loading ...
loading ...

14. seminar MAF: Ubijanje svetega jelena

Ubijanje slehernega gledalca

Tudi letos je na Liffe prišel težko pričakovani, zdaj že drugi angleško govoreči film izjemnega, a vendar precej nevsakdanjega grškega režiserja Yorgos Lanthimosa. Film tokrat nosi naslov Ubijanje svetega jelena, čigar ime temelji po grški mitološki osebi -Ifigeniji.

 

Yorgosa Lanthimosa bi kot režiserja in scenarista lahko uvrstili nekje ob bok Darrenu Aronofskemu (Rekvijem za sanje; Črni labod) ter samemu Davidu Lynchu (Modri žamet; Mullholand dr.), saj so njegovi filmi vse prej kot preprosti in pusti. To smo seveda gledalci tudi pričakovali od njegovega novega projekta, za katerega je v festivalu v Cannesu prejel nagrado za najboljši scenarij, in to brez kakršnekoli slabe vesti. Ubijanje svetega jelena že na začetku pusti gledalcu pečat, da bo kot v filmu Jastog (The Lobster, 2015, Lanthimos) tudi tokrat šlo za ravnovesje komičnih vložkov in bizarnosti, hkrati pa bo ponovno v ospredju polemika odločitve protagonista o njegovi usodi.

Colin Farrell je to pot distopijski svet v Jastogu zamenjal za vlogo uspešnega kardiokirurga Stevena Murphyja, ki vseskozi brezbrižno uživa udobje višjega družbenega sloja. Ima praktično vse: prestižno hišo, dva otroka, čudovito ženo, (Nicole Kidman), ki je povrhu še sama zdravnica, luksuzni avto in celo psa. A kaj kmalu se njegov povsem idealen svet poruši, ko pod okrilje mentorstva vzame mladega ekscentrika Martina (Barry Keoghan). Martin na začetku filma daje gledalcu povsem empatičen občutek tega, kar s Stevenom pravzaprav počneta, kajti Lanthimosu ni tuje, da v svojih filmih predstavlja tudi erotiko. Vendar pa ta občutek nekje na sredini filma (kjer se pojavi tudi zaplet) zbledi, saj takrat Martin razkrije svoj zlovešči namen in se posledično izvrši dolgo pričakovani suspenz, ki pa je žal tudi nekoliko (pre)dolg.


Igralskih posebnosti tukaj tokrat ni, čeprav bi to od imen, kot sta Colin Farrell in Nicole Kidman, kakopak pričakovali. Farrell se ni kaj prida distanciral od svoje vloge v Jastogu, namreč tudi tukaj odigra nekonvencionalen, mlačen in nekoliko odtujen lik, Kidmanovi pa zaradi njenih lepotnih posegov sploh ni bilo potrebno igrati, saj je njen lik že sam po sebi predstavlja kliše žensk visokega družbenega sloja. Edini vreden omembe je lik Martina, ki ga mlad Barry Keoghan z imitacijo čustveno omejenega mladeniča izpelje zelo dobro. Se pa na presenečenje vseh v filmu pojavi celo Alicia Silverstone, na katero je praktično pozabila celotna filmska industrija in je v tem primeru kar nekolikšna živahnost filma.

Četudi se film spopada s precej bizarnim vprašanjem, pa režiser kljub temu daje gledalcu marsikateri humorni trenutek, predvsem v nevsakdanjih dialogih, ki se pojavljajo med liki. So pa te sekvence le bežna preusmeritev od pravega problema, ki ga tokrat Lanthimos prikazuje v neracionalnih odločitvah ter odnosu ljudi do sočloveka. Ubijanje svetega jelena je film, ki ob koncu gledalcu vzame razsodno razumevanje tistega, kar se je zgodilo, hkrati pa mu daje misel na to, da se takšne stvari v svetu dejansko dogajajo. Če je kaj razumljivega, potem je to to, da se Lanthimosovih filmov pač ne da preprosto dešifrirati, ampak se je zato potrebno preprosto sprijazniti s tem kar so – film.

 

Nejc Srebot

 

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Prijavi se na 3. filmski tabor

Filmski tabor

FILMSKI TABOR MAD ABOUR FILM 2018 Termin: 8. – 14. avgust 2018,  Radenci ob Kolpi Tabor je namenjen mladim med…

Preberi več →

MAD ABOUT FILM – 3. filmski tabor za mlade

Aktualno, MAF!

Mad About Film filmski tabor za mlade od 15 – 19 let organizira izkušena in mlada ekipa pedagoških delavcev in…

Preberi več →

MAF podcast: Boris Mitić

Blog, Podcasti

Boris Mitić, srbski režiser in avtor dokumentarnega filma Sladki nič, je svoj najnovejši izdelek predstavil na 20. Festivalu dokumentarnega…

Preberi več →

15. seminar MAF: Tujec v paradižu

Blog, Festivali, Recenzije

Med utopijo in realnostjo Na kakšen način lahko v migracijsko problematiko vstopa Evropejec, živeč v centru raja, ki za…

Preberi več →

15. seminar MAF: Najbolj oddaljen

Blog, Festivali, Recenzije

Vizualno bogat slavospev raziskovanju vesolja in postavljanju temeljnih bivanjskih vprašanj. Poleti 1977 sta s Floride poletela Voyager 2 in…

Preberi več →

Predstavitev

Filmski tabor

Kaj je Mad About Film poletni filmski tabor? Poletje je dolgo, domače mesto prazno, vsi so na počitnicah in…

Preberi več →

15. MAF seminar: Nori na dokumentarni film!

Festivali, MAF!, Prihajajoči dogodki

|14. – 19. marec 2018| |Cankarjev dom| |dvorana E6| S petnajsto izvedbo filmskega seminarja se vračamo na Festival dokumentarnega…

Preberi več →

14. seminar MAF: Dan brez imena

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Maturantski izlet po makedonsko (Objavljeno v reviji Ekran) Leta 1981 je Emir Kusturica posnel enega svojih najboljših filmov, Se…

Preberi več →

Pogosta vprašanja

Filmski tabor

  V: Tabor me zanima, ampak se bojim, da nimam dovolj znanja o filmu.   O: Tvoje skrbi so…

Preberi več →

14. MAF seminar: Poročilo

Blog, MAF!, Poročila

Novembra so štiri slovenska mesta zaživela s svežim filmskim utripom. 28. LIFFe je ponudil bogat program in vsak je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Zadnji obiskovalec

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →

14. seminar MAF: Scenarij: Grozljivi gost

Blog, Festivali, LIFFe

V sklopu 14. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 28. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe,…

Preberi več →
Back To Top