Filmski seminar za mlade: Mad About Film
NORI NA SLOVENSKI FILM
Kratko poročilo
Na 17. Festivalu slovenskega filma je pod okriljem filmske platforme za mlade – Mad About Film (MAF) potekal prvi seminar z naslovom Nori na slovenski film, ki ga je organiziral Zavod za uveljavljanje vizualne kulture Vizo.
Na seminarju so potekale različne aktivnosti, od zanimivih filmskih predavanj in praktičnih delavnic, ogledov najnovejših filmov domače produkcije, do spoznavanja in druženja s slovenskimi filmskimi ustvarjalci. Gost seminarja je bil tudi eden izmed najuspešnejših slovenskih mladih filmskih režiserjev in član žirije 17. Festivala slovenskega filma, Rok Biček.
Delavnica je potekala 4 dni, od srede, 10. septembra, do sobote, 13. septembra, na njej pa smo se ukvarjali s tremi interesnimi področji in sicer s snemanjem filma, s pisanjem filmske kritike in s snemanjem podcasta (internetne radijske oddaje). Udeležilo se jo je 10 dijakov iz vse Slovenije.
Prvi dan delavnice je bil v celoti namenjen predavanjem. Ta so se začela z zanimivim ekskurzom v Zgodovino slovenskega filma, v katerem so se udeleženci skupaj s predavateljem Maticem Majcnom sprehodili po temeljnih postojankah zgodovine slovenskega filma in si ogledali vrsto odlomkov iz ključnih prizorov nekaterih najbolj nepozabnih filmov. Drugo predavanje se je lotilo Filmskih izraznih sredstev. Rok Govednik je v izčrpnem multimedijskem predavanju udeležencem predstavil osnovno filmsko terminologijo in izrazna sredstva, ki omogočajo nastanek vsakega filma. Predavanje Roka Bička, Kako posneti film – predstavitev učnega procesa na AGRFT, je bilo naravnano malo bolj praktično. Rok se je posvetili različnim stopnjam v procesu nastajanja filma – raziskavi in scenariju, pripravam, snemanju, montaži, obdelavi zvoka in obdelavi slike, o katerih so udeleženci lahko slišali iz prve roke.
Ker je namen filmskega seminarja tudi v tem, da udeleženci pobližje spoznajo posamezne festivale in njihov utrip, smo se na koncu prvega dne skupaj udeležili tudi otvoritve festivala in projekcije filma Pot v raj.
Drugi dan delavnice se je začel s tremi kratkimi predavanji iz posameznih delovnih področij. Člani Filmskega društva Film Factory so nam pri predstavitvi filmske kamere povedali, kako z dostopnimi tehnologijami posneti film. Nina Cvar nam je v predavanju prek skrbno izbranih primerov domače in mednarodne provenience, predstavila pomen in nujnost razvijanja filmske kritike. Sledilo je še predavanje Bojane Bregar o podcastih, kjer smo izvedeli, kakšen medij podcast sploh je ter kako se pripraviti na oddajo – kako napisati scenarij, katerim napakam se izogniti pri snemanju in končno, katere strategije lahko uporabimo za pridobivanje poslušalcev. Popoldan smo izkoristili za gledanje filmov in brainstormanje idej za prve izdelke.
V petek smo v prijetnem festivalskem vzdušju poleg gledanja filmov kadar se je le dalo, začeli ustvarjati tudi svoje izdelke. Filmska ekipa je bila na terenu, filmski kritiki zatopljeni v dolge debate o videnih filmih, podcasterja pa sta brainstormala ideje za scenarij. Sobota je bila za vse kar hektična, saj je bilo potrebno zaključiti vse izdelke. Piljenje člankov, montaža, obdelava zvoka, vstavljanje insertov – skratka kreativnost na vrhuncu. V soboto ob 17h smo vse izdelke, ki so nastali na delavnici tudi predstavili.
Delavnica snemanja filma
Udeleženci delavnice snemanja filma, Tilen Banko (1997), Jure Kolar (1997), Tamara Komprej (1997) in Martin Pogorevčnik (1996) – vsi dijaki Gimnazije Ravne na Koroškem, ter Jaka Jerič (1998), dijak Srednje šole za strojništvo, mehatroniko in medije v Celju, so pod mentorstvom članov filmskega društva Film Factory, Simona Komarja, Mitje Mlakarja, Mojce Pernat in Mihe Šubica popolnoma samostojno napisali scenarij ter posneli in zmontirali zabaven kratki film z naslovom Billet, s’il vous plait.
Delavnica filmske kritike
Delavnica filmske kritike je potekala pod vodstvom Nine Cvar, udeležili pa so se jo trije dijaki, Niko Čajič iz Velenja, Tina Pečan iz Ljubljane in Marko Zabukovec iz Kopra. Ker je pisanje filmske kritike izjemno kompleksno, je bil program delavnic zastavljen na več ravneh. Udeleženci so se seznanili s temelji filmskega jezika, s filmsko zgodovino, na srečanjih pa so prejeli tudi didaktično gradivo v obliki delovnih listov, ki so oblikovani kot preplet »teorije in prakse«. Delavnice so potekale vzporedno s festivalskim programom: udeleženci so se imeli priložnost seznaniti z različnimi filmskimi formami, udeleževali so se pogovorov z avtoricami in avtorji filmov in se družili z različnimi filmskimi delavci. Z udeleženci smo vodili tudi intenziven dialog o gledanih filmih, prav tako smo nastala besedila komentirali in jih skupaj uredili.
Nastalo je šest prispevkov, od tega pet filmskih recenzij in eno poročilo o festivalu. Marko Zabukovec se je razpisal o dveh kratkih filmih in sicer o filmu Dan ljubezni ter filmu Na sončni strani Alp, Niko Čajič o dveh celovečercih, Završnikovem prvencu Pot v raj in Möderendorferjevem Infernu, Tina Pečan pa je po drobnogled vzela študentski film Prespana pomlad ter v poročilo strnila svoje vtise o festivalu.
Delavnica snemanja podcasta
Delavnica snemanja podcasta je potekala pod mentorstvom Bojane Bregar in Maje Zupanc (obe članici podcasta FilmFlow). Udeleženca delavnice, Helena Šukljan iz Kopra in Peter Peteh iz Ljubljane sta se odločila, da bosta v podcastu govorila o dveh filmih in sicer o filmu Siniše Gačića, Boj za ter o filmu Sonje Prosenc, Drevo.
Najprej sta se lotila pisanja scenarija. Ko je imel vsak zapisan svoj del, sta imela vajo, kjer se je spontano zgodil uvod in zaključek. Takoj za tem pa sta se lotila snemanja. Naslednji dan je bil namenjen montaži. V podcast smo dodali tudi inserte, ki smo jih posneli na zajtrku z avtorji. Na koncu smo izbrali še glasbo, ki lepo dopolnjuje govor in posneli intro.
Predavatelji in mentorji seminarja Nori na slovenski film: Rok Biček, Bojana Bregar, Nina Cvar, Rok Govednik, Urška Kočar, Simon Komar, Matic Majcen, Mitja Mlakar, Mojca Pernat, Miha Šubic, Nika Šturm, Maja Zupanc.