loading ...
loading ...

Eksistencialna kriza

Morje je prazno kot vesolje, je prosto človeka; v morju ni vsakodnevne kaotičnosti, zato je morje lahko njun odrešitelj.

Filmski seminar: Nori na slovenski film

POT V RAJ

Avtor: Niko Čajič

Niko Čajič (1996) je dijak Gimnazije Velenje.

Pot v raj (2014), delo režiserja Blaža Završnika, ki se je na festivalu slovenskega filma že predstavil z zmagovalnim kratkim filmom Nad mestom se dani (2012), nam na platnu pričara odisejo Lučke in Žaka, dveh ranjenih likov, ki se na vrhuncu tesnobe odločita zbežati na morje: Žak (Klemen Janežič) zaradi nenadne izgube staršev, Lučka (Ajda Smrekar) pa z namenom, da se upre sistemu uničevalnih meščanskih vrednot, tj. družbi in staršem, ki so jo pahnili na rob živčnega zloma.

Oba protagonista doživljata stisko, ki jo družba še dodatno poglablja in jo s tem spreminja v eksistencialno krizo: namesto, da bi jima stala ob strani, ju pomiluje, toda ne Žak ne Lučka nista žrtvi, sta osebi, ki skušata preživeti, čemur ustreza tudi izbira žanra, nenazadnje tudi zgodba, v kateri ima morje zelo pomembno vlogo, saj deluje kot nekakšen katalizator njune žalosti: z razlogom na morje!

POT-V-RAJ-03
image-714

Morje je prazno kot vesolje, je prosto človeka; v morju ni vsakodnevne kaotičnosti, zato je morje lahko njun odrešitelj. Ampak ta odrešitev ni upor proti sistemu; gre bolj za avanturo, ki bo Žaka in Lučko odrešila le za kratek čas, nato pa se bosta spet vrnila k dolgočasnemu življenju prozaične konformnosti.

Po opisu sodeč deluje vse lepo in prav, če bi le izvedba bila boljša. Zgodba tako trpi zaradi slabega scenarija, površno dodelanih likov, ki ob sterilni igri delujejo precej dolgočasno. Po drugi strani pa je treba pohvaliti odlično fotografijo Leva Predana Kowarskega, ki je včasih tako dobra, da zna delovati že kičasto, zlasti ker režiser igra na karto naturalističnih dialogov. Potrebno je pograjati tudi slabo montažo; spomnimo se prizora glavnih likov na gori, ki kar naenkrat preskoči na morje; slednje nam pusti občutek nepovezanosti. Sploh pa bi režiser moral nameniti več prostora razvijanju interakcije med glavnima likoma, saj Lučka in Žak delujeta vse preveč prazno, kar pa je velika škoda. Film ima namreč velik potencial, ki žal ostaja neizrabljen.

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top