffy, D. Kulash Jr., B. Partington, 2014)
  • Jack White: Lazaretto (Jonas & François, 2014)
  • Ulrich Forman: I Got You (Garnier/Le Gallo, 2014)
  • Paolo Nutini: Iron Sky (D. Wolfe, 2014)
  • “Weird Al” Yankovic: Word Crimes (J. Heather, 2014)
4weFhbfeSPGOHl3yCut5_f85c1498-f37d-44e4-86db-d2f96200ea08
image-955

The Whistleblowers (Morten Traavik, 2014)

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top