fbpx
loading ...
loading ...

9. seminar MAF: Spopad

Film Spopad (Eshtebak, 2016) je drugi režijski izdelek egiptovskega režiserja in scenarista Mohameda Diaba, ki tako kot njegov prvenec 678 (2010) črpa svojo vsebino iz družbeno politične situacije sodobnega Egipta. V kolikor nam Diab s 678 predstavi problematiko spolnega nadlegovanja žensk na kairskih ulicah, nas s Spopadom sooči z realnostjo sveta, ki se je oblikovala po arabski pomladi.

Po besedah režiserja in aktivnega udeleženca revolucije 2011 je bil Spopad sprva zamišljen kot prikaz vzpona revolucije, vendar je po štirih letih nasilnih dogodkov postal dokument njenega padca. Kmalu po izbruhu revolucije je postalo namreč jasno, da tako imenovana arabska pomlad ni upravičila svojega imena, saj so razmere v Egiptu (in ostalem Bližnjem vzhodu) v mnogo čem še slabše od tistih izpred leta 2011. Glede na to, da film črpa vsebino iz družbeno in politično izjemno kompleksnih razmer Egipta, ki svoj izraz najdejo v socialni neenakosti, notranji delitvi družbe glede na verska/ politična prepričanja, menjavi političnih voditeljev, protestih itd.,  je interesantno že samo vprašanje, na kakšen način film naslavlja omenjeno tematiko. Z ozirom na to vprašanje lahko rečemo, da je problematika egiptovske družbe v Spopadu predstavljena na precej inovativen način, saj je celotno filmsko dogajanje postavljeno v notranjost policijskega kombija, ki se prebija skozi nasilne ulične demonstracije. V notranjosti tega vozila pa se odvija drama, v katero so ujeti pripadniki Muslimanske bratovščine, promilitantni podporniki in aktivisti – moški, ženske, otroki. Film se zlasti osredotoča na medsebojne odnose ujetnikov, pri čemer zastavlja vprašanje, ali bo ujetnikom uspelo poiskati skupen jezik in zavoljo preživetja preseči razlike.

Ravno v vprašanju, ki ga zastavlja film, pa se skriva določen manko filma. Očitati mu je namreč mogoče nekoliko površen scenarij, saj bi bilo pričakovati nekoliko lucidnejšo zasnovo karakterjev in njihovih medsebojnih odnosov, preko katerih bi film lahko ponudil pravo alegorijo o sodobni – versko, politično in socialno razklani egiptovski družbi. Namesto tega (p)ostane film nekoliko površinski, karakterji dokaj kmalu najdejo skupen jezik, ameriško šolani režiser pa nam postreže kar z nekaj hollywoodsko klišejskimi puhlicami, kot je denimo vloga hecnega »debelinkota«, ki v napetih trenutkih s svojim razglašenim petjem povzdiguje razpoloženje skupine. Tovrstni melodramatični trenutki in nekoliko naivni dialogi so tudi razlog, da se prikrade sporočilo filma, ki je morala o skupnem sobivanju in humanosti človeštva, na nekoliko izsiljen in poenostavljen način.

Kljub temu pa lahko rečemo, da film v vizualno tehničnem smislu odlično slika razpoloženje post revolucionarnega Egipta. Režiser je namreč z načinom kadriranja in s pomočjo uporabe ročne kamere direktorja fotografije Ahmeda Gabra, ki je ustvarila hitre, pogosto zabrisane in tresoče posnetke, uspel ustvariti občutek bolj neposrednega in osebnega soočenja gledalca z dogodkom. Uporaba posebnih svetlobnih in zvočnih učinkov pa je le še okrepila to že tako tesnobno in napeto ozračje notranjosti kombija, ki nam navsezadnje predstavlja ogledalo sodobne egiptovske družbe.

 

Veronika Kuzmić

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top