fbpx
loading ...
loading ...

26. Liffe: V senci žensk

Pridih francoskega humorja in na splošno zelo estetskega prikaza dogajanja je zelo lepo umeščena glede na temo, ker so za to potrebni tudi bližnji posnetki.

FILMSKI SEMINAR ZA MLADE: ENOSTAVNO NORI NA FILM

Maja je recenzijo spisala v okviru delavnice filmske kritike.

 

Lahko varam, ker sem moški

Avtor: Maja Planinšič

Film V senci žensk (2015, Phillipe Garrel) je bil posnet leta 2015 in je odličen prikaz refleksije enakosti med spoloma. Dogajanje je postavljeno v Pariz, mesto ljubezni kar nam še dodatno daje nek ironičen občutek idile, medtem ko spremljamo oddaljitev mladega para. Pierre je prikazan kot ‘tipičen moški’ in če nam to ni jasno skozi njegovo monotono in pasivno obnašanje do svoje žene Manon, nam to pripovedovalec zelo enostavno pove. Pierre je moški in ker je moški, mu je varanje dovoljeno, ko ga prevara žena, je to nedopustno, saj se za žensko varanje ne spodobi in je pri njej tudi veliko bolj komplicirano (ker je ženska). Manon ljubi svojega moža, a je potrebna človekove ljubezni in pozornosti, zaradi česar se zateče k varanju. Režiser nam bolj poglobljeno predstavi zvezo med človekoma tako imenovanega ‘novega vala’, nove generacije. Zanimivo je predvsem to, da je film črno-bel, kar nakazuje neko brezčasnost, medtem ko je samo dogajanje postavljeno v sodobnost, v čas, ko naj bi bila oba spola tretirana in smatrana za enakopravna. Ko Pierre prevara Manon z mlado stažistko Elizabeth se mu zdi to čisto moralno nesporno. Ve, da ljubi svojo ženo, a se z Elizabeth zabava in to mu ustreza. Še en odličen prikaz moške ignorance in pasivnosti. Z nobeno ne govori o svojih čustvih in nobeni od njiju se ne posveti popolnoma, misli mu ves čas uhajajo. Zmotno je le to, da režiser posplošuje do take mere, da na koncu filma dobimo občutek, kot da vse te lastnosti veljajo za vse moške, zato je dobro, da se zavedamo da je tema varanja predstavljena le na enemu paru in ne sme reprezentirati nekega vzorca. Ironično briljantno je to, da Pierre izve za varanje svoje ‘dobre’ žene od njegove ljubice. Sprva temu ne verjame, saj je njegova žena predobra, da bi njemu storila kaj takega.

OMB0003

Zelo dotakljiva tema filma je tudi enakopravnost med spoloma. Glede ekonomskega stanja sta lika enakopravna, Manon je mogoče celo bolj finančno preskrbljena, sploh pa bolj sposobna. To je odlično prikazano z idejami, ki jih Manon dobiva, medtem ko njen mož temu le monotono sledi. Malo bolj pomanjkljivemu prikazu smo priča pri Pierrovem mnenju in njegovi inteligenci, saj je lik skozi film več ali manj venomer tiho. Poglobitev v odnos ni narejena tako profesionalno kot bi mogoče to hoteli, saj ne izvemo nobenega globljega razmišljanja lahkomiselnega Pierra. To, kar dejansko zvemo pa je za misli ‘tipičnega’ moškega briljantno prikazano s tem, ko njegove misli povzame pripovedovalec, češ če sem moški, lahko varam. Verjetno bi bilo še bolj komično ali do neke mere celo ironično, če bi lik to dejansko izjavil. Čeprav ne kaže v filmu nobene čustvene inteligence in je dejansko najbolj pasiven lik v celotnem filmu, imamo nelagoden občutek, da je moški lik skozi cel film v superiornosti zgolj zaradi neumne misli: ker je moški. Enakopravnost je v filmu ključna in odlično prikazana, ko se Manon in Elizabeth sta obe prikazani kot močni in svojeglavi ženski, kar je v nasprotju z mišljenjem v na primer 20imi leti, ko so bile ženske tretirane kot manj vredne. Pokaže se celo neke vrste nadvlada nad moškimi (verjetno od tu tudi naslov V senci žensk), saj Pierre kot tipičen predstavnik moških prizna svojo napako in se izpove svoji ženi, da jo ljubi in da brez nje ne more živeti. Hkrati pa je tudi spremljana ženska čustvena inteligenca in po eni strani naivnost, ko Manon moža res vzame nazaj.

Drama je dobro razdelana, a je zaključek nesmiseln, saj vrnitev žene lahko pomeni tudi ponovno podrejenost žensk moškim. Pridih francoskega humorja in na splošno zelo estetskega prikaza dogajanja je zelo lepo umeščena glede na temo, ker so za to potrebni tudi bližnji posnetki. Celotna tema enakopravnosti je skozi film res lepo peljana, saj smo priča propadu para in temu, ko se ponovno najdeta.

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Prijavi se na 3. filmski tabor

Filmski tabor

FILMSKI TABOR MAD ABOUR FILM 2018 Termin: 8. – 14. avgust 2018,  Radenci ob Kolpi Tabor je namenjen mladim med…

Preberi več →

MAD ABOUT FILM – 3. filmski tabor za mlade

Aktualno, MAF!

Mad About Film filmski tabor za mlade od 15 – 19 let organizira izkušena in mlada ekipa pedagoških delavcev in…

Preberi več →

MAF podcast: Boris Mitić

Blog, Podcasti

Boris Mitić, srbski režiser in avtor dokumentarnega filma Sladki nič, je svoj najnovejši izdelek predstavil na 20. Festivalu dokumentarnega…

Preberi več →

15. seminar MAF: Tujec v paradižu

Blog, Festivali, Recenzije

Med utopijo in realnostjo Na kakšen način lahko v migracijsko problematiko vstopa Evropejec, živeč v centru raja, ki za…

Preberi več →

15. seminar MAF: Najbolj oddaljen

Blog, Festivali, Recenzije

Vizualno bogat slavospev raziskovanju vesolja in postavljanju temeljnih bivanjskih vprašanj. Poleti 1977 sta s Floride poletela Voyager 2 in…

Preberi več →

Predstavitev

Filmski tabor

Kaj je Mad About Film poletni filmski tabor? Poletje je dolgo, domače mesto prazno, vsi so na počitnicah in…

Preberi več →

15. MAF seminar: Nori na dokumentarni film!

Festivali, MAF!, Prihajajoči dogodki

|14. – 19. marec 2018| |Cankarjev dom| |dvorana E6| S petnajsto izvedbo filmskega seminarja se vračamo na Festival dokumentarnega…

Preberi več →
Back To Top