fbpx
loading ...
loading ...

9. seminar MAF: Plod odločitve

Prikaz polemičnih tematik ima inherentno vsebovan efekt na gledalce. Ne pusti nas brezodzivne in v tem smislu že zmaga. Izbor filma 24 tednov (24 Wochen, 2016) na Liffu se sklada z aktualnostjo diskusije abortusa v Sloveniji. Po dolgem uvodu in razvijanju zgodbe pridemo do ‘vrhunca’ filma: podroben vpogled v dejanje splava. Od odhoda iz doma, rojevanja mrtvega plodu, do občutka skrušenosti itd.

24 tednov je drama o komedijantki Astrid (Julia Jentsch) in njenemu možu Markusu (Bjarne Mädel). Izvesta, da se lahko njun otrok rodi s tisomijo 21 ali downovim sindromom. Novico sprejmeta in živita svoje družinsko življenje normalno naprej. Tu se še ne pojavi vprašanje o življenju ali smrti, vse dokler ne odkrijeta, da ima plod tudi srčno bolezen. Nastopi dvom, vse bolj rastoč v Astrid, ki se začne nagibati h splavu. Ne glede na neodobravanje partnerja, ki ji na koncu sicer stoji ob strani, pa se poudari samostojnost njene odločitve. Abortus je torej stvar ženske odločitve. Tematiko obravnavajo še bolj problematično, saj je Astrid že 24 tednov noseča. V tem času se način abortusa spremeni in film tako še bolj provocira s tematiko.

Film nekako opravičuje ter omiljuje njeno odločitev, saj jo prikaže kot ‘svetnico’ glede odločitve za življenje downovega otroka. Šele bolezen otroka je tista, ki jo prepriča o odločitvi za smrt. Ker je bila vseeno pripravljena imeti downovega otroka, pa mora biti njen razlog, ki jo je prepričal, zares močen. Prav tu pa je ta zaplet – glede na razdeljujoča mnenja o splavu se nam postavi vprašanje, kakšno sporočilo nam je režiserka Anne Zohra Berrached želela podati. Izognila se je vprašanju abortusa zaradi diagnosticiranja downovega sindroma, ki je sicer družbeno pogost razlog in povod za splavitev. Namesto tega se je usmerila v bolezen telesa, ki nima zveze z duševnim razvojem.

Zgodba se zaključi z rekom »ne vem, ali sem se pravilno ali napačno odločila. Morda oboje«.  Njeno dejanje je plod težke in trdne odločitve, ki je bila počasi izoblikovana in preudarjena. Prikazano je torej stališče pro-splavu, a nam za konec ponudi še vedno možnost prespraševanja. Pravilno : nepravilno,  dobro : slabo je ostalo tudi v Astrid. Film torej po dejanju abortusa ne ohrani odločenosti in trdnosti pro-pozicije in odločitve, kot je bila prisotna prej. S tem se odmakne celostnem naboju in možnosti čiste provokacije do konca. Zaključni dvom, ki se izpostavi, lahko film razvrednoti in ga hitro opredeli kot demagoškega in korektnega. A vendar, kljub izgubi te določene, močne pozicije, vseeno odpira temo, jo ne zamejuje in pusti odprto pot gledalcem. Pokaže, da problem le ni tako črno-bel… Dejanje splava je predstavljeno kot odločitev, ki jo lahko sodimo in sprejmemo le v danem trenutku, ne pa kot zunanji opazovalci. Tako Astrid kot samostojna sodobna ženska dovrši svojo odločitev, ne glede na to, ali nam je prav ali ne.

Tjaša Bertoncelj

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top