loading ...
loading ...

MAF na FNO: Male laži

Nova mini serija, sestavljena iz sedmih delov na HBO, očara z igralsko zasedbo in aktualno tematiko.

Prvi del serije se začne z rdečo-modrimi policijskimi lučmi, zasoplim dihanjem in zarošenim pogledom iz perspektive nekoga, ki leži na tleh. V prvem trenutku ni jasno, ne kje smo, ne kaj počnemo tam, ne kdo smo. Postopoma se s prihodom policistov na kraj zločina in s posnetki obrazov izrisuje, da smo na prizorišču neke šolske prireditve in da je bil očitno nekdo umorjen. Kmalu zatem spremljamo obraze prisotnih, ki govorijo o prebivalcih v malem kraju v Kaliforniji, spremljamo pa tudi dneve štirih mam predšolskih otrok, ki za popolnim življenjem skrivajo marsikaj …

Način prepleta zgodb in pripovedovanje zgodbe je izjemen; spremljamo tri časovno različne zgodbe: življenje štirih mam predšolskih otrok od prvega šolskega dne naprej, pričevanje prič, ki naše like razkrivajo skozi svoje oči, ter policijsko raziskavo zločina. Scenarij je sočen in zanimivo napisan. Režiser Jean-Marc Vallée, ki se je izkazal že v Divji (Wild, 2014) in v Klubu zdravja Dallas (Dallas Buyers Club, 2013), znova izkaže svojo zmožnost prikazovanja zgodb, saj pritegne in drži gledalčevo pozornost.

Pomembno funkcijo ima tudi glasba. Vredno je prisluhniti besedilom pesmi, saj te izražajo počutje, čustva oseb.

Pestra igralska sestava postreže z dobro igro. Reese Witherspoon pokaže svoj talent za igranje resnih vlog in opraviči oskarja, ki ga je prejela za igro v Hoji po robu (Walk the line, James Mangold, 2005). Drznila bi si celo reči, da gre za eno od njenih boljših predstav. Nicole Kidman zasije kot ranljiva Celestine, Shailene Woodly, do zdaj bolj poznana v najstniških filmih, solidno odigra vlogo mlade mamice, Laura Dern se izkaže kot prepričljiva nasprotnica Madeleine, Zoe Kravitz pa nedvomno pooseblja bohemsko, preprosto učiteljico joge. Četudi je moški del igralske ekipe relativno v ozadju, Alexander Skarsgard kot strasten, mlajši, nasilni mož Celestine, znova potrdi svoj talent za raznolike like, Adam Scott pa spodobno odigra moža Reesinega lika.

Zgodba serije lepo teče skozi vseh sedem delov in upam si trditi, da niti minuta serije ni dolgočasna oz. odvečna. Najbolj kar pravzaprav zmoti, je dolgo stopnjevan zaključek. Čeprav je razplet precej nepričakovan, je vendarle kliše – v stilu »women power« in »na koncu bomo vsi prijatelji, pozabili bomo na vse«. Slednje samo po sebi seveda ni slabo, a kaj ko je zaključek speljan prehitro in brez dodatnih pojasnjevanj. Vseh šest predhodnih delov namreč napeljuje na vrh, ta pa ni zadovoljivo odpravljen. Prav zaradi tega zaključek nekoliko pokvari celoten vtis o mini seriji.

Po drugi strani pa je odlika serije zagotovo njena aktualnost. Teme, kot so navidezna popolnost, razlika med navideznim in resničnim, današnja vzgoja ter »helikopterski starši«, nasilje v družini, zakon, prijateljstvo in rivalstvo med ženskami, ženska razpetost med kariero in družino itd., so v današnjih časih aktualne bolj kot kadarkoli prej. V tem oziru pa Male laži zagotovo presežejo večino sodobnih serij.

Julija Čebulec

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. seminar MAF: Dan brez imena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Maturantski izlet po makedonsko (Objavljeno v reviji Ekran) Leta 1981 je Emir Kusturica posnel enega svojih najboljših filmov, Se…

Preberi več →

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →
Back To Top