fbpx
loading ...
loading ...

Glasbeni videospot čaka, da ga vzamete resno

Podoba-Glasba na Liffu

Avtorja: Matic Majcen in Ana Šturm

Ljubljanski mednarodni filmski festival (Liffe) je že lansko leto sledil trendu mnogih filmskih festivalov po svetu in v svoj program začel vključevati sekcijo glasbenih videospotov. Glasbeni video se že od 90-ih let dalje, ko se je iz anonimne komercialne forme povzdignil v samostojen umetniški izraz, vse bolj uveljavlja kot polje razvoja inovativnih idej in estetik, umeščen pa je na pol poti med oglaševanje in filmsko umetnost.

mommy-le-nouveau-long-metrage-de-xavier-dolan-devoile-enfin-sa-bande-annonce-officielle-216696
image-951

Prizor iz filma Mamica (Mommy, Xavier Dolan, 2014)

Mamica (Mommy, 2014), najnovejši film Xavierja Dolana tudi pri nas zagotovo sodi med enega izmed najbolj nestrpno pričakovanih filmov letošnjega leta. Malokdo pa ve, da je slabo leto pred njim Dolan posnel očarljiv videospot za skupino Indochine, v katerem se je poklonil francoskemu novemu valu. V spotu, ki ga je bilo mogoče videti na lanskem Liffu v posebnem programu Podobe-Glasbe, je mladi kanadski režiser uporabil v videospotovskem svetu takrat zelo popularen kvadratast format slike, ki ga je nato prenesel tudi na svoj zadnji celovečerec.

Ne, ne gre za naključje. Dejstvo, da med glasbenim videom in filmom obstaja tesno prijateljstvo, oziroma most, prek katerega lahkotno prehajajo nove ideje, reference, igralci, režiserji in glasbeniki, se potrjuje tudi v letošnjem izboru najboljših videospotov na Liffu. Med režiserji, ki so se znašli v njem, tako lahko najdemo uveljavljena imena, kot sta Anton Corbijn in Michael Gondry, po predlanskem Time To Dance  pa se s še eno videospotovsko mojstrovino Iron Sky vrača tudi Daniel Wolfe, ki je letos v Cannesu predstavil svoj celovečerni prvenec Catch Me Daddy.

1fa51e52fcb0edef4f4d881b8a099974
image-952

Prizor iz videospota Iron Sky (Daniel Wolfe, 2014)

Čeprav ima videospot precej dolgo zgodovino, ki sega vse tja do začetkov filma, pa je v kontekstu filmske zgodovine in tudi čisto pragmatičnih distribucijskih možnosti potisnjen povsem na stranski tir. Da ne bo pomote, tu ne govorimo o prevladujočih medijskih (pop)spektaklih, pač pa o angažiranih, domiselnih, kakovostnih in večinoma nizkoproračunskih videospotih, ki nastajajo stran od kričečega soja žarometov. Ti videospoti so povsem avtonomne entitete, male mojstrovine, ki so kljub svojemu nezavidljivemu položaju vitalne, neposredne in osvobojene prežvečenih obrazcev in v katerih lahko uživamo, saj še vedno premorejo nekaj svežine, zanimivih slogovnih rešitev, lepote in norosti.

Zakaj govorimo o tem? V času pisanja tega teksta je v Kinoteki ravno potekala retrospektiva filmov Normana McLarna, umetnika, animatorja, filmarja, znanstvenika, izumitelja, glasbenika in tehničnega izvedenca, predvsem pa neumornega raziskovalca filmskega medija. In ko gledamo njegove filme, ugotovimo, kako zelo živ in poln potenciala ter (še neizkoriščenih) izraznih možnosti je (lahko) film.

