loading ...
loading ...

17. FDF: Belluscone. Siciljanska zgodba

Poleg fotografije je v filmu odlično uporabljena tudi glasba, ki označuje politično usmerjenost protagonistov. Na levi strani odzvanjajo jazzovske klasike, na desni pa neomelodični ritmi.

FILMSKI SEMINAR: NORI NA DOKUMENTARNI FILM

Ne spustite mafije v svoje življenje, ni več takšna kot nekoč

Avtorica: Petra Strban 

V istem terminu festivalskega urnika sta bila na sporedu dva filma, ki sta vzbudila mojo pozornost. Na eni strani je z na stežaj odprtimi vrati vabila Narodna galerija (National Gallery, 2014), zadnja mojstrovina očeta observativnega dokumentarca, Fredericka Wisemana, na drugi pa je kot magnet privlačil italijanski film Belluscone. Sicilijanska zgodba (Belluscone. Una storia siciliana, Franco Maresco, 2014). Kdor je vsaj kratko obdobje preživel v Italiji in prišel v stik z raznolikimi vzorci tamkajšnjih pogledov na svet, mu nostalgija ali, drugače rečeno, ironija konfrontacije ekstremno levo in desno politično razdeljenih državljanov, Italijanov, ne da miru.

Franco Maresco, režiser filma Belluscone. Sicilijanska zgodba, je hkrati tudi skrivnostno izginuli režiser nedokončanega dokumentarca z istim naslovom in avtorjem znotraj omenjenega dokumentarca. V njem skozi politično satiro išče povezave med Berlusconijem in Sicilijo. Metazgodbo s pomočjo direktnega nagovora gledalca pripoveduje filmski kritik Tatti Sanguinetti, ki v skrbi za prijatelja Maresca prispe v Palermo in nas s pomočjo arhivskih posnetkov vodi skozi film.

207317-thumb-full-4372_belluscone_una_storia_sicil
image-1143

Spoznamo Brancaccio, mestno četrt Palerma, ki jo je Berlusconi v času svojega vzpona rešil brezposelnosti, obenem pa z lokalnim, danes že eliminiranim šefom mafijske združbe Camorra, poskrbel za rojstvo komercialne televizije ter posledični razcvet neomelodične glasbene scene. Pri slednji gre za nekakšno prodorno podzvrst italijanskega popa, ki ima globoke korenine v napolitanski serenadi. Besedila pesmi, poleg »aktualnih« tem, kot je Facebook, opevajo heroična dejanja pripadnikov mafijske združbe in jim v času prestajanja zaporne kazni s krščansko pieteto stojijo ob strani.

V filmu spoznamo tri predstavnike neomelodične glasbene scene. Mlajša, Salvatore De Castro (Erik) in Vittorio Ricciardi, sta najbolj prepoznavna v vlogah avtorja in izvajalca pesmi Želim spoznati Berlusconija. Tretji, Cico Mira, pa je pripadnik povojne sicilijanske generacije. Zastopa glasbenike in organizira dogodke, v intervjujih pa se nerodno izmika vprašanjem o mafiji ter s tem seveda vsem odgovori. Ob številnih likih v filmu je zanimivo opazovati, kako režiser s pomočjo fotografije dodatno okarakterizira njihov značaj. Cico je prikazan v mehkejših črno-belih tonih, ki spominjajo na italijanske socialne filmske klasike. Salvatoru in Castru režiser nameni močnejše, bolj kričeče barve. Na drugi strani nas kritik Sanguinetti nagovarja v pridušenih barvah, teatralične satirične vložke pa režiser poudari z močnejšim črno-belim kontrastom. Poleg fotografije je v filmu odlično uporabljena tudi glasba, ki označuje politično usmerjenost protagonistov. Na levi strani odzvanjajo jazzovske klasike, na desni pa neomelodični ritmi.

maxresdefault
image-1144

Prepletanje zgodb v dokumentarcu ali, bolje rečeno, latentnem dokumentarcu oziroma mokumentarcu, je zelo realistično, hkrati pa nas vseskozi pušča v dvomu. Za pomoč pri pomiritvi trenj med avtorjem in izvajalcem pesmi o Berlusconiju, ki jih je sprožilo snemanje filma, režiser na pomoč pokliče tudi znana voditelja Berlusconijevega Media Seta, ki v tedenskih satiričnih novicah Strisca alla notizia uprizarjata parodije na televizijske šove. Absurdne pripovedi v filmu Belluscone. Sicilijanska zgodba nas puščajo v temi s številnimi vprašanji. Komu verjeti, kaj je tu zaigrano in kaj ne? Učinek satire v filmu je tako močan, da skoraj zadovolji oba, nasprotujoča si politična pola.

 

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Oblika vode

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Pravljičasta pravljica Ustno izročilo je v zgodovini človeštva vse do začetka pisanja in tiskanja v večjem obsegu predstavljalo edini…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Souleymanom Seyom Ndiayom

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Od Senegala do Slovenije Souleymane Seye Ndiaye je senegalški igralec, ki je na Liffe prišel zaradi filma Mlada ženska….

Preberi več →

14. seminar MAF: Mlada ženska

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Kako biti francoska ženska Paula je Francozinja. To se pravi francoska ženska. Pa ne tiste pregovorne sorte, ki nosi…

Preberi več →

14. seminar MAF: Rekviem za gospo J.

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

OPRAVKI ZA SMRT »Obstaja en zares resen filozofski problem: samomor,« je zatrdil Albert Camus. Film Rekviem za gospo J….

Preberi več →

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Izgubljeni in najdeni Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo…

Preberi več →

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ubijanje slehernega gledalca Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dobri časi

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Dobri časi slabega mesta Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam…

Preberi več →

14. seminar MAF: V Ciambri

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Zatirani, ki imajo svoje zatirane Zgodnje vstajanje, potepanje čez dan in trudoma nekaj zaslužiti (večinoma s krajo), napeljevanje žic…

Preberi več →

14. seminar MAF: Obupana

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Slaba raziskava neonacističnega nasilja Film Obupana (Aus dem nichts, 2017, Fatih Akin) deluje na dveh ravneh: družinski in družbeni….

Preberi več →

14. seminar MAF: Labod

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Otroška melanholija pod perutmi laboda Debitantski film mlade islandske režiserke Labod (Svanurinn, 2017, Ása Helga Hjörleifsdóttir) tako kot večina…

Preberi več →
Back To Top