Filmski seminar za mlade: Mad About Film
NORI NA EVROPSKI FILM
Kratko poročilo
Na 25. Liffu je pod okriljem filmske platforme za mlade – Mad About Film (MAF) potekal drugi seminar z naslovom Nori na evropski film, ki ga je organiziral Zavod za uveljavljanje vizualne kulture Vizo.
Na seminarju so potekale različne aktivnosti, od zanimivih filmskih predavanj in praktičnih delavnic, ogledov filmov v sklopu festivala, do spoznavanja in druženja s filmskimi ustvarjalci. Gost seminarja je bil tudi eden izmed najuspešnejših slovenskih mladih filmskih režiserjev Matevž Luzar.
Seminar je potekal 4 dni, od četrtka, 13. novembra, do nedelje, 16. novembra, na njem pa smo se ukvarjali z dvema interesnima področjema in sicer s pisanjem scenarija za kratki film in s pisanjem filmske kritike. Udeležilo se jo je 14 dijakov in študentov iz vse Slovenije.
Prvi dan seminarja je bil v celoti namenjen predavanjem. Ta so se začela z multimedijskim predavanjem o filmskih izraznih sredstvih. Zgradbo filmskega kadra, gibanje kamere, montažo, filmski ritem in zvok je udeležencem predstavil Rok Govednik. Predavanja so se nadaljevala z ekskurzom v evropski avtorski film, ki ga je skozi izbrane primere predstavila Nina Cvar. V petek je že navsezgodaj sledilo predavanje o scenariju. Matevž Luzar se je v nem spraševal Kaj je scenarij? Zakaj je scenarij? Kako začeti pisati scenarij? Kakšne zgodbe so primerne za film? in Kdo so naši junaki?
Po Matevževem predavanju so udeleženci poslušali še dve krajši predavanji mentorjev delavnic na 25. Liffu. Tina Poglajen je s predavanjem Kako napišem dober scenarij? uvedla tridnevno scenaristično delavnico, Matic Majcen pa je svojo delavnico začel s predavanjem z naslovom Filmska kritika – jo sploh še potrebujemo?
V petek popoldan in v soboto smo v prijetnem festivalskem vzdušju poleg gledanja filmov kadar se je le dalo ustvarjali tudi svoje izdelke. Pisanje in piljenje člankov in scenarijev je potekalo vse do nedelje, ko smo vse izdelke, ki so nastali na delavnici tudi predstavili.
Delavnica pisanja scenarija
Udeleženke in udeleženci so že pred samo delavnico dobili navodila za pisanje izdelkov, ki so jih nato na delavnici razvijali skupaj z mentorico Tino Poglajen. Premislili so, kje iskati navdih, kako tempirati in stopnjevati dogajanje, kako (če sploh) napisati naravno zveneč dialog in kako narediti like zanimive in življenjske. Med pisanjem so se poizkusili izogniti klišejem in prežvečenim stereotipom, si ogledali najpogostejše napake, ki jih delamo pri pisanju scenarija, izostal pa ni niti pogovor o tem, kako se sploh spraviti k pisanju in kaj so najpogostejše ovire, na katere pri pisanju scenarija naletimo.
Udeležencem je kljub zelo omejenemu času uspelo napisati kakovostne scenarije za kratke filme, ki so zaradi mladosti in neobremenjenosti udeležencev nevsakdanji, sveži in komični. Na delavnici je nastalo pet kratkih scenarijev. V celoti si lahko preberete scenarij za kratki film Prehodnost, ki ga je napisala Petra Pavšič (Gimnazija Bežigrad) in scenarij za kratki film Navada, ki ga je prispevala Helena Šukljan (Gimnazija Koper). Preberete si lahko tudi odlomka za kratka filma Karma iz scenarija Tine Pečan (Gimazija Vič) in Poplava iz scenarija Ele Lekše (Gimnazija Bežigrad) ter odlomek iz scenarija za kratki film Začetek Kristine Rakinić (FF).
Delavnica filmske kritike
Na delavnici za mlade filmske kritike na Liffu je mentor Matic Majcen ponudili vpogled v vsakdan tega poklica. Kaj danes pomeni biti filmski kritik? Kakšne vrste filmske kritike poznamo? Ali mora filmski kritik filme obvezno gledati v kinu? Kako izpiliti svoj slog pisanja in kako sploh priti do tega, da postaneš poklicni filmski kritik? Udeleženci so tekom delavnice napisali tudi svoj članek o videnih filmih na festivalu Liffe.
Nastalo je sedem prispevkov. Sanja Struna se je razpisala o korejskem filmu Naporen dan. Veronika Snoj (FF) je raziskala, koliko litrov vodke je preteklo v filmu Andreja Zvjaginceva Leviatan. Pia Nikolič (FF) je pisala o filmu švedskega režiserja Rubena Östlunda, Igra. O še enem filmu tega režiserja, Kitarskem mongoloidu pa je razmišljala Kristina Kokalj (ALUO). Ema Radovan (Gimnazija Bežigrad) je pisala o madžarskem filmu Prosti pad, Andrej Hoivik (FKKT) pa se je ob španskem filmu Jama spraševal, do kam sega racionalno razmišljanje človeka. Najnovejšemu filmu Marka Naberšnika se je v recenziji filma Gozdovi so še vedno zeleni posvetila Maša Katarina Brecelj (FDV).
Takoj po zaključku festivala Liffe je od 24. – 26. novembra v okviru festivala Filofest in pod mentorstvom MAF-a in Film Flowa potekala še tridnevna delavnica snemanja podcasta oz. internetne radijske oddaje. Delavnice, ki je potekala v prostorih kreativnega centra Poligon sta se udeležila Bruna Pikš in Alan Kelher. Prvi dan smo postavili teoretske temelje in pisali scenarij. Drugi dan smo prižgali mikrofon in diktafon. Tretji dan smo montirali. Podcast, ki je nastal na delavnici pa si lahko poslušate spodaj.
Predavatelji in mentorji seminarja Nori na evropski film na 25. Liffu in na festivalu Filofest: Bojana Bregar, Nina Cvar, Rok Govednik, Urška Kočar, Matevž Luzar Matic Majcen, Tina Poglajen, Ana Šturm in Maja Zupanc.