In prav to živost in željo po večnem odkrivanju novega, po eksperimentiranju, po preizkušanju novih tehnik in izraznih možnosti, ter želji po premikanju mej, lahko danes opazimo v svetu glasbenega videa. V zadnjih letih smo, poleg vedno novih pripovednih pristopov, mešanja stilov, žanrov, animiranega, igranega, dokumentarnega in eksperimentalnega filma lahko v glasbenem videu opazili tudi vrsto inovativnih tehnoloških pristopov. Videli smo videe, narejene pod mikroskopom ali z radarskimi senzorji, pa videospot v celoti narejen z magnetno resonanco in Googlovim StreetViewom.

maxresdefault (1)
image-953

Pod mikroskopom: Ice and Arrows (Kate Moross in Hans Loj, 2011)

Prav zato je še toliko pomembneje, da ti videospoti niso obsojeni na pozabo v črni luknji svetovnega spleta, ampak so povabljeni, da se v svoji najboljši luči pokažejo tudi na festivalih, v kinodvoranah, na velikem platnu.

V četrtek 13. novembra se bo tako v mali dvorani Kina Šiška v okviru Liffa odvil videospotovski »double bill«. Ob 18h bo najprej na sporedu komentirana retrospektiva glasbenih videospotov Mihe Knifica in Aljoše Korenčana, ob 20h pa sledi še mednarodni tekmovalni program glasbenih videospotov.

Režiser Miha Knific in direktor fotografije Aljoša Korenčan že več kot desetletje tvorita enega najbolj vznemirljivih tandemov na slovenski videospotovski sceni. Z videospoti za izvajalce, kot so The Tide (Your River Wild, Ready To Go, Roll the Dice), Katjo Šulc (I Love You You Scream, There Will Be Boys), Ramba Amadeusa (Euro Neuro), Elvis Jackson (Weakies) in mnoge druge sta slovenski prostor nepovratno zaznamovala s prepoznavno estetiko in s samosvojim pristopom k pojmu filmskega citata oziroma poklona. Kako so njuni videospoti povečali prepoznavnost skupine The Tide? Koliko Michela Gondryja je v spotu I Love You You Scream? Kako so v Črni Gori sprejeli njun evrovizijski videospot za Ramba Amadeusa? V komentirani projekciji bosta ustvarjalca ponudila vpogled v zakulisje ustvarjanja nekaterih njunih najpomembnejših videospotov, razkrila njune vplive in odgovarjala na vprašanja iz občinstva.

maxresdefault (2)
image-954

There Will Be Boys (Miha Knific, 2013)

Letos bo na Liffu prvič na sporedu tudi mednarodni tekmovalni program glasbenih videospotov. Najboljšemu videospotu iz tekmovalnega programa bo prvič podeljena tudi  nagrada. Kipec, ki bo podeljen režiserju nagrajenega videospota, je oblikoval Dejan Kralj. Zmagovalca bo z glasovanjem na projekciji in s spletnim glasovanjem izbralo občinstvo. V večerni projekciji bosta predstavitev letošnjih nominirancev s komentarji pospremili Bojana Bregar in Ana Šturm (Podcast FilmFlow).

Program videospotov v tekmovalnem programu:

  • Arcade Fire: Reflektor (A. Corbijn, 2013)
  • MGMT: Cool Song No. 2 (I. Seret, 2013)
  • Atoms For Peace: Before Your Very Eyes (A. T. Huang, 2013)
  • Gesaffelstein: Hate or Glory (Fleur & Manu, 2013)
  • Bob Dylan: Like A Rolling Stone (V. Heymann, 2013)
  • Boggie: Parfüm (N. Lőrincz, B. Nagy, 2013)
  • Young Fathers: Get Up (G. Hastings, T. Brinkhurst, 2014)
  • Metronomy: Love Letters (M. Gondry, 2014)
  • Laibach: The Whistleblowers (M. Traavik, 2014)
  • Sia: Chandelier (Sia, D. Askill, 2014)
  • OK Go: The Writing’s On The Wall (A. Duffy, D. Kulash Jr., B. Partington, 2014)
  • Jack White: Lazaretto (Jonas & François, 2014)
  • Ulrich Forman: I Got You (Garnier/Le Gallo, 2014)
  • Paolo Nutini: Iron Sky (D. Wolfe, 2014)
  • “Weird Al” Yankovic: Word Crimes (J. Heather, 2014)
4weFhbfeSPGOHl3yCut5_f85c1498-f37d-44e4-86db-d2f96200ea08
image-955

The Whistleblowers (Morten Traavik, 2014)

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top