loading ...
loading ...

2. edicija natečaja MFL: 12 jeznih mož

Ana Majcev je zasedla drugo mesto v srednješolski kategoriji na natečaju za Mlado filmsko kritiko, ki je potekala v okviru filmskega festivala Film na oko.

Žirija je svojo odločitev, zakaj si njena kritika zasluži 2. mesto, utemeljila z besedami: “Besedilo odlikuje pozorna analiza filmske scenografije in mizanscene ter posebna pozornost, ki jo posveča zgodovinski umeščenosti filma.”

12 jeznih mož

Ljudje smo pogosto krivi preveč površinskega dojemanja sveta. Zatopljeni zgolj v stvari, ki se nas neposredno dotikajo, se ne zavedamo svoje moči in vpliva, ki ga imamo na ljudi okoli sebe. Ulovimo se v zanko pasivnosti.

Žrten takega odnosa bi lahko kaj kmalu postal mladenič, ki so ga v Lumetovem filmu 12 jeznih mož sumili umora lastnega očeta. Njegova usoda je postala odvisna od dvanajst porotnikov, ki so se med seboj močno razlikovali. V sodniški sobi, kjer so se morali v nekaj urah odločiti o fantovi prihodnosti, so bili zbrani tako lažje vodljivi ljudje kot tisti s zelo trdnimi stališči, vzkipljivi posamezniki s skritimi osebnimi problem in umirjene introvertirane osebe, ki so svoje mnenje podajale zelo premišljeno. Skupna lastnost večine prisotnih pa je bila njihova želja, da bi z dodeljenim delom čim prej opravili in bi se lahko, brez večjih miselnih naporov, vrnili nazaj k svojemu ustaljenemu življenju. Na osumljenčevo veliko srečo pa je bil med dvanajsterico tudi mož, ki je podvomil v njegovo krivdo, in sicer porotnik številka 8. Trdnost dokazov ni jemal za samoumevno. O vsakem posebej je razmislil in preizkusil njihovo validnost. S svojo vztrajnostjo in izredno argumentacijo pa si je na svojo stran, korak za korakom, pridobival ostale porotnike.

Vse dogajanje, razen začetnih in končnih prizorov, je postavljeno v sodniško sobo in toaleto zraven nje. Ustvarjalcem filma pa je uspelo, da gledalci kljub temu ne dobijo občutka statičnosti. To so dosegli z domiselno uporabo vremenskih razmer, ki jih gledalec občuti skozi igro posameznikov in obenem s svojevrstno uporabo oken, ki ne predstavljajo le okraske na sceni, kot je to pogosto pri modernih holivudskih filmih, pač pa nam nudijo povezavo z zunanjim svetom in doprinesejo k celotnem vzdušju. Velike zasluge za dinamičnost filma bi poleg tega pripisala še venomer spreminjajoči se kompoziciji. Igralci namreč skozi gibe pripovedujejo zgodbo in postavitev uporabljajo kot podaljšek verbalnega.

Ljubiteljev filmov z “odprtim koncem” zaključek morda ne bo povsem zadovoljil, saj vloga dobrega človeka precej klišejsko ostane v rokah porotnika, ki se kot prvi zavzame za osemnajstletnika. Na koncu je celo simbolično v beli obleki prikazan kot “angel varuh”.  Bolj kot njegov lik me prepričajo tisti, ki jih skozi zgodbo postopoma spoznavamo in so zasnovani večplastno. Tudi takih pa v tej minimalistični mojstrovini ne primanjkuje.

Opozorila bi še na pomanjkanje raznolikosti v igralski zasedbi, ki v današnjem času več ne bi bilo sprejemljivo. Vsi nastopajoči so namreč beli moški. Skozi preučevanje zgodovinskih dejstev pa ugotovimo, da krivde ne gre zvaliti zgolj na ustvarjalce, saj so ti upodobili realno stanje na sodiščih v ZDA, vsaj v letu 1957, ko je bil film posnet. Danes se trudijo enakopravneje zastopati vse člane družbe. Upam, da se bo ta pozitivna praksa še naprej nadaljevala, tako v sodnih kot tudi v kino dvoranah.

Ogled filma priporočam vsem ljubiteljem kvalitetnih, estetsko dovršenih filmov.

Ana Majcen

Komentarji (1)

  • EmaLu
    18. marec 2017 Odgovori

    Odlično napisano!

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top