fbpx
loading ...
loading ...

Inferno

Po mojem mnenju mora film analizirati, provocirati predvsem pa pretresti, kar Infernu nedvomno uspe, zato ga razglašam za najboljši film 17. Festivala slovenskega filma.

Filmski seminar: Nori na slovenski film

INFERNO

Avtor: Niko Čajič

Niko Čajič (1996) je dijak Gimnazije Velenje.

Inferno je film, ki bi moral otvoriti 17. Festival slovenskega filma. Inferno je tudi film, ki bi moral zapreti festival ter film, ki bi ga morali predvajati na protestnih shodih na Dobu.

Današnji sistem se hrani na človeški mizeriji, to ga ohranja pri življenju. Ravno to, da so ljudje tako pasivni, apatični, to premika kolesje kapitalizma. In čeprav ljudje vstajajo in se upirajo, to ne bo končalo kapitalističnega sistema, kajti za njegovo odpravo bo potrebno žrtvovati veliko kože ter krvi, mogoče tudi ledvico, kot nam v Infernu da vedeti Vinko Möderndorfer.

To hudo (sistemsko) stisko malega človeka in depriviligiranost poosebljata Mare (Marko Mandić) ter Sonja (Medea Novak), ki sta se s svojima otrokoma znašla na robu preživetja, širše okolje pa jima je vse prej kot naklonjeno. Mare nikakor ne more najti zaposlitve, potem ko se je uprl nevzdržni diktaturi direktorja tovarne (Jernej Šugman), kjer je bil več let zaposlen.

Direktor simbolizira vse, kar je danes narobe s kapitalizmom kot sistemom, ki trguje s človeško stisko, človeškimi življenji, celo organi. Priliznjenec v črni obliki (Sebastjan Cavazza) pod pokroviteljstvom »sodobne medicine« kot jastreb kroži na človeškim obupom, socialne službe pa so že davno izgubile svoj namen. Skratka, danes se je kapitalizem že tako ukoreninil, da za svoje delovanje ne potrebuje ničesar več: ne demokracije ne religije. Dokaz slednjega pa je nedvomno Kitajska.

INFERNO mali.jpg_d525161f55ca70499a360fdb2c1cb1e7
image-750

Zelo mi je bil všeč surov, brezkompromisen, a tudi karikiran avtorski pristop Vinka Möderndorferja. Direktorjev lik (izvrstni Šugman) tako na trenutke deluje že kot narisan zlobec iz Disneyevih filmov. Karikiranost mi pri večini hollywoodskih filmih ni všeč, a za oris stanja v slovenski družbi se mi zdi izvrstna izbira, predvsem (in samo) pri socialnih dramah, saj slovimo kot introvertiran, moralno indoktriniran, politično nepristen narod, ki v vsaki situaciji taktizira in vodi real politiko.

Inferno je nedvomno film, ki sploh za Slovenca sega onkraj cone udobja. Vse nam je gnusno, vse nas bi moralo zabavati, toda film bi moral biti v funkciji družbene kritike, ne pa biti zgolj samemu sebi namen. Po mojem mnenju mora film analizirati, provocirati predvsem pa pretresti, kar Infernu nedvomno uspe, zato ga razglašam za najboljši film 17. Festivala slovenskega filma.

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top