loading ...
loading ...

25. Liffe: Naporen dan

Film, ki je utelešenje besede akcija, saj se dogodki vrstijo en za drugim in gledalca držijo v nenehnem stanju napetosti, je posul s komičnimi trenutki, ki sicer precej nasilnemu filmu prinašajo lahkoto.

Filmski seminar: Nori na evropski (in korejski) film

NAPOREN DAN

Avtorica: Sanja Struna

Južnokorejska filmska produkcija je v Sloveniji praktično nepoznana, ne glede na to, da se – sploh  v zadnjih nekaj letih – po  vsem svetu vztrajno in očarljivo razliva Korejski novi val kulture (Hallyu). Korejski filmi in televizijske serije so pritegnili celo pogled ameriških ustvarjalcev, ki poleg novačenja južnokorejskih igralskih talentov za lastne produkcije ustvarjajo tudi čedalje več ameriških predelav južnokorejskih filmov in serij, ne glede na to, da še vedno niso uspeli ugotoviti načina, kako bi južnokorejsko dušo uspešno prevedli in prelili na ameriške ekrane; najbolj očiten dokaz za to je priredba kultnega trilerja Stari (Oldeuboi, 2003, Park Chan Wook), ki je leta 2013 ušla nadzoru režiserskega stolčka Spika Leeja in ne glede na zvezdniško zasedbo (Josh Brolin, Elizabeth Olsen, Samuel L. Jackson) postala zobobol.

Med južnokorejskimi filmi, ki so v letu 2014 pritegnili največ mednarodne pozornosti in poželi uspeh tudi na domačih tleh, je na letošnjem Liffu prikazan Naporen dan (Kkeutkkaji Ganda, 2014, Kim Sung Hoon). Film je svojo svetovno premiero doživel v sklopu sekcije Štirinajst dni režiserjev (Quinzaine des Réalisateurs) v Cannesu, ob nadvse pozitivnem sprejemu kritikov – pa tudi na domačih tleh je že osvojil lepo število nagrad in še nedorečenih nominacij.

Zgodba filma, ki je v nasprotju z naslovom razpostavljena na več dni, se postavi in začne hitro odvijati že v prvih petih minutah. Detektiv Ko Geun Soo (Lee Sun Kyun), ki je na materini žalni slovesnosti spil kozarček preveč, se vozi proti policijski postaji, da bi s kolegi pred preiskovalci skril dokaze o prejemu podkupnin. Prva domina pade v obliki psa – detektiv Ko zavre, da ga ne bi zbil, nato pa v naslednjih nekaj metrih zadane nekaj neprimerno večjega. Trenutek panike, ki ga povzroči kombinacija alkohola, človeškega trupla, utripajočih modrih luči bližajočega se policijskega avtomobila in hčerkinega glasu na telefonu detektiva pripelje do tega, da se s truplom vred skrije – in tu se začne njegova kalvarija. Poleg težav in slabe vesti, ki jih prinese skrivanje danega trupla v materino krsto, se pojavi še skrivnostni klicatelj, ki začne izsiljevati detektiva. In vendar je resnično sosledje dogodkov neprimerno bolj zapleteno, kot si je detektiv Ko predstavljal, klicatelj pa neprimerno bolj nevaren.

new-stills-for-the-Korean-movie-A-Hard-Day_97
image-978

Prizor iz filma Naporen dan.

Naporen dan je akcijska kriminalka z elementi neonoirja in komičnimi podtoni. Režiser Kim Sung Hoon se je svojega drugega projekta ponovno lotil v vlogi režiserja in scenarista, vendar se film od njegovega prvenca močno razlikuje. How the Lack of Love Affects Two Men (Aejeonggyeolpibi Du Namjaege Michineun Yeonghyang, 2006, Kim Sung Hoon), situacijska komedija o očetu in sinu, ki s pomočjo potegavščin tekmujeta za pozornost nove podnajemnice,  je v labirintu seksualnih pod- in nadtonov vključeval akcijske prizore, vendar je bil film v prvem planu komedija. Pri svojem drugem filmskem izdelku pa je Kim Sung Hoon ploščo obrnil. Film, ki je utelešenje besede akcija, saj se dogodki vrstijo en za drugim in gledalca držijo v nenehnem stanju napetosti, je posul s komičnimi trenutki, ki sicer precej nasilnemu filmu prinašajo lahkoto. Naporen dan se poleg dobro natempirane komedije in akcije ponaša še s kvalitetno zvezdniško zasedbo, ki jo vodita Lee Sun Kyun (Ko Geun Soo) in Cho Jin Woong (Park Chang Min), oba že utrjena igralca z zavidanja vredno dolžino in vsebino filmografije.

Čar Napornega dne pa ni samo v tem, da je z akcijo nabit film, ki gledalce v enem trenutku nasmeje, v drugem pa jih pripravi do živčnega presedanja na sedežu. Kimu s scenarijem in režijo, Leeju pa z odlično igro uspe, da glavnega junaka, ki je vse prej kot vzoren sin, oče ali detektiv, prikažeta kot dovolj simpatičnega, da ga gledalec brez odlašanja sprejme za svojega. Naporen dan je točno to, za kar gledalec plača – 111 minut kvalitetnega pobega iz realnosti, pa čeprav se vanjo vrne z občutkom nezaupanja do navidezno skorumpiranih južnokorejskih policijskih in detektivskih enot.

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top