fbpx
loading ...
loading ...

9. seminar MAF: Ni prostora za bančne roparje

Brata Coen bi bila nedvomno ponosna nad novim filmom Davida Mackenzieja z naslovom Za vsako ceno (Hell or High Water, 2016), ki premore nek njun počasen, vendar zato nič manj napet, »trilerski« duh.  Za vsako ceno je luč kinematografov uzrl konec letošnjega poletja in režiser je že takrat opozoril nanj kot na film, ki ga ni dobro spregledati, dodatno pa je z dobro kritiko in s proračunom za 26 milijonov dolarjev  uprizoril potencialno uspešen film.

David Mackenzie v svojem novem režiserskem podvigu ponuja relativen približek opusa bratov Coen, predvsem v Ni prostora za starce (No country for old men, 2007) in nekoliko novejšem Pravi pogum (True grit, 2010). Gre za mešanico obojnega, ki pod pogumno režisersko taktirko ustvari zelo podoben učinek tako imenovanega »Coenskega pripovedovanja« in posledično v prvih 10 minutah filma gledalcu ustvari idejo, da pravzaprav gleda kateregakoli izmed zgoraj omenjenih filmov.

Ločeni oče dveh otrok Toby Howard (Chris Pine) in njegov bolj problematičen brat Tanner (Ben Foster) skujeta načrt bliskovitih bančnih ropov, nekje v zaledju zahodnega Teksasa z namenom, da bi rešila ranč njunih preminulih staršev, ki se je znašel pod finančnim zajedalstvom kapitalističnega režima. Njun divji eskapizem in upostošenje pa nadebudno spremljata Teksaški mož postave, Marcus Hamilton (Jeff Bridges) in njegov partner Alberto (Gil Birmingham), za katera se zdi, da sta vedno korak za osumljencema …

Zgodba sicer ne ponuja nekakšne novitete med že obstoječimi filmi istega oziroma vsaj podobnega žanra, vendar se tudi ne distancira od tega, da bi postala predvidljiva. Dotika se obzorja malega človeka in njegovega spopadanja z (navidez) mogočnejšim sovražnikom, torej bančnim sistemom, z namenom, da bi obvaroval sebe in tisto, kar mu je najbolj pri srcu – družina.

Igralska zasedba je v filmu precej močna, še posebej zaradi filmskega velikana, kot je Jeff Bridges. Ta igra starega šerifa majhnega in odročnega teksaškega mesteca, ki z dodanim cinizmom in pretkanim humorjem skoraj do perfekcije prikaže tipičnega, na pokoj čakajočega predstavnika zakona, ki mu uspe osmešiti vsakogar, ki mu dokaže nasprotno. Ben Foster je tudi v tem filmu pokazal, da mu tovrstne vloge temperamentnih ljudi s kratko vžigalno vrvico in sploh nekoga, ki ga vleče nagon po kriminalnih dejanjih, precej dobro sedejo. Posebej pa gre omeniti Chrisa Pina, kalifornijskega šarmerja, ki je pokazal, da v njegovem igralskemu talentu dosti več kot le igranje narcisoidnega kapitana James T. Kirka iz sage o Zvezdnih stezah. Pine v filmu s svojo mističnostjo lika izvrstno odigra nekoga, ki ga splet okoliščin pripelje do tega, da se je primoran spopasti s sistemom, ki ga duši. To Pine prepričljivo in nazorno izvede od začetka pa vse do konca filma.

Razlog, da je film dober in vseskozi napet,  pa ni le v talentih omenjenih igralcev, temveč v izvirnem scenariju sedaj že priznanega scenarista Taylorja Sheridana, ki ga poznamo predvsem z zlatim kipcem nagrajeno nanizanko Sinovi anarhije (Sons of anarchy 2008, Kurt Sutter) in pa lanskoletnim potegovalcem za tri Oskarje, Sicario: Onkraj zakona (Sicario, 2015, Denis Villeneuve). Scenarist je v film prispeval izrazito bogate dialoge, ki pa poleg režiserjeve tehnike tekočega pripovedovanja zgodbe in številnih širokokotnih posnetkov pokrajine Teksasa pod Gilesom Nuttgensom, direktorja fotografije, poveže v celovit paket Coenovskega filmskega presežka. Za nameček naj omenim še izvrstno glasbeno podlago avstralskega glasbenika in tekstopisca Nicka Cavea, čigar tipični temačni in s počasnim ritmom pogojeni komadi, dajejo filmu avtentičen teksaško-kavbojski pridih.

Nejc Srebot

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top