fbpx
loading ...
loading ...

14. seminar MAF: Moški ne jočejo

Izgubljeni in najdeni

Združena Jugoslovanska produkcija pod poveljstvom (generala) režiserja Alena Drljevića je napovedala bitko travmam skupinice, ki jo sestavljajo vojni veterani, v obračunih, ki jih je sprožil razpad bivše države. Zbrani na delavnici v odročnem hribovskem hotelu izven turistične sezone se preko psiho-analitičnih metod, katere jim ustrezno odmerjeno dozira vodja delavnice (Sebastian Cavazza), vračajo v trenutke svojih najhujših stisk v življenju.

V filmu je izvrstno ujeta dinamika skupine nepoznanih ljudi na svojem prvem skupinskem srečanju, ko so še vsi izgubljeni. Nihanja v njihovem razpoloženju in skupni morali, majhnih provokacijah, neprestanih ugibanjih, kako resno so ostali mislili izrečeno, in tipanje njihovih meja je v filmu prikazano zelo pristno. Odlično so ujete tudi podrobnosti raznoraznih delavnic, taborov ali usposabljanj, kar omogoči zares enostavno vlečenje vzporednic z resničnim dogajanjem v sorodnih okoliščinah. Pa naj si gre za otroke na popoldanskih aktivnostih, mladostnike na poletnem taboru ali, kot je v filmu prikazano, odrasle moške na terapevtski delavnici za pomoč pri prebolevanju vojnih travm.

V ostalih izmed naštetih okolij po navadi v ospredju ni toliko domoljubja, vendar kaj drugega za dotično skupino tudi ne bi mogli pričakovati. Vredno je tudi omeniti, da se najverjetneje gledalcev, ki nimajo preveč dobre podlage v poznavanju razmer na našem koncu sveta, prikazana situacija ne bi dotaknila na toliko ravneh, kot se v bližini stanujočega prebivalstva, ki ima tekom svojega življenja precej večjo verjetnost, da sliši in vidi kaj več o vseh (ne)mogočih sporih med udeleženimi narodnostmi. Vendar film izvrstno krmari med trenutki domoljubja, ki v začetku predstavljajo večinski povod za določen odziv posameznika na situacijo in razumevanjem ter empatijo, ki tekom filma počasi prevzemata vodilno vlogo za prikazani odziv na situacije, ki so jim liki izpostavljeni.

Izpostaviti gre tudi zanimivo uporabo gledaliških vložkov kot metod za soočanje s stiskami posameznikov. Jasno je videti, da se udeleženi povsem vživijo v postavljene vloge in čustva, ki v tistih trenutkih privrejo na plano, povsem prevzamejo like in jih v njihovih glavah dejansko prestavijo na čas in kraj dogodka. Na tem mestu gre pohvaliti tudi vsakega igralca, čigar lik je tekom razvoja zgodbe prejel več pozornosti, kajti očitno je, da so se na vloge strokovno pripravili in tudi izvedba jim je dobro uspela.

Res je, da bi morala biti vsaka posameznikova travmatična zgodba iz vojne deležna enake pozornosti in razumevanja in zato se bo morebiti sledeča trditev zdela malce privlečena za lase, vendar bi scenaristi s kančkom dodatnega dela lahko zagotovo še izboljšali zgodbo. Za boljši učinek filma bi zgodbam likov lahko dodali še dodaten medsebojen zaplet, kajti vse prikazane situacije v filmu so namreč predstavljene precej enostransko. Čeprav zgodba v določenem trenutku začne rahlo namigovati, da bomo morebiti priča obojestranskemu pogledu na dogodek in s tem soočenju žrtve in povzročitelja, se ta pričakovanja na koncu ne uresničijo.

Poleg tega je v filmu tudi nekaj odvečnih scen, ki s svojo prisotnostjo ne dodajo ničesar pomembnega k sami zgodbi in razvoju likov, le film naredijo daljši povsem po nepotrebnem. Lep primer je scena, ki pokaže, kako dva izmed likov, v očitno opitem stanju, povsem po nepotrebnem na stranišču za šalo prestrašita upravnika hotela. Film ima na drugih delih povsem ustrezne in učinkovite komične vložke, ki uspešno poskrbijo za razbremenitev v splošnem precej občutljive teme, ki jo film obdeluje.

Čeprav obstaja že obilica filmov, ki črpajo navdih za svoje zgodbe in like iz polpretekle vojne zgodovine na Balkanu, bo potrebno še veliko takšnih, ki nepristransko predstavijo zgodbe vseh strani (te se na koncu vedno izkažejo za tako ali drugače pogubne), da se bo  širša javnost začela zavedati nesmiselnosti podobnega početja. Ustvarjalci za in pred kamerami so v tokratnem izdelku svoje delo opravili povsem na nivoju in poleg takšnih in podobnih naporov bo potrebno še veliko dela tudi na drugih področjih, da se bo povsem uresničila namera ustvarjalcev delavnice iz filma. Da bodo odstranjene vse zamere in neupravičeni predsodki iz starih dni, ki znajo tudi v današnjem času še vedno vplivati na obnašanje in odločitve preštevilnih ljudi, ki izgubljeni v obilici nezaupanja širijo svoje zmote.

Nik Rus

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top