fbpx
loading ...
loading ...

17. FDF: Ministrstvo za železnice

Sniadeckijeva kamera je radovedna, osebna in nesramežljiva. Snema vse, kar jo zanima in zanima jo vse. Na trenutke je že kar brezsramno vsiljiva.

FILMSKI SEMINAR: NORI NA DOKUMENTARNI FILM

Ministrstvo za železnice

Avtorica: Maša Katarina Brecelj

»Dobrodošli na vlaku, potnike z bombami, noži in nevarnimi predmeti prosimo, da se hitro vkrcajo in sprožijo svoje naprave ter nam tako pomagajo pri kontroli populacije.« Vagoni Ministrstva za železnice (The Iron Ministry, J. P. Sniadecki, 2014) so prenatrpani s potovalkami, torbami, vrečami in ljudmi, preproga, ki je bila nekoč verjetno modra, je sedaj posuta s cigaretnimi ogorki, prašičja jetra visijo s kavlja v medprostoru, ki se je začasno spremenil v mesnico, okostje vlaka načenja rja in instantni rezanci so bili razprodani že tri vagone nazaj.

J. P. Sniadecki nas s svojo kamero popelje na popotovanje po vlakih Kitajske, ki ima eno izmed najbolj obsežnih in razvejanih železniških mrež na svetu. Snemanje je potekalo tri leta (2011–2013), vendar ob gledanju ne dobimo občutka, da je film le skupek posnetkov različnih voženj, ampak eno samo neprekinjeno potovanje, od prvega do zadnjega vagona, brez pravega začetka in konca, neskončno kot Kitajska sama.

Dinamično in nevsakdanje kadriranje, nepričakovani sunki vlaka, ki dajejo sliki svojevrstno unikatnost, poudarek na detajlih in klavstrofobična ujetost v prostor nas skupaj z zvokom premikanja, zaviranja, delovanja mašinerije in vrvežem ljudi ter njihovih besed, ki so v celoto povezani z briljantno zvočno montažo, tako zavedejo, da na trenutke nismo več prepričani, kje smo, kaj se dogaja in najpomembneje – kaj se bo zgodilo. Če sploh kaj.

Sniadeckijeva kamera je radovedna, osebna in nesramežljiva. Snema vse, kar jo zanima in zanima jo vse. Na trenutke je že kar brezsramno vsiljiva. Sledi ljudem in njihovim pogovorom, od katerih je le peščica prevedena, brez opravičevanja se rine skozi natrpane hodnike, občasno se ustavi in prisluhne, nato pa se, kot bi bila kamera sama vlak, ki neumorno sopiha po svoji poti, odpravi naprej.

Občasno se pogovorom v brezhibni mandarinščini pridruži tudi Sniadecki, a kameri se sam nikoli ne pokaže. Država so vendarle njeni ljudje – in če v enem trenutku nekdo opeva prekrasno delo, ki ga je Mao Zedong opravil v zvezi z narodnimi manjšinami, hkrati pa ga malo skrbijo muslimani, nam v drugem nekdo drug oriše borno realnost dela v kitajskih tovarnah. Delovni čas? Če imaš srečo od 8.00 zjutraj do 8.00 zvečer. »Sanjska služba? Nimam je, želim si le, da bi lahko kdaj cel dan samo spala in jedla.«

The Iron Ministry 2b
image-1122

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top