fbpx
loading ...
loading ...

26. Liffe: Ljubezen, tatvina in drugi zapleti

»Včasih je tragedija življenja v Palestini tako velika, da se ji moraš preprosto smejati.« (Muayad & Rami Alayan)

FILMSKI SEMINAR ZA MLADE: ENOSTAVNO NORI NA FILM

Eva je članek spisala v okviru delavnice filmske kritike.

 

PRIKAZ TRAGIČNOSTI IN PROBLEMOV S ŠČEPCEM HUMORJA

Avtor: Eva Gajšek

 
Prvi celovečerec palestinskega filmskega režiserja, ki deluje v Jeruzalemu, Muayada Alayana, z naslovom Ljubezen, tatvina in drugi zapleti (Al-hob wa al-sariqa wa mashakel ukhra, 2015) se vrti okoli glavne osebe, palestinskega roparja avtomobilov, ki po nesreči ukrade avto, v prtljažniku katerega skrivajo ugrabljenega izraelskega vojaka.
Iz zgodbe izvira tudi sama komičnost, ki je vse prej kot lahkotna. Gre za komične efekte, ki nastajajo v skrajno težkih življenjskih razmerah in s katero drugače nevzdržna življenjska situacija postane znosna. Tako v filmu čedalje hujši zapleti antijunaka kljub svoji občasni komičnosti v svojem bistvu ostajajo tragični.

201504627
image-1353

Zgodba glavnega antijunaka Mouse, ki jo film prikazuje linearno in brez časovnih preskokov, prikazuje problematiko življenja v srednjih letih na treh ravneh.
Najbolj daljnosežna v smislu družbe je tu družbeno-politična problematika. Gre za palestinsko-judovske odnose in za junakovo odločitev, na kateri strani bo pristal. Od junaka, ki ga zanima reševanje lastne kože, je nenadoma zahtevano, da se opredeli: ali bo pomagal »svojim« ali pa bo pomagal tistim, ki mu lahko ponudijo več.
Na drugo mesto glede na družbeno razsežnost lahko postavimo družinsko problematiko, ki jo film prikazuje; natančneje gre tu za odnos med očetom in sin. Oče vidi slednjega kot izgubljenega v družbenem in političnem sistemu, kjer nagrada za pošteno delo ni dobro plačilo, medtem ko sam poskuša vztrajati v tem nepravičnem sistemu in si v njem na pravičen način služiti kruh. Pri tem sporu ne gre le za očetovo razočaranje nad sinovimi življenjskimi odločitvami, temveč je prikazan tudi trk dveh miselnosti in vrednostnih sistemov: starejša generacija, ki vztraja in poskuša narediti najbolje, kar se da, iz težke situacije ter ceni tradicionalne vrednote, ter mlajša generacija, ki rešitev vidi ne v vztrajanju ali v spreminjanju, temveč v begu iz družbe, ki ji ne omogoča uspeha.
Tretja, najbolj intimna stopnja, so čustva glavne osebe, njegova ljubezen do poročene ljubimke. Ta je na videz celoten čas na preizkušnji, vendar se njena moč na koncu prikaže za neomajno: zaradi svoje ljubljene in njune hčerke pretrga vzorec bega – vsa njegova dejanja namreč črpajo motivacijo iz slednjega: avto ukrade, ker rabi denar, vojaka prav tako zamenja za denar, ki ga nameni za izdajo dovolilnice za izhod iz države. Vendar ko je na koncu soočen z izbiro med begom in življenjem svoje ljubezni, se odloči, premaga svoj egoizem in ji pomaga, kljub temu da za to dejanje plača z lastno svobodo in pristane v zaporu.

loveandotherentanglements
image-1354

Tako je zaključek v filmu prikazan sicer kot ne ravno idealen za glavnega »junaka«, ampak je predstavljen v pozitivni luči: »družinica« ostane skupaj, sam glavni junak pa je tudi naredil korak naprej v svojem osebnem razvoju s tem, da se je zavestno odrekel svojemu egoizmu ter tako postal boljši človek.
Film je posnet v črno-beli tehniki. Ta odločitev na nek način še bolj poudarja neprijaznost in ostrost pokrajine in mesta v nasprotju z mehkobo človeških postav in obrazov, hkrati pa dokazuje premišljeno postavljene kadre, ki dajo samemu filmu dodatno estetiko.
Če povzamemo, gre za film, ki v sebi združuje kvaliteto in gledljivost, resno tematiko ter humor, vendar mu vseeno manjka nek dodatni korak, ki bi ga uvrstilo med tiste vrhunske, kar morda ni presenetljivo, saj gre za režiserjev prvi film

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top