fbpx
loading ...
loading ...

14. seminar MAF: Dobri časi

Dobri časi slabega mesta

Brata Benny in Josh Safdie, ki bi se ju dalo opredeliti kot indie režiserja, nam tokrat prikažeta njun tretji celovečerni film z naslovom Dobri časi (Good time, 2017). Če sta se njuna prejšnja filma (Daddy Longlegs, 2009) in Heaven knows what (2014) identificirala kot drami, je tokratni film dobil resnejšo kriminalno prevleko.

Za razliko od njunih prejšnjih projektov pa v tokratnemu nastopa kar nekaj znanih imen filmske industrije. Kot prvega je seveda treba omeniti Roberta Pattinsona, ki se je očitno dodobra umaknil floskuli (tako jo je namreč tudi sam poimenoval) sage Somrak (Twilight, 2008, Catherine Hardwicke) in se začel počasi pojavljati v resnejših in dosti bolj priznanih filmih. V filmu bratov Safdie je resnično pokazal, da se ga ne da kar tako hitro odsloviti zaradi njegovih prejšnjih napak, predvsem pa to, da premore ogromno potenciala za razširitev njegovih igralskih izvlečkov. Težko je reči, ali je to njegov »magnum opus«, vendar se lahko strinjamo, da je svojo vlogo h kriminalu nagnjenega mladeniča odigral izvrstno. Vse to pa pride do še večjega izraza posebej v scenah, kjer se zgodba za hip umiri in prelevi v drugo smer pripovedovanja – tukaj Pattinson opravi svoje delo briljantno. Poleg Pattinsona pa se v filmu pojavita še Jennifer Jason Leigh, Podlih Osem (The hateful eight, 2015, Quentin Tarantino); Izginjanje (The machinist, 2004, Brad Anderson), ki je kljub majhni vlogi naravnost izvrstna, ter Barkhad Abdi, ki smo ga lahko videli kot somalijskega pirata v filmu Kapitan Philips (Captain Philips, 2013, Paul Greengrass).

Film pripoveduje zgodbo dveh bratov, Connija in Nicka, katerih izvedba ropa banke kaj hitro propade,  povrhu vsega slabega pa Nicka zaustavijo policaji. Splet okoliščin pripelje Connieja do tega, da skuša v samem suspenzu bega pred avtoritetam negostoljubnega predela New Yorka rešiti svojega brata. Zgodba je že sama po sebi precej intenzivna, a režiserja to stopnjo napetosti dodatno zaostrita s posebno snemalno tehniko, v katero čudovito zajameta temno plat metropole, kot je v tem primeru New York. Posledično daje film realen učinek bede in mizerije vseh svetovnih prestolnic, ki jih vsakdo pač ni vajen, a je kljub temu ključna sestavina za dober triler, kot ta seveda je. To potezo sta režiserja nedvomno črpala od velikih filmskih ustvarjalcev, kot je Martin Scorsese, čigar zgodnejše delo Taksist (Taxy driver, 1976) prikazuje skoraj enak utesnjen učinek temačnosti New Yorka, povezavo z obema filmoma pa je moč opaziti tudi pri Polnočnemu kavboju (Midnight Cowboy, 1969, John Schlesinger). Seveda je daleč od tega, da bi šlo za kakršenkoli plagiat oziroma tatvino režiserske taktirke in ideje zgoraj omenjenih filmov, saj Benny in Josh Safdie uporabita hitrejši tempo pripovedovanja, ki se kaže že v sami glasbeni polnitvi, ki pa je vse prej kot sodobna.

Učinek, ki ga nosi film Dobri časi, je absolutno velik – deloma zaradi Pattinsonove izjemne predstave, nekaj zaslug pa gre tudi režiserjema, ki sta s svojim znanjem film naredila napet, predvsem pa izredno gledljiv. To potrjuje celo pozitiven pečat, ki ga je film pustil na festivalu v Cannesu. Ali bo novi film bratov Safdie prejel kakšno prestižnejšo nagrado, kot je oskar, je še v tem trenutku težko oceniti, vendar je po drugi strani povsem jasno, da gre za odskočno desko v karieri tako Bennyja in Johna Safdie kot tudi Pattinsona.

Nejc Srebot

Komentiraj

Napaka Preveri kaj si vnesel!

16. seminar MAF: Intervju z Darjo Žuk: O ženskah, ki si ne želijo samo ljubezni in poroke

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Film Kristalni labod (Khrustal, 2018) je s svojo živahno vizualno in glasbeno podobo svež prikaz Belorusije v 90. letih….

Preberi več →

16. seminar MAF: Breme, ki nam je bilo zapuščeno

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Srbija leta 1999. NATO sile stopnjujejo svojo agresijo nad srbsko populacijo, ljudje so negotovi in brezupni, naveličani treh zaporednih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Intervju z Marcelom Martinessijem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Marcelo Martinessi (1973, Asunción) je paragvajski filmski režiser, ki se je na letošnjem Liffe-u predstavil s svojim prvim celovečercem…

Preberi več →

16. seminar MAF: Rdeče kot noir

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Ilusionándonos por una pequeñez, un color quizás perdido Jairo, El Valle Y El Volcán   Veseliva se zaradi neke…

Preberi več →

16. seminar MAF: Tisti, ki ostanejo: Mehko blato

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Tematika odraščanja in najstniških težav je v filmu že dobro ustaljena tematika. Mehko blato (Es esmu seit, 2016) je…

Preberi več →

14. seminar MAF: Intervju s Tomasom Alzamorom Muñozem

Blog, Festivali, Intervjuji, LIFFe

Tomas Alzamora Muñoz je 29-letni čilski režiser, ki se je s svojim prvencem Mala bela laž predstavil na filmskih…

Preberi več →

16. seminar MAF: Plovba po Stiksu

Blog, Festivali, LIFFe, Recenzije

Po osmih letih raziskovanja, razvijanja scenarija in štiridesetih snemalnih dneh z desetčlansko ekipo na jadrnici na odprtem morju se…

Preberi več →

17. MAF seminar na LIFFu 2018

MAF!

Seminar za mlade Od 6. – 16. novembra 2018 Dvorana E1, Cankarjev dom, Ljubljana Prijave do: 2. november 2018…

Preberi več →

Luka Marčetič: “Pomembno je, da pritiskaš sam nase, da si do neke (zdrave) mere obseden s tem”

Blog, Intervjuji

Z Lukom Marčetičem, režiserjem, scenaristom in igralcem, smo spregovorili o tem, kako izpeljati projekt od začetka do konca, kako…

Preberi več →

Jure Henigman: “Imaš privilegij, da lahko vstopaš v svetove, ki niso tvoji, in s tem širiš svoj svet”

Blog, Intervjuji

Z Juretom Henigmanom, gledališkim in filmskim igralcem, smo se pogovarjali o zaposljivosti slovenskih igralcev, kako igra nanj deluje terapevtsko,…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Pokliči me po svojem imenu

Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Služkinja

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →

Mentorski priročnik: Playing Men

Blog, Filmska kritika, Priročnik

V rubriki Mentroski priročnik izkušeni filmski kritiki mladim piscem podajajo nasvete in znanje o aktualnih filmih, njihovo analizo, ideje…

Preberi več →
Back To Top