fbpx
loading ...
loading ...

25. Liffe: Kitarski mongoloid

Deček, katerega zgodbo spremljamo skozi celoten film, pohajkuje po mestu, glasno prepeva, igra kitaro in se niti približno ne zmeni za jasno izraženo neodobravanje naključnih mimoidočih.

Filmski seminar: Nori na evropski film

KITARSKI MONGOLOID

Avtorica: Kristina Kokalj

Kristina Kokalj je študentka Akademije za likovno umetnost in oblikovanje.

Kitarski mongloid (Gitarrmongot, 2004, Ruben Östlund) je drama, s katero režiser postavi povečevalno steklo pred življenja navadnih smrtnikov in nas sooči s kompleksnostjo navidez nekompleksnih zgodb posameznikov, mimo katerih bi, če bi jih srečali na ulici, morda iz previdnosti stopili kakšen korak dlje in se v mislih zahvalili svoji »normalnosti«, nato pa nemoteno odkorakali naprej.

Statična kamera, ki je značilna za Östlundove filme in pred katero se odvija vsa nespektakularnost  življenj izbranih posameznikov, deluje kot nekakšna nadzorna kamera, ki smo ji izpostavljeni, četudi si tega ne želimo in ki nam ne gleda pod prste samo takrat, ko kršimo pravila, pač pa posname vsak naš korak.

Zanimiva je tudi presenetljivo prepričljiva in pristna igra, s čimer se občutek, da gledamo posnetke nadzorne kamere, še poveča. Kot tudi pri ostalih Rubenovih filmih (Nenamerno (De ofrivilliga – 2008), Igra(Play – 2011)) je večina igralcev naturščikov, ki v filmu igrajo sami sebe, vendar so scene vseeno zrežirane. Filmu Kitarski mongloid bi zato lahko pripisali oznako psevdo-dokumentarni.

65152779_guitar-mongoloid-2
image-1007

Prizor iz filma Kitarski mongoloid.

Film je večinoma posnet na javnih prostorih in se le redko premakne v zasebni prostor. Na javnem prostoru človek zaradi pritiska družbe v želji po pripadnosti in potrditvi stori marsikaj, česar sicer ne bi. Ugajati želimo širokemu spektru ljudi in smo za ceno tega pripravljeni žrtvovati svoje lastne preference in želje. Zasebni prostor pa je navadno kraj, kjer človeku ni treba ničesar dokazovati in si lahko pusti biti to, kar je, in početi tisto, kar hoče. Östlund v to splošno prepričanje pogleda bolj natančno in najde posameznike, ki ga obrnejo na glavo. Deček, katerega zgodbo spremljamo skozi celoten film, pohajkuje po mestu, glasno prepeva, igra kitaro in se niti približno ne zmeni za jasno izraženo neodobravanje naključnih mimoidočih.

wm78JhKCIpfyEuZZhFiGxLLvwEn
image-1008

Prizor iz filma Kitarski mongoloid.

Film Nenamerno, ki ga je Östlund posnel štiri leta po Kitarskem mongloidu se s tem vprašanjem še bolj podrobno ukvarja. Pokaže nam deklico, ki ji učiteljica pred razredom pokaže sliko, na kateri sta dve črti in jo vpraša, katera je daljša. Deklica pokaže daljšo črto, razred pa se z njeno presojo ne strinja. Učiteljica ji pokaže še eno sliko in ji zastavi enako vprašanje, na katerega deklica ponovno, tokrat že rahlo bolj negotovo, pove pravilni odgovor, razred pa se ponovno meni drugače. Učiteljica ji spet pokaže prvo sliko in tokrat deklica zaradi pritiska razreda pozabi na svojo lastno presojo in pove napačni odgovor. S tem nas Östlund jasno sprašuje, ali je res vredno vložiti toliko časa in energije v to, da ustrezamo normam družbe, pozabimo nase in se »zlijemo« z okolico?

Film Kitarski mongloid, ki prikazuje posameznike, ki so navadno deležni kritike, v resnici podaja žogico nazaj in kritizira ljudi, ki kritizirajo te posameznike. S tem nam v razmislek ponudi vprašanje o posameznikovi vpetosti v družbo in njenem vplivu na posameznika. Predvsem pa boste po ogledu filma veliko bolj previdni pri tem, kje puščate svoje kolo.

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Prijavi se na 3. filmski tabor

Filmski tabor

FILMSKI TABOR MAD ABOUR FILM 2018 Termin: 8. – 14. avgust 2018,  Radenci ob Kolpi Tabor je namenjen mladim med…

Preberi več →

MAD ABOUT FILM – 3. filmski tabor za mlade

Aktualno, MAF!

Mad About Film filmski tabor za mlade od 15 – 19 let organizira izkušena in mlada ekipa pedagoških delavcev in…

Preberi več →

MAF podcast: Boris Mitić

Blog, Podcasti

Boris Mitić, srbski režiser in avtor dokumentarnega filma Sladki nič, je svoj najnovejši izdelek predstavil na 20. Festivalu dokumentarnega…

Preberi več →

15. seminar MAF: Tujec v paradižu

Blog, Festivali, Recenzije

Med utopijo in realnostjo Na kakšen način lahko v migracijsko problematiko vstopa Evropejec, živeč v centru raja, ki za…

Preberi več →

15. seminar MAF: Najbolj oddaljen

Blog, Festivali, Recenzije

Vizualno bogat slavospev raziskovanju vesolja in postavljanju temeljnih bivanjskih vprašanj. Poleti 1977 sta s Floride poletela Voyager 2 in…

Preberi več →

Predstavitev

Filmski tabor

Kaj je Mad About Film poletni filmski tabor? Poletje je dolgo, domače mesto prazno, vsi so na počitnicah in…

Preberi več →

15. MAF seminar: Nori na dokumentarni film!

Festivali, MAF!, Prihajajoči dogodki

|14. – 19. marec 2018| |Cankarjev dom| |dvorana E6| S petnajsto izvedbo filmskega seminarja se vračamo na Festival dokumentarnega…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dan brez imena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Maturantski izlet po makedonsko (Objavljeno v reviji Ekran) Leta 1981 je Emir Kusturica posnel enega svojih najboljših filmov, Se…

Preberi več →
Back To Top