fbpx
loading ...
loading ...

9. seminar MAF: Dvojna ugrabitev

Brazilska režiserka Anna Muylaert se je sprva uveljavila v filmskem svetu s kratkimi filmi, kasneje pa je s celovečerci dobila različne nagrade na festivalih. Družinsko tematiko je načela že s filmom Que Horas Ela Volta (2015), sedaj pa smo si lahko ogledali na ljubljanskem filmskem festivalu tudi njeno zadnjo dramo Nisem tvoj sin (Mãe só há uma, 2016), ki jo je tako režirala kot napisala zanjo scenarij. Vpelje nas v problematiko spola ter biološke družine.

17-letni glavni junak Pierre (Naomi Nero) je v bendu, se rad zabava, spi z dekleti, poljublja s fanti in se preoblači v ženska oblačila. S kodrastimi lasmi in temno masko na očeh deluje kot tihi, brezizrazen pubertetnik, ki ga mika ženskost. Živi dokaj urejen svet s svojo mamo in sestro, dokler ne izve, da je bil ukraden iz porodnišnice. Njegova mama naj ne bi bila več mama, ampak to postane njegova biološka mati Aracy (Dani Nefusi). Pierre tako naj ne bi bil več Pierre ampak Felipe, ki ga biološka družina nemudoma zajame in ‘ukrade’ v svoj krog. V krog, ki spada samo po krvi. Z bližnjimi plani se kažejo obrazne mimike glavnih oseb: tako mame, ki se hoče izmuzniti resnici, kot biološke mame, ki smejoče se ob prvem snidenju gleda na svojega sina. Brazilska glasba, tišina in zvoki iz ozadja spremljajo dobro povezane prizore in kažejo na tisti tihi karakter Pierra. Redkobeseden in skoraj apatičen spremlja dogajanje in le redko pokaže svojo stisko. Vsi odnosi, s katerimi je živel, so se zamenjal,i in od njega se pričakuje, da jih veselo sprejme. S prikazom pomanjkanja psihologije in dovzetnosti bioloških staršev se stopnjuje v to, da se končno izrazi, kar je: namazan v ženski obleki z ženskimi gibi. »To sem jaz« nasproti tistemu, v kar ga hočejo ustvariti novi ‘pravi’ starši. Delujejo, kot da ga imajo sedaj priložnost popraviti, nadomestiti izgubljeni čas in oblikovati kot plastelin. Pierre je dvakrat ukraden.

Za Pierra bo mati vedno tista oseba, s katero je celo življenje živel in tako film razbija tradicionalne predpostavke družine, ki temeljijo na krvnih vezeh. Postavlja se vprašanje, kdo so starši in kako se soočati s situacijo, ko je otrok vržen v nek ‘pravilen’ družinski krog, ki pa se ne more definirati kot družina. Bolj kot sorodstvena vez je prikazana tujost. To v povezavi s spolno identiteto in preizkušanjem svoje seksualnosti da filmu zanimive tematske predpostavke. Vendar morda prav zaradi počasnega tempa in na videz brezčutnega Pierra izgubi nek močen sporočilni naboj, potencial, ki bi ga lahko tematika izrazila. Zdi se, da sta na začetku potek in dogajanje bolj izdelana kot proti koncu, ki odpira možnosti in zasnuje konflikt, ki nima časa, da doraste in se sklene.

Tjaša Bertoncelj

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Prijavi se na 3. filmski tabor

Filmski tabor

FILMSKI TABOR MAD ABOUR FILM 2018 Termin: 8. – 14. avgust 2018,  Radenci ob Kolpi Tabor je namenjen mladim med…

Preberi več →

MAD ABOUT FILM – 3. filmski tabor za mlade

Aktualno, MAF!

Mad About Film filmski tabor za mlade od 15 – 19 let organizira izkušena in mlada ekipa pedagoških delavcev in…

Preberi več →

MAF podcast: Boris Mitić

Blog, Podcasti

Boris Mitić, srbski režiser in avtor dokumentarnega filma Sladki nič, je svoj najnovejši izdelek predstavil na 20. Festivalu dokumentarnega…

Preberi več →

15. seminar MAF: Tujec v paradižu

Blog, Festivali, Recenzije

Med utopijo in realnostjo Na kakšen način lahko v migracijsko problematiko vstopa Evropejec, živeč v centru raja, ki za…

Preberi več →

15. seminar MAF: Najbolj oddaljen

Blog, Festivali, Recenzije

Vizualno bogat slavospev raziskovanju vesolja in postavljanju temeljnih bivanjskih vprašanj. Poleti 1977 sta s Floride poletela Voyager 2 in…

Preberi več →

Predstavitev

Filmski tabor

Kaj je Mad About Film poletni filmski tabor? Poletje je dolgo, domače mesto prazno, vsi so na počitnicah in…

Preberi več →

15. MAF seminar: Nori na dokumentarni film!

Festivali, MAF!, Prihajajoči dogodki

|14. – 19. marec 2018| |Cankarjev dom| |dvorana E6| S petnajsto izvedbo filmskega seminarja se vračamo na Festival dokumentarnega…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dan brez imena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Maturantski izlet po makedonsko (Objavljeno v reviji Ekran) Leta 1981 je Emir Kusturica posnel enega svojih najboljših filmov, Se…

Preberi več →

Pogosta vprašanja

Filmski tabor

  V: Tabor me zanima, ampak se bojim, da nimam dovolj znanja o filmu.   O: Tvoje skrbi so…

Preberi več →

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →
Back To Top