fbpx
loading ...
loading ...

9. seminar MAF: Mafijski eskapizem

Angleški režiser in scenarist Ben Wheatley nam v svojem petem celovečercu z naslovom Končni obračun (Free fire, 2016) podarja pogumen režiserski podvig, ki se izkaže kot nekakšna subkultura Tarantinovega oziroma Ritchiejevega filmskega sveta. Kljub temu, da Wheatley v svojem repertoarju še nima akcijskega filma, je Končni obračun postal režiserjev debi tega žanra ter posledično prikazal, da je prav zares lahko vsestranski.

Film je posnet v tako imenovanem »gledališkem« stilu, torej celotno dogajanje v filmu je postavljeno v en sam prostor, podobno kot v filmih 12 jeznih mož ( 12 angry men, 1957 Sidney Lumet), Mož iz Zemlje (The Man from Earth, 2007, Richard Schenkman) in Masaker (Carnage, 2011, Roman Polanski). Filmi takšne stilistične režije imajo omejitev pripovedovanja zgodbe gledalcu, zato sta scenarij in igralski vložek nadvse pomembna. Končni obračun s kombinacijo obojnega naredi prav to in posledično daje gledalcem klavstrofobičen občutek – no, vsaj skozi prvo polovico filma.

Zgodba ni posebno kompleksna, opisuje nelegalni posel dveh tolp v neki zapuščeni tovarni, ki pa zaradi različnih vzkipljivih karakterjev preide v obračun svinčenih krogel, kot tudi nabritih jezikov in kletvic, zaradi katerega lahko dobimo blag izvleček Steklih psov (Reservoir dogs, 1992, Quentin Tarantino). In ker je dogajanje postavljeno v 70. leta prejšnjega stoletja je zatorej vse to nekoliko bolj ilustrirano s stereotipnim ameriškim »mafijaštvom«. Sprva ta komičen dodatek akcijskemu suspenzu doda kvalitetno merico gledljivega materiala, a zaradi prekomerne uporabe le-tega zgodba izgubi svojo rdečo nit in postane le še bumerang preštevilnih kletvic.

Slikovni rezultat za free fire 2016

Je pa zato Sharlto Copley, Južnoafričan, ki je blestel že v znanstveno-fantazijskemu trilerju Okrožje 9 (District 9, 2009, Neill Blomkap), prava dodana vrednost filma, saj s svojim prismuknjenim humorjem dvigne utrip in vsaj začasno zasenči nekatere malo manj dobre strani filma. Film premore tudi nekaj dobrih karakteristik, predvsem je to igralska zasedba, ki je tukaj sestavljena pretežno z mladimi upi, pa tudi tistimi, sedaj že priznanimi igralci. Če torej nabriti Sharlto Copley krade prizor za prizorom, mu grabežljivo sledijo še Armie Hammer, Jack Reynor in Sam Riley (v tem vrstnem redu). Še ena pozitivna plat filma je scenarij, ki ga je ob pomoči Amy Jump napisal prav tako Ben Wheatley in ima vse karakteristike, ki jih premoreta zgoraj omenjena Quentin Tarantino in Guy Ritchie. Vendar pa ne scenarij kot tudi ne igralska zasedba ne moreta v nedogled reševati »hendikepa«, kot je nerazločen prikaz, kje se liki nahajajo in ker se ti stalno premikajo, je zato zelo težko dohajati prostorsko predstavo.

Končni obračun je s tem konceptom »gledališkega« stila režije s kvalitetnim scenarijem in igro prikazal obetajoč filmski material, vendar se je z nerazločno prostorsko predstavo in pretencioznim verbalnim izrazoslovjem lastnoročno spotaknil. Film, ki bi lahko od začetka do konca postal neo-tarantinov izdelek, je postal še eden izmed akcijski filmov, ki nudi dobro mero zabave, a žal relativno hitro skomino. Je kot vožnja z vlakcem smrti, ki pa zelo hitro mine.

Nejc Srebot

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Prijavi se na 3. filmski tabor

Filmski tabor

FILMSKI TABOR MAD ABOUR FILM 2018 Termin: 8. – 14. avgust 2018,  Radenci ob Kolpi Tabor je namenjen mladim med…

Preberi več →

MAD ABOUT FILM – 3. filmski tabor za mlade

Aktualno, MAF!

Mad About Film filmski tabor za mlade od 15 – 19 let organizira izkušena in mlada ekipa pedagoških delavcev in…

Preberi več →

MAF podcast: Boris Mitić

Blog, Podcasti

Boris Mitić, srbski režiser in avtor dokumentarnega filma Sladki nič, je svoj najnovejši izdelek predstavil na 20. Festivalu dokumentarnega…

Preberi več →

15. seminar MAF: Tujec v paradižu

Blog, Festivali, Recenzije

Med utopijo in realnostjo Na kakšen način lahko v migracijsko problematiko vstopa Evropejec, živeč v centru raja, ki za…

Preberi več →

15. seminar MAF: Najbolj oddaljen

Blog, Festivali, Recenzije

Vizualno bogat slavospev raziskovanju vesolja in postavljanju temeljnih bivanjskih vprašanj. Poleti 1977 sta s Floride poletela Voyager 2 in…

Preberi več →

Predstavitev

Filmski tabor

Kaj je Mad About Film poletni filmski tabor? Poletje je dolgo, domače mesto prazno, vsi so na počitnicah in…

Preberi več →

15. MAF seminar: Nori na dokumentarni film!

Festivali, MAF!, Prihajajoči dogodki

|14. – 19. marec 2018| |Cankarjev dom| |dvorana E6| S petnajsto izvedbo filmskega seminarja se vračamo na Festival dokumentarnega…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dan brez imena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Maturantski izlet po makedonsko (Objavljeno v reviji Ekran) Leta 1981 je Emir Kusturica posnel enega svojih najboljših filmov, Se…

Preberi več →
Back To Top