loading ...
loading ...

26. Liffe: Mustang

Nastavlja nam tudi ogledalo, saj obravnava teme, ki so močno prisotne v vsaki družbi in niso močno vezane na nek specifičen prostor.

FILMSKI SEMINAR ZA MLADE: ENOSTAVNO NORI NA FILM
Isabella je recenzijo spisala v okviru delavnice filmske kritike.

Mustang
Avtor: Isabella Menart

Mustang (2015) je prvi celovečerni film turške avtorice Deniz Gamze Ergüven, ki je bil prikazan na letošnjem filmskem festivalu v KanuCannesu, Sarajevu, Hamburgu in številnih drugih mednarodnih filmskih festivalih. Prejel je tudi številne nagrade, med najpomembnejšimi pa sta nagrada Srce Sarajeva in Europa Cinemas Label.
S sociološkega vidika je v filmu prisotnih veliko tem. V ospredje bi lahko postavili temo odraščanja in težave, ki se pojavljajo v mladostnem obdobju. Dokaj očitna je tudi tema o odnosih v družini, natančneje o odnosih med sestrami in kako pomembna je vloga družine. Dogajanje v konzervativni vasici sredi Turčije nas postavi pred pomembno vprašanje. Obravnava pojem »konzervativne družbe v Islamu«, katere predstava v zahodnem svetu je morda popolnoma napačna. Nastavlja nam tudi ogledalo, saj obravnava teme, ki so močno prisotne v vsaki družbi in niso močno vezane na nek specifičen prostor. Vseeno pa film ne prikazuje razlik ali podobnosti med družbami ali religijami in le-teh ne obravnava. Bolj se posveča temi odraščanja in razvijanja osebnosti. Film je težko uvrstiti v določen žanr in ga posplošiti, saj ni osredotočen na določeno publiko ali temo.

mustang
image-1430

Življenje petih sester, ki so sicer iz enake družine, vendar imajo različne značaje, daje filmu možnost, da določeno situacijo prikaže z različnih vidikov. Situacijo osvetli s stališč vseh petih sester in s tem ne omejuje gledalca na določeno mnenje, ampak pusti dokaj odprta vrata samointerpretaciji in razmisleku.
Film nedvomno prikazuje tudi vlogo ženske ali moškega v islamskih družbah in njihovo življenje. Spet pa to predstavi z različnih vidikov. Ni nujno, na primer, da se vse muslimanske ženske nesrečno poročijo, ali pa, da so moški v takšnih družbah popolni tirani. Tudi v tej situaciji gledalcu odpre oči k drugim možnim vidikom in ga ne omejuje na le enega.

mustang-cannes-film-festival-2
image-1431

Glede vsebine je film nedvomno zelo raznolik, lahko pa ga opazujemo tudi z estetskega vidika. Barve v filmu delujejo dokaj »pravljično«, kar filmu daje še dodaten čar. To opazimo predvsem v kadrih, kjer je vidno nasprotje med zaprto, dolgočasno in pusto hišo ter med barvitim zunanjim svetom. Film je zanimiv tudi iz vidika dolžine kadrov. Ti so dokaj dolgotrajni, vendar so od časa do časa prisotni tudi krajši, rahlo »nereleavantni«, kadri, ki gledalcu dajejo veliko bolj resnično predstavo o življenju protagonistov in tako film deluje bolj realistično, kot bi drugače. Protagonisite si lahko tako predstavljamo bolj kot resnične osebe in ne le like v filmu.
Film gledalcu daje veliko iztočnic za nadaljnje razmišljanje o temah, ki so predstavljene v filmu. Predvsem pa gledalcu ne vsiljuje ustaljenih mnenj ali rešitev problemov, ampak gledalcu daje možnost, da si mnenje ustvari sam.
Pri filmu tudi ni razvidno, da bi bil navezan na ali usmerjen v določeno starostno skupino ali etnično skupino. Prav to pa ga naredi posebnega in je odlična izbira za ogled z vidika širše publike, saj si ga vsak lahko razlaga na precej drugačen način.

Komentarji (1)

  • Celina
    13. maj 2016 Odgovori

    AFAIC th’ats the best answer so far!

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top