fbpx
loading ...
loading ...

9. seminar MAF: Nekateri ne jedo le nesramnih ljudi

Justine (Garance Marillier) je vegeterijanka in novopečena študentka veterine. Ob prihodu na fakulteto, kjer že študira njena sestra Alexia (Ella Rumpf), je priča sprejemnemu obredu, ki vključuje zaužitje mesa. To v njej sproži spremembo, saj se v njej veča želja po mesu. Vse pripelje tako daleč, da se nekega dne na njenem jedilniku znajde kar človeško meso.

Na festivalskih projekcijah v Torontu je določen film sprožil precej zanimive odzive, saj naj bi prišlo do omedlevice in slabosti pri določenih gledalcih. Gre za Surovo (Grave, Julia Ducournau, 2016), grozljivko, ki se loteva teme kanibalizma. Pri medijski pozornosti ni Surovo prav nikakršna izjema, saj so že mnogi filmi, ki so vključevali kanibalizem, bili predmet kontroverznosti. Najbolj znan primer je zagotovo Cannibal Holocaust (Ruggero Deodato, 1980), ki je bil tako prepričljiv, da so se morali ustvarjalci zagovarjati na sodišču, kjer so dokazovali, da je šlo le za film in ne za resnični kanibalizem. Slednji je torej velika tabu tema, česar se zaveda tudi režiserka filma Julia Ducournau, saj je ravno s tem namenom posnela svoj prvenec.

Kot prvo velja omeniti, da je ves medijski pomp le dobra marketinška poteza, s katerim so dosegli, da je občinstvo postalo pozorno na film. Surovo je namreč izredno humorna grozljivka, ki raziskuje človeško telo, še večji poudarek pa daje na odraščanje, puberteto, pritiske družbe, vzgojo in sistem v katerem francoski študentje odraščajo. Gre pravzaprav za nekakšen mladinski film, ki je sparjen z elementi “body horrorja” in predvsem s slednjim zelo spominja na dela režiserja Davida Cronenberga, ki je preobrazbo še najbolj seciral v njegovi najbolj znani Muhi (The Fly, 1986), s katero bi lahko povlekli nekaj vzporednic. Surovo ima tudi zavidanja vredno atmosfero, ki je zgrajena z dogajanjem na izoliranem območju in sterilno fotografijo, ki kljub nadvse pristnemu začetku okolje preobrazi v nekakšen domišljijski svet, ki spominja na Davida Lyncha ali pa na nekatere filme Darrena Aronofskega.

Ko Justine prvič okusi človeško meso, postane od njega odvisna. V povezavi z dogajanjem v študentskem okolju lahko zlahka potegnemo vzporednice z odraščanjem pubertetnikov in menjave okolja, ki jih doletita tekom šolanja. Med tem obdobjem odraščanja je človek tudi izpostavljen mnogim skušnjavam, kakršne so npr. droge, s katerimi kanibalizem v filmu lahko tudi primerjamo. Podobno kot je Ewan McGregor v Trainspottingu (Danny Boyle, 1996) imel tiste slavne prizore abstinenčne krize, tako jih ima tudi Justine, ko se spopada s svojim telesom. V tem obdobju smo priča tudi raznim psihofizičnim spremembam in s pomočjo kanibalizma protagonistka zazna svoje prvinske želje, saj ji »kulinarična« izkušnja sproži veliko večje zanimanje za samopodobo in nasprotni spol.

Črni humor je resda velik adut filma, toda obenem tudi njegova rakova rana, saj smo tekom igralnega časa priča mnogim prizorom, ki izzovejo smeh, ampak je težko oceniti, ali je to bil tudi namen. Nekateri momenti, ki bi morali strezniti gledalca, imajo ravno nasproten učinek. To je še najbolj očitno v razmerju protagonistke z njeno sestro, ki ima sicer humoren pridih, toda v bolj resnih prizorih je njuno vedenje že povsem pretirano in absurdno ter bolj spominja na kako parodijo kot pa dramski vrhunec filma. Prisotnih je tudi nekaj scenarističnih lukenj in nesmislov, ki so očitni predvsem ob zadnjem prizoru, ki je obenem tudi veliko razkritje, toda v kontekstu likov je izredno nesmiseln, pa čeprav lahko prepoznamo namen režiserke. Resda je potrebno – še posebej pri umetniških filmih – določene stvari jemati z rezervo, toda zdi, se kot da je zadnje razkritje tu le zavoljo šoka.

Surovo je tako zelo unikaten film, ki si ga vsi z malce boljšim želodcem lahko zlahka ogledajo. Režiserka Ducournujeva se na izredno poseben način loti življenjskih tem, v katerih se lahko najde marsikateri gledalec. Humor in atmosfera, podkrepljena s prepričljivim igranjem, sta zagotovo velika aduta filma, toda predvsem prvi naredi tudi nekaj škode filmu, saj je težko oceniti, kdaj naj bi imel prizor humoren, kdaj pa dramatičen efekt.

Jure Konestabo

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Prijavi se na 3. filmski tabor

Filmski tabor

FILMSKI TABOR MAD ABOUR FILM 2018 Termin: 8. – 14. avgust 2018,  Radenci ob Kolpi Tabor je namenjen mladim med…

Preberi več →

MAD ABOUT FILM – 3. filmski tabor za mlade

Aktualno, MAF!

Mad About Film filmski tabor za mlade od 15 – 19 let organizira izkušena in mlada ekipa pedagoških delavcev in…

Preberi več →

MAF podcast: Boris Mitić

Blog, Podcasti

Boris Mitić, srbski režiser in avtor dokumentarnega filma Sladki nič, je svoj najnovejši izdelek predstavil na 20. Festivalu dokumentarnega…

Preberi več →

15. seminar MAF: Tujec v paradižu

Blog, Festivali, Recenzije

Med utopijo in realnostjo Na kakšen način lahko v migracijsko problematiko vstopa Evropejec, živeč v centru raja, ki za…

Preberi več →

15. seminar MAF: Najbolj oddaljen

Blog, Festivali, Recenzije

Vizualno bogat slavospev raziskovanju vesolja in postavljanju temeljnih bivanjskih vprašanj. Poleti 1977 sta s Floride poletela Voyager 2 in…

Preberi več →

Predstavitev

Filmski tabor

Kaj je Mad About Film poletni filmski tabor? Poletje je dolgo, domače mesto prazno, vsi so na počitnicah in…

Preberi več →

15. MAF seminar: Nori na dokumentarni film!

Festivali, MAF!, Prihajajoči dogodki

|14. – 19. marec 2018| |Cankarjev dom| |dvorana E6| S petnajsto izvedbo filmskega seminarja se vračamo na Festival dokumentarnega…

Preberi več →
Back To Top