fbpx
loading ...
loading ...

25. Liffe: Naporen dan

Film, ki je utelešenje besede akcija, saj se dogodki vrstijo en za drugim in gledalca držijo v nenehnem stanju napetosti, je posul s komičnimi trenutki, ki sicer precej nasilnemu filmu prinašajo lahkoto.

Filmski seminar: Nori na evropski (in korejski) film

NAPOREN DAN

Avtorica: Sanja Struna

Južnokorejska filmska produkcija je v Sloveniji praktično nepoznana, ne glede na to, da se – sploh  v zadnjih nekaj letih – po  vsem svetu vztrajno in očarljivo razliva Korejski novi val kulture (Hallyu). Korejski filmi in televizijske serije so pritegnili celo pogled ameriških ustvarjalcev, ki poleg novačenja južnokorejskih igralskih talentov za lastne produkcije ustvarjajo tudi čedalje več ameriških predelav južnokorejskih filmov in serij, ne glede na to, da še vedno niso uspeli ugotoviti načina, kako bi južnokorejsko dušo uspešno prevedli in prelili na ameriške ekrane; najbolj očiten dokaz za to je priredba kultnega trilerja Stari (Oldeuboi, 2003, Park Chan Wook), ki je leta 2013 ušla nadzoru režiserskega stolčka Spika Leeja in ne glede na zvezdniško zasedbo (Josh Brolin, Elizabeth Olsen, Samuel L. Jackson) postala zobobol.

Med južnokorejskimi filmi, ki so v letu 2014 pritegnili največ mednarodne pozornosti in poželi uspeh tudi na domačih tleh, je na letošnjem Liffu prikazan Naporen dan (Kkeutkkaji Ganda, 2014, Kim Sung Hoon). Film je svojo svetovno premiero doživel v sklopu sekcije Štirinajst dni režiserjev (Quinzaine des Réalisateurs) v Cannesu, ob nadvse pozitivnem sprejemu kritikov – pa tudi na domačih tleh je že osvojil lepo število nagrad in še nedorečenih nominacij.

Zgodba filma, ki je v nasprotju z naslovom razpostavljena na več dni, se postavi in začne hitro odvijati že v prvih petih minutah. Detektiv Ko Geun Soo (Lee Sun Kyun), ki je na materini žalni slovesnosti spil kozarček preveč, se vozi proti policijski postaji, da bi s kolegi pred preiskovalci skril dokaze o prejemu podkupnin. Prva domina pade v obliki psa – detektiv Ko zavre, da ga ne bi zbil, nato pa v naslednjih nekaj metrih zadane nekaj neprimerno večjega. Trenutek panike, ki ga povzroči kombinacija alkohola, človeškega trupla, utripajočih modrih luči bližajočega se policijskega avtomobila in hčerkinega glasu na telefonu detektiva pripelje do tega, da se s truplom vred skrije – in tu se začne njegova kalvarija. Poleg težav in slabe vesti, ki jih prinese skrivanje danega trupla v materino krsto, se pojavi še skrivnostni klicatelj, ki začne izsiljevati detektiva. In vendar je resnično sosledje dogodkov neprimerno bolj zapleteno, kot si je detektiv Ko predstavljal, klicatelj pa neprimerno bolj nevaren.

new-stills-for-the-Korean-movie-A-Hard-Day_97
image-978

Prizor iz filma Naporen dan.

Naporen dan je akcijska kriminalka z elementi neonoirja in komičnimi podtoni. Režiser Kim Sung Hoon se je svojega drugega projekta ponovno lotil v vlogi režiserja in scenarista, vendar se film od njegovega prvenca močno razlikuje. How the Lack of Love Affects Two Men (Aejeonggyeolpibi Du Namjaege Michineun Yeonghyang, 2006, Kim Sung Hoon), situacijska komedija o očetu in sinu, ki s pomočjo potegavščin tekmujeta za pozornost nove podnajemnice,  je v labirintu seksualnih pod- in nadtonov vključeval akcijske prizore, vendar je bil film v prvem planu komedija. Pri svojem drugem filmskem izdelku pa je Kim Sung Hoon ploščo obrnil. Film, ki je utelešenje besede akcija, saj se dogodki vrstijo en za drugim in gledalca držijo v nenehnem stanju napetosti, je posul s komičnimi trenutki, ki sicer precej nasilnemu filmu prinašajo lahkoto. Naporen dan se poleg dobro natempirane komedije in akcije ponaša še s kvalitetno zvezdniško zasedbo, ki jo vodita Lee Sun Kyun (Ko Geun Soo) in Cho Jin Woong (Park Chang Min), oba že utrjena igralca z zavidanja vredno dolžino in vsebino filmografije.

Čar Napornega dne pa ni samo v tem, da je z akcijo nabit film, ki gledalce v enem trenutku nasmeje, v drugem pa jih pripravi do živčnega presedanja na sedežu. Kimu s scenarijem in režijo, Leeju pa z odlično igro uspe, da glavnega junaka, ki je vse prej kot vzoren sin, oče ali detektiv, prikažeta kot dovolj simpatičnega, da ga gledalec brez odlašanja sprejme za svojega. Naporen dan je točno to, za kar gledalec plača – 111 minut kvalitetnega pobega iz realnosti, pa čeprav se vanjo vrne z občutkom nezaupanja do navidezno skorumpiranih južnokorejskih policijskih in detektivskih enot.

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top