loading ...
loading ...

17. FDF: Ni vse zlato

Masovna produkcija studija Eesti Reklaamfilm se je na opustošeni sovjetski trg praznih polic usmerjala predvsem preko absurdnega direktnega nagovora “potrošnika” ali poskrbela za pospeševanje prodaje nepotrebnoih presežkov domače proizvodnje.

FILMSKI SEMINAR: NORI NA DOKUMENTARNI FILM

Ni vse Zlato ali marmelada za sovjetske astronavte

Avtorica: Petra Strban

Film Ni vse zlato (Kallaketrajad, Kiur Aarma in Hardi Volmer, 2014) je bil na festivalskem sporedu prvi, še pred večerno otvoritvijo, tako da v dvorani še ni bilo slutiti prevelikega povpraševanja po sedežih. Ducat željnih letošnjega kakovostnega programskega nabora dokumentarcev se je po tem, ko so se ugasnile luči, potopil v nostalgično preteklost.

Režijski dvojec Aarma in Volmer v filmu Ni vse zlato ob številnih intervjujih niza obsežen arhiv kvalitetnih sovjetskih avdiovizualnih del. Na voljo je vse od povečav črno-belih filmskih trakov do barvnih televizijskih odtenkov s konca preteklega stoletja. Ritem montaže je rusko poskočen, zgodovinska progresija zgodbe pa, ob prekomerni količini uporabljenega arhiva reklamnih filmov, na trenutke odmakne misli gledalca od dogajanja na platnu.

Vendar pa so prav ti nostalgični sovjetski televizijski oglasi osrednja tema dokumentarca, v katerem njihov stvarnik, Estonec Peedu Ojamma, z glasom naratorja usmerja pripoved, ter se v kadru občasno prikaže kot postaran mož, ki v vozičku sredi prazne kinodvorane opazuje svoje kreacije. Iznajdljivi časopisni poročevalec je podjetniško žilico pokazal že, ko je sošolcem prodajal fotografije povečav odpadnih negativov iz filma Tarzan. Nato pa je, kot pravi sam, odgovor našel v hitri montaži, zanimivih temah in dobri glasbi ter Moskvo, še globoko potopljeno za železno zaveso, prepričal, da sta produkcija in prikazovanje reklamnih filmov za sovjetski trg potrebna. Podjetja so bila celo obvezana en procent dobička nameniti oglaševanju, pa četudi tržno komuniciranje ni imelo globljih ekonomskih vzgibov.

2
image-1117

Masovna produkcija studia Eesti Reklaamfilm se je na opustošeni sovjetski trg praznih polic usmerjala predvsem preko absurdnega direktnega nagovora »potrošnika« ali poskrbela za pospeševanje prodaje nepotrebnih presežkov domače proizvodnje. Partijska cenzura je delno omejila presrečne obraze, katerih korenine naj bi segale na zahod, vendar dopuščala ponekod v Evropi že cenzurirane seksistične spote, v katerih se ob proizvodih za ženske nasmihajo in pretegujejo privlačna sovjetska telesa. Se pravi, ciljanje na segment, ki mu produkt sploh ni namenjen, če je slednji po predhodno posneti reklami sploh dočakal proizvodnjo.

Peedujeva monopolistična mašinerija je mastno služila, snemala po celem svetu, predvsem pa bila sama sebi namen, ter posledično propadla skupaj s Sovjetsko zvezo. Danes bi lahko navezali sarkastično analogijo, da so delno pripomogli k razvoju avdiovizualnega sektorja ter z dobrim zaslužkom nagrajevali kreativce in umetnike.

Kjer je volja, je pot. In Sovjetska preteklost je poskrbela za obsežen arhiv nostalgične zgodovine in rojstvo dokumentarca, ki oriše obdobje socialistične planske ekonomije. Naša jugoslovanska zavesa je bila za razliko od sovjetske na otip mehkejša, pa vendar se za njo skrivajo zanimivih zgodbe ali, kot je po projekciji v pogovoru s starosto slovenskega oglaševanja Juretom Apihom, nakazal Simon Popek, kdaj bomo posneli film o Yugu Zastavi, ki je zajadral celo na ameriški trg, ter kot slaba šala pristal tudi v holivudskih filmih? Knjižna različica že obstaja.

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top