loading ...
loading ...

17. FDF: Ministrstvo za železnice

Sniadeckijeva kamera je radovedna, osebna in nesramežljiva. Snema vse, kar jo zanima in zanima jo vse. Na trenutke je že kar brezsramno vsiljiva.

FILMSKI SEMINAR: NORI NA DOKUMENTARNI FILM

Ministrstvo za železnice

Avtorica: Maša Katarina Brecelj

»Dobrodošli na vlaku, potnike z bombami, noži in nevarnimi predmeti prosimo, da se hitro vkrcajo in sprožijo svoje naprave ter nam tako pomagajo pri kontroli populacije.« Vagoni Ministrstva za železnice (The Iron Ministry, J. P. Sniadecki, 2014) so prenatrpani s potovalkami, torbami, vrečami in ljudmi, preproga, ki je bila nekoč verjetno modra, je sedaj posuta s cigaretnimi ogorki, prašičja jetra visijo s kavlja v medprostoru, ki se je začasno spremenil v mesnico, okostje vlaka načenja rja in instantni rezanci so bili razprodani že tri vagone nazaj.

J. P. Sniadecki nas s svojo kamero popelje na popotovanje po vlakih Kitajske, ki ima eno izmed najbolj obsežnih in razvejanih železniških mrež na svetu. Snemanje je potekalo tri leta (2011–2013), vendar ob gledanju ne dobimo občutka, da je film le skupek posnetkov različnih voženj, ampak eno samo neprekinjeno potovanje, od prvega do zadnjega vagona, brez pravega začetka in konca, neskončno kot Kitajska sama.

Dinamično in nevsakdanje kadriranje, nepričakovani sunki vlaka, ki dajejo sliki svojevrstno unikatnost, poudarek na detajlih in klavstrofobična ujetost v prostor nas skupaj z zvokom premikanja, zaviranja, delovanja mašinerije in vrvežem ljudi ter njihovih besed, ki so v celoto povezani z briljantno zvočno montažo, tako zavedejo, da na trenutke nismo več prepričani, kje smo, kaj se dogaja in najpomembneje – kaj se bo zgodilo. Če sploh kaj.

Sniadeckijeva kamera je radovedna, osebna in nesramežljiva. Snema vse, kar jo zanima in zanima jo vse. Na trenutke je že kar brezsramno vsiljiva. Sledi ljudem in njihovim pogovorom, od katerih je le peščica prevedena, brez opravičevanja se rine skozi natrpane hodnike, občasno se ustavi in prisluhne, nato pa se, kot bi bila kamera sama vlak, ki neumorno sopiha po svoji poti, odpravi naprej.

Občasno se pogovorom v brezhibni mandarinščini pridruži tudi Sniadecki, a kameri se sam nikoli ne pokaže. Država so vendarle njeni ljudje – in če v enem trenutku nekdo opeva prekrasno delo, ki ga je Mao Zedong opravil v zvezi z narodnimi manjšinami, hkrati pa ga malo skrbijo muslimani, nam v drugem nekdo drug oriše borno realnost dela v kitajskih tovarnah. Delovni čas? Če imaš srečo od 8.00 zjutraj do 8.00 zvečer. »Sanjska služba? Nimam je, želim si le, da bi lahko kdaj cel dan samo spala in jedla.«

The Iron Ministry 2b
image-1122

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top